Dalším strojem, který mi zkřížil cestu v letošním roce byla silnější ségra Aprilie 125, konkrétně model SR GT Sport 200. Na tohle porovnání jsem se strašně těšil a přesně jak jsem očekával, tak se i stalo. Dvoukilo si mě získalo ještě víc, než stopětadvacítka. Důvod? No, ten je prostý, jsem těžký a víc výkonu mi zkrátka přišlo vhod.
Dva jinak identické skútry, výborně pohodlné, se skvělou ergonomií, posedem a skoro dokonalým podvozkem. Tak přesně taková jsou tyhle dvě SRka. Silnější a slabší ségra a nemají si co vyčítat. Pokud hledáte skútr do skupiny řidičského oprávnění “B”, logicky sáhnete po slabší verzi, ale pokud máte možnost vzít si 200, rozhodně to udělejte, budete totiž o kousek spokojenější, podobně jako já.
Opravdu se bavíme jen o malém, ale přesto velkém rozdílu. Stále platí, že skútry s tímto objemem (myšleno pod 200 ccm) nejsou a nebudou trhači dlažebních kostek a rychlostních rekordů, ale i tak umí vykouzlit na tlamě ultimátní rohlík. 🙂
Technické parametry naleznete níže, není třeba je dlouze popisovat, stejně jako spoustu postřehů z videa na našem Youtube kanálu, tam mimochodem doporučuji zhlédnout obě recenze, opravdu to stojí za to.
Jelikož jsem vyzkoušel oba skútry a jak jsem již psal, jsou zpracováním, podvozkem, obratností a vším identické, platí moje hodnocení pro obě verze. Polňačka, městská zácpa, spotřeba, komfort a design. Těžko se mi hledají zápory, ale přesto dva mínusy vypíchnu.
Zrcátka, jak ostatně popisuju a ukazuju ve videu, a úložný prostor. Integrální helma o velikosti 2XL pod sedlo opravdu ne-e a obecně vlastně Aprilka moc úložného prostoru nenabídne. Je to daň za design a tvary plastů + velikost. Zkrátka nejedná se o pracanta, dělníka a stěhováka v jednom, tohle je naleštěná kočka, která má vozit a dělat radost. Jako o slouhovi o ní tedy rozhodně nepřemýšlejte a radši vozte batoh, nebo za příplatek zadní boxík.
Moje hodnocení se nijak nezměnilo od testu modelu SR GT 125. Naopak, ještě víc jsem se ujistil v tom, že Aprilia je na špici trhu s maloobjemovými skútry a neskutečně se těším, jestli se pustí do další kategorie a to cestovních a vysokoobjemových skútrů. Konec konců, historicky se už v těchto vodách Aprilka pohybovala a rozhodně za sebou zanechala víc než pozitivní dojem. Nechme se proto překvapit dalším vývojem z tohoto koncernu a Vy se pohodlně usaďte k videu na našem Youtube kanálu. Určitě stojí za zhlédnutí!