Po delší době se nám do rukou dostala zbraň od Kymca a hned to byla novinka v segmentu městských crossoverů. Nové Kymco DT X360 je rozhodně právoplatným členem kategorie “urban mobility” a je potřeba na něj dávat dobrý pozor. Tenhle tchajwanský švihák totiž rozhodně nehodlá stát někde v pozadí a z povzdálí pozorovat žabomyší války Itálie (Aprilia) s Japonskem (Honda). Minimálně v segmentu crossoverů/adventure strojů tedy rozhodně ne.
Kymco je značka, která se na českém trhu těší poměrně velké oblibě a je to rozhodně dobře. Osobně mám stroje Kymco moc rád a to primárně proto, že poměr cena/výkon je opravdu super a kvalita zpracování je rovněž na vysoké úrovni. Cenově navíc stroje Kymco nastavují luxusní zrcadlo například strojům z Japonska, kde si připlácíte ještě za “značku”, a nejen za “kvalitu”.
Kwang Yang Motor Co, Ltd, zkráceně Kymco, je dlouhá léta etablovanou společností, jejíž služby, předně ve výrobě, využívají i jiné velké značky, ale to není předmětem našeho dnešního povídání. DT X360 je totiž údajně vlajkovou lodí skupiny Kymco, která jako první proniká do světa crossoverů a adventure strojů. Dalším vývojem od Kymca se zatím nechme překvapit a pojďme společně kouknout na zoubek právě “Détéixku”.
První pohled na Détéixko rozhodně klame. Ač může působit jako menší stroj, rozhodně menší není. Svou délkou, ale i prostorem pro jezdce, sedlem a posedem nabízí spoustu místa a komfortu jak pro sportovnější jízdu, tak pro cestování, nebo drobný offroad. Zdvihy na vidlicích nejsou nijak oslnivé, takže není rozumné z Détéixka dělat adventure stroj, jako je například SR GT od Aprilie, nebo právě toliko porovnávaná Honda ADV, nebo dokonce X-ADV. Kymco DT X360 jde vlastní cestou a obecně by se dalo tvrdit, že se jedná o opravdu “první crossover” v segmentu skútrů.
Kymco si rozhodně nehraje na přehnanou průchodnost terénem, nepůsobí jako masivní zdolávač kamenitých polních cest a offroadu obecně, spíš jde cestou urban mobility s přesahem do nějaké té kratší a nezpevněné cesty. Chvilku jsem přemýšlel, kdo by si tenhle stroj měl koupit, když už tedy míříme do segmentu urban adventru a zároveň nám nemají vadit kostky, polňačky a obrubníky.
Do města je za mě Kymco relativně tvrdé a na kostkách člověka poměrně snadno vyklepe z kůže. Na poslepovaných příměstských cestách, kde není zrovna rovný asfalt, pocitově lehce uskakuje a možná i díky pneumatikám “plave”. A na polňačkách opět vládne tvrdší podvozek. Obecně tedy říkám, že má DT X360 od každého něco, ale v ničem není nejlepší, případně úplně přesvědčivé. Skoro bych řekl, že je to všestranný kamarád, co Vás nenechá ve štychu, a je schopný se přizpůsobit relativně všemu, co Vás na společných cestách potká.
Nicméně kdo je ten kupec, pro kterého je DT X360 vhodné? Za mě to bude člověk, který nemá přehnané nároky na technologie, který rád vybočí ze sterotypu japonsko-italského světa jedné stopy a jehož paleta nároků na stroj bude poměrně pestrá. Tedy člověk, co vezme Kymco na ryby, na chatu, do města nebo na projížďku s kamarády, všude rád zapadne, všude bude obdivován, jelikož “sedlá něco jiného”. Zkrátka člověk, který chce vybočovat, ale přitom mít pohodlí a komfort.
SLEDUJTE TAKÉ
Můj osobní názor na Kymco je veskrze pozitivní. Ať už se bavíme o značce nebo o tomto konkrétním kusu. Stále platí, že stroje této značky jsou zpracováním kvalitní, spolehlivé a odpovídají cenové hladině, ve které se pohybují. DT X360 pak není výjimkou a velmi doporučuji se podívat do videa, jelikož tam jsem Détéixko rozhodně nešetřil.
Základní informace | |
---|---|
Výkon | 21 kW při 7500 ot./min. |
Maximální rychlost | — km/h |
Hmotnost (pohotovostní/celková) | 194 kg/ 359 kg |
Rozměry (d/š/v/výška sedadla) | 2165/780/1285/800 mm |
Objem nádrže | 12,5 litru |
Spotřeba/emise | EURO 5 / spotřeba paliva (l/100 km) Ø 3,7 l; CO2 emise 87g/km |
Motor / převodovka | |
Motor (typ) | jednoválcový, kapalinou chlazený 4takt se 4ventilovou technikou a vstřikováním paliva |
Zdvihový objem | 321 ccm |
Startér | elektrický |
Spojka | odstředivá |
Převodovka | bezestupňový variátor |
Podvozek | |
Přední odpružení | hydraulická teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | jednostranná kyvná vidlice, hydr. tlumená (2 tlumiče se seřiditelným předpětím pružiny) |
Brzdy – přední | 1 WAVE kotouč (260 mm) s třípístkovým třmenem s ABS |
Brzdy – zadní | 1 WAVE kotouč (240 mm) s ABS |
Pneumatiky – přední | 120/80-14 |
Pneumatiky – zadní | 150/70-13 |