Test: Vespa Elettrica 70km/h – tichá ikona, která budí pozornost

0
Vespa Elettrica 70km/h

Vespa Elettrica 70 km/h je upgradovaná novinka sezóny 2019. Díky lithium-iontovým akumulátorům a systému rekuperace kinetické energie během zpomalování ujedete až 100 km na jedno nabití baterie. Motor má tichý provoz, jak v hospodárném režimu Eco, tak i v režimu Power, při kterém využíváte nejvyšší výkon elektromotoru. Na výběr je šest barevných odstínů detailů, jako je lemování ráfků kol nebo vstupů vzduchu pro chlazení.  

  • Ikonický skútr v elektrickém provedení. 
  • Režim ECO udává rychlost 46 km/h s dojezdem až 100 km.
  • Režim POWER udává rychlost až 70 km/h s dojezdem až 70 km.
  • Kombinovaný brzdný systém (CBS).
  • Dobíjení z běžné elektrické zásuvky 220 V.
  • Plné nabití z běžné elektrické zásuvky 220 V za 4h.
  • 4,3“ barevný TFT displeji a systém Vespa MIA, umožňující konektivitu s telefonem.

Při otočení klíčku vás uvítá animace s logem Vespy na barevném TFT displeji. Stlačíte páčku, podržíte pravé spodní tlačítko na řídítkách a během cca tří sekund svítí tlačítko “Ready”. Nyní stačí otočit plynovou rukojetí a v tichosti vyrážíte. Skútr je opravdu tichý, ale pozor na to. Jak se říká, nejste slyšet, nejste vidět, proto je opravdu důležité být v městském provozu dvakrát více obezřetní. Jízda je opravdu příjemná, plynulá a celkový dojem je více než elegantní. 

 

Skútrmagazín

 

Elettrica disponuje úložným prostorem pod sedlem, kam se vejde otevřená přilba. Zbytek zabírá nabíjecí kabel a ithium-iontové akumulátory. Ty lze spatřit po vyjmutí plastové vany pod sedlem. Druhým a zároveň menším úložným prostorem je klasická schránka pod řídítky, která může sloužit na uložení dokladů, klíčů a dalších drobností. 

Moderní doba si žádá moderní výbavu 

Digitální panel přístrojů zobrazuje provozní parametry na 4,3“ barevném displeji TFT. Systém Vespa MIA, vyvinutý společností Piaggio Group, umožňuje kompletní konektivitu mezi skútrem a mobilním telefonem. Vespa MIA tak umožní přijímat telefonní hovory, číst textové zprávy, aktivovat funkce hlasovými povely a ovládat přehrávání hudby. Díky aplikaci se také ukládají provozní údaje a poslední poloha zaparkovaného skútru.

Vespa Elettrica 70km/h

🔥 Sledujte nás: Facebook, Youtube, Instagram

Nabíjení, dojezd a rychlost 

Nespornou výhodou je nabíjecí kabel, který lze zapojit do běžné elektrické 220 V zásuvky. Takto se skútr nabije do plna za nějaké 4 hodiny. Výhodu mají určitě ti, kteří ho mohou libovolně nabíjet například v garáží po příjezdu domů a stejně tak po příjezdu do práce. Tím zas až tak neřešíte dojezd a “šťávu” máte kdykoliv po ruce. Ovšem pokud musíte z jakéhokoli důvodu parkovat doma na ulici a v práci vám nepřidělili místo v garáži, je dobré si promyslet jak budete pravidelně s ohledem na dobu nabíjení doplňovat energii. 

Vespa Elettrica 70km/h

Udávaný dojezd výrobcem v režimu ECO (skútr jede maximálně 46 km/h) je nějakých 100 km. Abych si tento údaj potvrdil, čekala mě výzva v podobě dvou dnů pražského provozu pod hranicí padesátky. V první řadě zmíním, že výrobcem udávaný dojezd 100 km +/- odpovídá. Je ale nutné dodat, že rychlost do 46 km/h na skútru je zkrátka v naší metropoli dost limitující a mnohdy nebezpečná. Na druhou stranu, po přepnutí do režimu POWER, získáte vyšší rychlost (výrobcem udávaná 70 km/hod). Moje maximálka byla z mírného sešupu necelých 80 km/hod a na rovince můžete jezdit v pohodě zmíněných 70 km/hod. Ovšem počítejte s dojezdem na jedno nabití 70 km. Nebudu lhát, není to moc. Do práce, z práce, nějaká menší zajížďka a honem nabíjet. Opět, pokud můžete doplnit šťávu doma a v práci, máte určitě méně starostí s nabíjením. 

Vespa Eletrrica ano, ale… 

Budu mluvit čistě za sebe. Značka Vespa mi je dost sympatická a jedno tříkilo do města bych bral všemi deseti. Nemám ani odpor k elektrifikaci skútrů, své místo v budoucnu ve městech určitě mají. Ale nyní bych si skútr Vespa Elettrica 70km/h s ohledem na čtyřhodinové dobíjení, rychlost 70 km/hod na rovině a dojezd 70 km za cenu 199.900 Kč nekoupil. Své zákazníky si jistojistě najde třeba v řadách začátečníků, ale já osobně věřím budoucí technologický pokrok! A taková Elettrica s běžnou rychlostí do 100 km/hod, dojezdem alespoň 200 km a dobou nabití max. 1 hodina by nebyla vůbec k zahození. 

Vespa Elettrica 70km/h

Technické informace:             

  • Typ: elektrický s rekuperací
  • Výkon motoru: 5,4 hp
  • Točivý moment: 6 Nm při 5 500 ot/min
  • Rozvor: 1 350 mm
  • Přední odpružení: mono vzpěra
  • Zadní odpružení: hydraulické
  • Přední pneu: 110/70 12″ bezdušová
  • Zadní pneu: 130/70 12″ bezdušová
  • Přední brzda: kotoučová, průměr 200 mm
  • Zadní brzda: kotoučová, průměr 140 mm
  • Suchá hmotnost: 130 kg
  • Barevné provedení: základní barva stříbrná se 6ti odstíny doplňků
  • Výška sedla: 790 mm
  • Šířka: 735 mm
  • Délka: 1 870 mm
  • Rozvor: 1 350 mm

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno