Ambiciózní koncept CE04. Budoucnost elektroskútru podle BMW

0
Zdroj: bmw

BMW vyrábí elektrické skútry již od r. 2014, kdy se na trhu objevil první zástupce této kategorie s příznačným jménem BMW C Evolution. Ten vychází z konceptu, který se objevil již 3 roky před oficiálním uvedením, na autosalonu ve Frankfurtu n.M.. Byl zde prezentován s ostatními elektrickými koncepty automobilů BMW, konkrétně i3 a i8. Od konceptu již nebylo daleko k sériovému modelu, který přidal na praktičnosti a dle mého názoru i na kráse.

Produkční model zmohutněl, dostal větší švih a z metrosexuála se změnil na drsného motorkáře. I po praktické stránce „šel do sebe“. Např. dotykové plochy ovládání směrovek a další designové nesmysly, ustoupily zavedenému motorkářskému ovládání, takže ten, kdo již na nějaké motorce seděl, v ovládání nepoznal žádný rozdíl.

Model CE04 navazuje na C Evolution a bude se snažit být ještě lepší a dokonalejší. Jak bude finální verze vypadat, nakolik se posune od designu k praktičnosti, to ukáže až budoucnost. Pojďme se však na nový model podívat.

Model CE04 je koncipován jako vyloženě městský elektroskútr a s tímto záměrem byl i navržen. Ve srovnání se současným modelem je opticky nižší, s pouhým náznakem předního štítu, namísto pohodlného sedla je pouze polstrovaná lavice. Odkládací prostor pod sedlem minimální, jen pro jednu otevřenou přilbu. Integrální či vyklápěcí přilba by se již asi nevešly. Přístup z boku si nejsem zcela jist, zda je výhrou – spíše se domnívám, že nikoliv.

Zdroj: bmw

Letmo uchycené zadní kolo s asymetrickým odpružením je prakticky převzaté od staršího modelu, stejně jako zadní kolo hnané řemenem. Zatímco na C Evolution jsou veškeré hnací komponenty pečlivě zakrytované, model CE04 má řemen na zadním kole zcela odkrytý.

Obávám se, že zkrácené jednomístné sedlo a minimalistický zadní blatník, by na záda řidiče pouštěly příliš mnoho nečistot. Zadní světla skútru zcela chybí a byla přemístěna na řidičovu bundu.

Zdroj: bmw

Řešení jistě efektní, zda ovšem přispívá k lepší viditelnosti, o tom bych pochyboval. Otázkou rovněž je, jak a zda vůbec by takto řešené zadní svítilny prošly homologačním procesem…

Co bych však uvítal z konceptu na současném modelu je displej infotainmentu. Stávající, plně digitální, překvapivě neumožňuje připojit mobilní telefon či promítnout navigaci a jako jedna z mála oblastí zoufale volá po zlepšení, které s novým modelem přichází.

Zdroj: bmw

Jakým směrem se vydá nový elektrický model od BMW? Nahradí C Evolution a nebo rozšíří nabídku BMW elektroskútrů? Stane se přibližovadlem s nízkým dojezdem, ustoupí praktická stránka skútru designovým libůstkám, podaří se gigantu BMW revoluční změna v koncepci zadních svítilen? To vše nám ukáže budoucnost.

Co je však zásadní a viditelné již dnes, že vývoj na poli elektroskútrů neustává a máme se i v tomto roce na co těšit.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno