Víte, že za úspěchem skútrů stojí ženy?

0
Vespa
Foto: unsplash

Výhody skútru již poznala řada lidí z různých společenských vrstev. Je ale stále spoustu těch, které toto téma míjí. Buď převládají obavy o zdraví, nechtějí obětovat pohodlí automobilu nebo nepoznali všechny výhody tohoto nejen městského vozítka.

Prvním masově vyráběným skútrem se stala Vespa z italské továrny Piaggio. Ta udala směr dalšího vývoje tohoto specifického vozidla.

Vespa
Foto: Piaggio

Renomovaný letecký inženýr Corradino D’Ascanio, najatý rodinou Piaggiů, chtěl, aby skútry začali využívat nejen muži, ale i ženy. Ženy ale na motorkách nejezdily rády, protože nosily sukně a při nasedání na motorku musely zvedat nohy. Potýkal se tedy s tím, jak tuhle situaci vyřešit.

A tak vznikl asi celosvětově nejznámější skútr Vespa. Díky tomu už ženy nemusely mít obavy. Volný prostor před koleny umožnil ženám jezdit klidně i v sukni a v podpatcích. Ovládání bylo navíc opravdu jednoduché a intuitivní. Stačilo jen přidávat plyn a brzdit jako na kole brzdami na řídítkách.

Za všechno může Vespa

Ovšem největší zlom přišel v roce 1953, kdy byl do kin uveden hollywoodský kasovní trhák Prázdniny v Římě. Jízda Gregoryho Pecka a Audrey Hepburnové na Vespě odstartovala vespamánii nejen v Itálii, kde už byl skútr poměrně zavedeným dopravním prostředkem.

Vespa
Kasovní trhák Prázdniny v Římě

Člověk by si řekl, že přes celosvětovou medializaci Vespy bude dnes v Česku jezdit skútrů mnohem víc. Ano, těchto vozítek sice každý rok přibývá, ale je tu stále obrovský prostor pro jejich využití. Dnešní společnost je oproti období „Prázdniny v Římě“ poněkud upjatější a zahleděnější do sebe. Místo toho abychom mysleli více na ostatní, využívali svůj čas efektivně a užívali si volnosti, necháváme se škrtit dobou. Máme větší pracovní nasazení, více stresu a méně času. Přitom si neuvědomujeme, co vše nám může přinést „pouhá“ jízda na skútru.

Ať už je to svoboda, dobrodružství nebo úsporu času. Můžete s ní ušetřit i značené finanční prostředky a přispět tak lepší průjezdnosti městem. Ano, přináší i vyšší bezpečnostní riziko, ale ruku na srdce. Je jízda městem se správným vybavením a třeba i airbagem o tolik rizikovější než jízda v automobilu na dálnici ve sto třiceti kilometrové rychlosti? Proč by zdravý člověk jedoucí sám do školy či práce s brašnou, batohem nebo aktovkou nemohl jet přes město na skútru? Jede v obleku? Je chladno? Bojí se?

Dnešní skútry disponují řadou bezpečnostních asistentů. Mimo to se také vyrábí moderní a bezpečné vybavení, které spolu s vaší pozorností eliminuje možná rizika. Nikdo neříká, že máte jezdit na sněhu nebo v dešti, i když ani to se nevylučuje. Každý vozíme rodinu, přátele či kolegy, spoustu věcí, ale je tomu tak při každé jízdě do práce?

Skútr jako doplněk

Skútr nabízí alternativní způsob dopravy především ve městech. Dnes už na něm jezdí právníci, studenti, herci, novináři, doktoři, lidé z reklamních agentur, IT specialisté, realitní makléři, bankéři, ředitelé firem, dobrodruzi, maminky na mateřské dovolené a mnoho dalších lidí.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno