Adam Žert o současném stavu a aktivitách Piaggio Group v České republice

0
Adam Žert
Foto: Faber Moto

Adam Žert je Country Manager společnosti Faber Moto, která má v České republice výhradní zastoupení značek Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Aprilia, Derbi a Gilera. Využili jsme proto příležitosti a položili Adamovi pár otázek.   

Adame, dobý den. Děkuji, že jste si na nás udělal čas a rád bych Vám za Skutrmagazin a naše čtenáře položil pár otázek. Můžete nám říct nejprve něco ke koncernu Piaggio Group, který v České republice zastupujete?

Dobrý den, než začneme, chtěl bych poděkovat za příležitost sdělit fanouškům skútrů něco málo o naší společnosti a současných či budoucích aktivitách Piaggio Group. Skupina Piaggio Group je největším evropským výrobcem skútrů a motorek. Silné stránky našeho portfolia, mezi které patří design, kvalita, inovace, ale také styl, se snažíme na zákazníky přenést jednak zkvalitněním dealerského zázemí a jednak osobní zkušeností – v sezoně je po republice k dispozici přes 50 demoskútrů a 20 motorek.

Jízdní vlastnosti našich vozidel patří ke špičce v oboru. Například skútry Piaggio MP3 nabízí jedinečnou zkušenost ze silného stroje i řidičům aut. Vespa zase přináší radost a úsměv. To jsou pocity, vjemy a emoce, které zákazník musí především zažít.

Adame, když nyní odbočíme od spalovacích motorů, můžeme očekávat elektrifikaci u Piaggia, jako tomu bylo u Vespy?

Ano. Český trh zaznamenal až Vespu Elettrica, ale například v Rakousku jsme před několika lety dodali přes 2000 elektrických skútrů rakouské poště. Elektrické skútry k Piaggiu určitě patří a tyto trendy se ve vývoji bedlivě sledují. Nicméně momentálně nemohu být konkrétní ohledně budoucích plánů. Věřím, že nějakou ochutnávku z plánovaných inovací výrobce ukáže na EICMA v Miláně na podzim. Jestli to bude i elektrické Piaggio se musíme nechat překvapit.

Tříkolky na vzestupu

Přejděme k tříkolkám, jak si stojí Piaggio MP300/500 na českém trhu oproti jiným modelům konkurenčních značek? Ve Francii se poměr tříkolek k běžným skútrů blíží k 50:50. Můžeme takovou situaci očekávat i u nás?

Samotný segment tříkolek není v registracích sledován. Náš podíl trhu se pohybuje okolo třetiny a zavedením modelů 300ccm postupně roste. Upřímně náš cíl není ukrást zákazníka konkurenci, ale aby celý segment tříkolek rostl. Koncept MP3 nabízí unikátní jízdní vlastnosti, manévrovatelnost, a přitom i silný motor dostupný pro řidiče s běžným řidičákem skupiny B (na auto). A ohromný podsedlový prostor. Na dojíždění za prací je to ideální řešení a ve Vámi zmíněné Francii je využíván celoročně ve srovnatelných klimatických podmínkách, jaké máme v Česku. 

Piaggio MP3 300
Foto: Piaggio

Když nyní přejdeme k číslům, kolik se tedy za 2019 prodalo MPtrojek v ČR?

Letos se budeme pohybovat mezi 40 – 50ti prodanými MP3kami.

Což není vůbec špatné číslo. Dokázal byste říct, v čem vidíte výhodu MP3 od Piaggia oproti konkurenčním modelům?

Nerad se pouštím do produktových srovnání. Mohu nabídnout osobní svezení u některého z MP3 dealerů, kde máme v sezóně nachystáno až 10 MP3jek. Každopádně Piaggio má s 3kolovým konceptem nejdelší zkušenosti, bylo první, kdo s ním přišel na trh. Krom jízdních vlastností, věřím, že nejlepších, můžeme konkurovat proškolenou dealerskou sítí, dostupností dílů a oproti konkurenci se zaměřujeme na vyšší výkonovou třídu (pozn.: 300 a 500ccm). I když mělo Piaggio historicky i 125ku, v nabídce silného stabilního skútru i lidem s ŘP B vidím největší perspektivu.

Adame, vnímáte odlišnost zákazníků Vespy a Piaggia? Dá se nějak charakterizovat zákazník těchto dvou rodinných konkurentů?

Určitě, dobrá otázka. Piaggio jsou krásné skútry, u kterých je kladen důraz na funkčnost a jízdní vlastnosti (velká kola, velký podsedlový prostor, výborná manévrovatelnost). To vše za odpovídající cenu. Oproti tomu Vespa navíc nabízí, jak tomu říkám, „faktor rohlík“. Tedy styl a s ním spojenou dávku emocí, která Vám vykouzlí na tváři úsměv od ucha k uchu.

Můžete mi závěrem říct, jaké jsou další cíle Piaggia a Vespy v České republice?

Přiznám se, že naše ambice jsou hodně nad aktuální úrovní prodejů. Vloni vyskočily prodeje Vespy skoro o půlku nahoru. Letos jsme se na této úrovni udrželi, ale v Rakousku je každá třetí prodaná motorka nebo skútr z Itálie, z továrny Piaggio. Rádi bychom jednak přiblížili skútrový život lidem z kancelářských center a měst, dostali na skútr lidi z aut a tramvají. Dále bychom rádi i zbořili mýtus, že skútry jsou pro slečinky. Kdekoli po světě je běžné, že motorkář o víkendu prohání chopper, nebo naháče, ale přes týden sedne na GTS 300ku v nějaké macho barvě (a že nám jich přibývá) s nadupaným výfukem Akrapovič a jede s výše zmiňovaným úsměvem do práce. Vždyť i v sousedním Německu a Rakousku je GTS 300 nejprodávanější motorka vůbec. 

Adame, mnohokrát Vám děkuji, že jste si udělali čas a přeji mnoho dalších úspěchů se všemi značkami, které v České republice zastupujete.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno