Test: Aprilia SR GT Sport 200. Těžko se na ni hledají zápory

0
Aprilia SR GT Sport 200

Dalším strojem, který mi zkřížil cestu v letošním roce byla silnější ségra Aprilie 125, konkrétně model SR GT Sport 200. Na tohle porovnání jsem se strašně těšil a přesně jak jsem očekával, tak se i stalo. Dvoukilo si mě získalo ještě víc, než stopětadvacítka. Důvod? No, ten je prostý, jsem těžký a víc výkonu mi zkrátka přišlo vhod.

Dva jinak identické skútry, výborně pohodlné, se skvělou ergonomií, posedem a skoro dokonalým podvozkem. Tak přesně taková jsou tyhle dvě SRka. Silnější a slabší ségra a nemají si co vyčítat. Pokud hledáte skútr do skupiny řidičského oprávnění “B”, logicky sáhnete po slabší verzi, ale pokud máte možnost vzít si 200, rozhodně to udělejte, budete totiž o kousek spokojenější, podobně jako já. 

Opravdu se bavíme jen o malém, ale přesto velkém rozdílu. Stále platí, že skútry s tímto objemem (myšleno pod 200 ccm) nejsou a nebudou trhači dlažebních kostek a rychlostních rekordů, ale i tak umí vykouzlit na tlamě ultimátní rohlík. 🙂

Technické parametry naleznete níže, není třeba je dlouze popisovat, stejně jako spoustu postřehů z videa na našem Youtube kanálu, tam mimochodem doporučuji zhlédnout obě recenze, opravdu to stojí za to.

 

Jelikož jsem vyzkoušel oba skútry a jak jsem již psal, jsou zpracováním, podvozkem, obratností a vším identické, platí moje hodnocení pro obě verze. Polňačka, městská zácpa, spotřeba, komfort a design. Těžko se mi hledají zápory, ale přesto dva mínusy vypíchnu.

Aprilia SR GT Sport 200

Zrcátka, jak ostatně popisuju a ukazuju ve videu, a úložný prostor. Integrální helma o velikosti 2XL pod sedlo opravdu ne-e a obecně vlastně Aprilka moc úložného prostoru nenabídne. Je to daň za design a tvary plastů + velikost. Zkrátka nejedná se o pracanta, dělníka a stěhováka v jednom, tohle je naleštěná kočka, která má vozit a dělat radost. Jako o slouhovi o ní tedy rozhodně nepřemýšlejte a radši vozte batoh, nebo za příplatek zadní boxík

Moje hodnocení se nijak nezměnilo od testu modelu SR GT 125. Naopak, ještě víc jsem se ujistil v tom, že Aprilia je na špici trhu s maloobjemovými skútry a neskutečně se těším, jestli se pustí do další kategorie a to cestovních a vysokoobjemových skútrů. Konec konců, historicky se už v těchto vodách Aprilka pohybovala a rozhodně za sebou zanechala víc než pozitivní dojem. Nechme se proto překvapit dalším vývojem z tohoto koncernu a Vy se pohodlně usaďte k videu na našem Youtube kanálu. Určitě stojí za zhlédnutí!

Typ: jednoválec iGet, vodou chlazený
Zdvihový objem: 174 ccm
Vrtání x zdvih: 61,5 mm x 58,7 mm
Výkon motoru: 13 kW při 8.500 ot/min
Točivý moment: 16,5 Nm při 7.000 ot/min
Palivový systém: Elektronické vstřikování
Emise: EURO 5
Převodovka: Bezstupňová převodovka (CVT)
Spojka: Automatická odstředivá suchá spojka
Rám: Dvojitá kolébka z ocelových trubek
Rozvor: 1 350 mm
Přední odpružení: vidlice Showa, průměr 33 mm
Přední zdvih: 120 mm
Přední pneu: Bezdušová 110/80 – 14“
Zadní odpružení: Dvojitý tlumič Showa
Zadní zdvih: 102 mm
Zadní pneu: Bezdušová 130/70 – 13“
Přední brzdy: Kotoučová, průměr 260 mm – CBS
Zadní brzdy: Kotoučová, průměr 220 mm – CBS
Palivová nádrž: 9 litrů
Suchá hmotnost: 148 kilo
Barva motorky: Red raceway, Street gold, Iridium Grey
Přístroje: LCD displej
Záruka: 2 roky
Provedení: dvoumístné
Výška sedla: 799 mm

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno