Test: Honda X-ADV 750. Stylový i extrémně zábavný parťák

0
Honda X-ADV 750

“Ve světě motocyklů se nestává často, aby někdo přišel s neobvyklou myšlenkou, která položí základ zcela novému typu stroje.” Tak přesně touto větou začala v roce 2016 Honda svou pouť s označením X-ADV. Místo očekávaného modelu skútru se pod plachtou ukrýval stroj, který položil základ dnešní moderní verzi s modelový označením 2021. Kombinace robustního endura, pohodového cesťáka i sexy vyhlížejícího sporťáka. No, dost bylo PR a marketingových buzzwordů, tohle je zkrátka ultimátní XADV a je to sakra dobrej stroj!

Svoboda na dvou kolech, novodobé tvary a technika kam oko dohlédne. Takový je za mě “Advík”, stroj která si dnes přiblížíme.

Oproti předcházející verzi je nový Advík lehčí, výkonnější a díky přepracované kapotáží “agresivnější” i osobitější. Úprava motoru Euro 5 přinesla lepší zvuk a vyšší výkon, což je samozřejmě super počin. Vpředu 2 radiální kotouče se 4 pístky, vzadu 1 kotouč a do toho možnost si elektronicky pohrát s ABS – co víc si přát. Hodně, ale sakra hodně blízko k soudobým adventurám.

Honda X-ADV 750

Nebudu Vás zatěžovat technickými detaily nového modelu, ty jsou na konci článku v přehledné tabulce. Já sám bych se rád pozastavil nad třemi věcmi, co mi přijdou na ADvíkovi super! Konkrétně konektivita a technologie 21. století, doplňková výbava (offroad pack) a bezkonkurenční agilita v městském provozu.

SLEDUJTE TAKÉ

Technologie 21. století jsou samozřejmě skvělým parťákem na cesty a rozhodně velké plus Hondě, že se nad konektivitou zamyslela a do svých strojů jí pak implementovala tak trochu po svém. Žádné zrcadlení ala CarPlay, nebo AA. Pěkně formou hlasových příkazů a maximálně šipek či ikonek na TFTčku před Vámi. Naprostá minimalizace potřeby jezdce čumět na display místo před sebe, což je velice rozumný počin směrem k bezpečnosti. Palec nahoru, za nápad a směr, škoda jen, že zatím bez podpory Apple.

SLEDUJTE TAKÉ

Offroadový balíček, chcete-li offroad pack, je za mě absolutní perlička a Advíkovi dodá neskutečné koule. Světla, stupačky, boxy a batůžek před sedlem + samozřejmě vyhřívané hefty. To je za mě parádní spojení a z Advíka to okamžitě dělá favorita na trhu. Bohužel ale také adepta na cenu “nejdražší hračka v okolí”. Cena pak letí prudce vzhůru a z původních 309.900 atakuje ceny kolem 330.000…Au…

Když k tomu ale přidáte excelentně naladěný podvozek, který vám v městském provozu dovolí dělat až nesmyslné kousky, garantuju Vám, že se zamilujete. Dynamika na plynu spojená se skvěle předvídatelným strojem je kouzelná a nebýt nedostatku místa v garáži, už máme nového člena rodiny. 

Honda X-ADV 750

Advík je za mě král města a příměstských lokalit, které se nově rozrostou o polňačky a menší enduro vyjížďky. Tohle nemá chybu a já jsem našel svůj další směr a projekt! 

Technické informace

  • Motor: Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC splňuje EURO5
  • Zdvihový objem: 745 cm3
  • Vrtání a zdvih: 77 mm x 80 mm
  • Kompresní poměr: 10,7 : 1
  • Maximální výkon: 43,1 kW při 6 750 ot./min.
  • Max. točivý moment: 69 Nm při 4 750 ot./min.
  • Olejová náplň: 4,0 l
  • Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
  • Objem palivové nádrže: 13,2 litru
  • Spotřeba paliva: 3,6 l / 100 km
  • Startér: Elektrický
  • Kapacita baterie: 12 V/11 Ah
  • Typ spojky: Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková
  • Typ převodovky: 6stupňová dvouspojková převodovka
  • Stálý převod: Řetěz
  • Rám: Kosočtvercový; ocelové trubky
  • Podvozek (D x Š x V): 2 215 mm x 940 mm x 1 370 mm
  • Rozvor kol: 1 590 mm
  • Úhel přední vidlice: 27°
  • Závlek: 104 mm
  • Výška sedla: 820 mm
  • Světlá výška: 165 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 236 kg
  • Zavěšení vpředu: Inverzní 41mm, zdvih 120 mm
  • Zavěšení vzadu: Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
  • Kola vpředu: Paprskové kolo
  • Kola vzadu: Paprskové kolo
  • Velikost ráfku přední: 17M/C x MT3.50
  • Velikost ráfku zadní: 15M/C x MT4.50
  • Pneumatika vpředu: 120/70-R17M/C
  • Pneumatika vzadu: 160/60-R15M/C
  • Systém ABS, Typ: 2kanálový
  • Typ vpředu: 296mm dvojité kotouče se 4pístovými třmeny
  • Typ vzadu: Jeden 240mm kotouč s jednopístovým třmenem
  • Přístrojový panel: 5palcový barevný TFT panel
  • Zabezpečovací systém: Systém s inteligentním klíčem Smart Key
  • Světlomet: LED, světla pro denní svícení
  • Zadní světlo: LED

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno