Nový systém eCALL od společnosti BOSCH zkrátí reakční dobu záchranářů až na polovinu

0
Skútrmagazín
Foto: MCN

Na trh se chystá nový anděl strážný pro motoristy. Novinka od společnosti BOSCH by mohla zachránit ročně až tisíce zbytečně vyhaslých životů, a to po celém světě. Systém nazvaný HELP CONNECT využívá data z integrovaného měřícího systému na motocyklu a dokáže tak určit čas i polohu, kde došlo k nehodě.

Podobné systémy už ve světě motocyklů známe, představily je například společnosti BMW a KTM. Nicméně zde by se poprvé jednalo o plně nezávislý systém, a to zcela bez vytrhávacích kolíčků zapalování či jiných hardwarových pomocníků a spojek mezi řidičem a motocyklem. 

Do testování se ve společnost Bosch pustili s vervou a ve svém výzkumném centru v Německu postupně havarovali s celkem 18 motocykly.

Skútrmagazín
Foto: MCN

IMU (Intertial Measurement Unit) jednotka v motocyklech sbírá data přibližně 100krát za vteřinu, a to hned v několika rovinách a úhlech. Samozřejmostí je pak záznam údajů o rychlostech a zrychlení v reálném čase. Nejen díky tomu je jednotka schopna v reálném čase vyhodnotit, zda nejsme účastníky nehody. 

Díky velkému počtu testů a správnému nastavení algoritmů se společnosti Bosch podařilo vyloučit například pády ze stojanů a vyloučit tak zbytečná volání na tísňové linky.

 

Skútrmagazín

 

Jakmile jednotka vyhodnotí, že jsme se stali účastníkem nehody, okamžitě vyšle data prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu do Bosch Service Center. Díky využití mobilních telefonů, které navíc většinou nosíme různě po kapsách, odpadá nutná instalace dalších komunikačních nástrojů a prvků přímo na motocykl. Jakmile se navíc jezdec bude po nehodě nacházet dále od motocyklu, ulehčí právě mobilní telefon jeho lokalizaci. 

Jakmile se odešle zpráva o nehodě do BSC, operátor se pokusí s řidičem spojit. Pokud řidič neodpovídá, automaticky se alarmuje tísňová linka tak, jak to již známe z automobilového průmyslu. 

🔥 Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagram

Bosch si od zavedení této, ne úplně revoluční, avšak extrémně důležité, technologické novinky slibuje, že by celkové procento úmrtí při nehodách na motocyklech mohlo dramaticky klesnout. Bosch uvádí, že četnost úmrtí při nehodách na motocyklech je stále o 20 % vyšší než v autech. Dále také uvedl, že již bylo několikrát prokázáno, že čím dříve se dostane k postiženému zdravotní služba, tím se zvyšují jeho šance na přežití.

Skútrmagazín
Foto: MCN

Možná i díky tomuto smutnému trendu Bosch na uveřejnění a ostrou produkci svého nového systému tolik tlačí. První testovací kousky už jsou namontovány v několika strojích v Německu a je v plánu testování co nejdříve rozšířit po celé Evropě.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno