Test: Yamaha XMAX 125 Tech MAX – limitovaná verze sportovního maxiskútru

0
Yamaha XMAX 125 Tech MAX

Legenda, která brázdí silnice již pěknou řádku let, nabízí opravdu vysoký komfort v rámci segmentu sportovně střižených stopětadvacítkových maxi skútrů. O to více však ve verzi prémiového modelu Tech MAX, který si dnes představíme. 

  • Dva LED světlomety a kouřová zadní LED světla,
  • speciální dvojité sedlo a vnitřní kožené prvky,
  • sportovní design řady MAX s exkluzivní výbavou Tech MAX,
  • přední vidlice motocyklového typu,
  • výkonný a úsporný motor o objemu 125 ccm,
  • bezklíčové zapalování a systém řízení trakce (TCS),
  • velký osvětlený úložný prostor pro dvě integrální helmy.

Postavení skútru jménem Yamaha XMAX nelze zpochybnit. Stejně jako je například burák (Suzuki Burgman 650), král mezi fanoušky cestovních korábů a Vespa, která je pro milovníky této značky životní styl, je i Yamaha XMAX napříč všemi svými modelovými kubaturami spolehlivý, vizuálně přitažlivý a sportovně laděný skútr. Skútr, který je symbolem pomyslné vyšší třídy. 

Ocelový trubkový rám, čtyřtaktní kapalinou chlazený SOHC motor, výkon 10.5 kW při 8,750 ot/min, rozvor 1 526 mm, váha 175 kg a udávaná spotřeba 2,7 l/100 km. To jen základní výčet technických informací tohoto maxi skútru, který se cítí dokonale jak ve městě, tak i mimo něj. 

Yamaha XMAX 125 Tech MAX

Malý šampión

Malý XMAX 125 Tech MAX rozhodně není, ovšem oproti svému silnějšímu bratrovi, nesoucí označení TMAX 560, je to takový slabý šálek kávy. Srovnávat tyto dvě kubatury je naprosto zcestné, ale jisté je, že plnohodnotnou DNA řady MAX nezapře. 

Yamaha XMAX 125 Tech MAX

Co se praktické stránky týče, nabízí XMAX 125 opravdu velkorysý úložný prostor. Dvě menší přihrádky pod řídítky a jeden doslova obří osvícený prostor pod sedlem. Ten pojme až dvě integrální přilby a mezi ně ještě nějaké ty drobnosti k tomu. 

Prémiový model

No a v čem je vlastně XMAX 125 Tech MAX prémiový? Tak jdeme na to. Speciální barva Sword Gray doplněna o zlatá kola zaručí, že jistojistě vystoupíte z davu. Unikátní dvojité sedlo s vnitřními koženými prvky zajistí komfortní pohodlí a spolujezdec své nohy opře o parádní hliníkové stupačky. Nedílnou součástí jsou obrobené koncovky řídítek, kouřové zadní světlo a chromovaný rámeček rychloměru. Zda si za tuto výbavu připlatíte oproti klasické verzi necelých 10 000 Kč, nechám na vás. Za mě vypadá XMAX ve verzi Tech MAX fantasticky, ale to je vždy 100 lidí, 100 chutí. 

Závěrem bych dodal, že za cenu 129 990 Kč, získáváte prémiový, oblíbený a léty prověřený skútr. No a jelikož se XMAXů po silnicích prohání opravdu mnoho, verze Tech MAX je dokonalý způsob, jak se trochu odlišit, pokud o to stojíte. Pokud vám nesejde na barvě a doplňcích, určitě potěší i “klasický” XMAX 125 s cenou od 119 000 Kč, který se motorově nijak od verze Tech MAX neliší. 

Technické informace:

  • Typ motoru: 4taktní, Kapalinou chlazený, SOHC
  • Zdvihový objem: 124ccm
  • Vrtání x zdvih: 52.0 x 58.6
  • Kompresní poměr: 11.2 : 1
  • Maximální výkon: 10.5 kW při 8,750 ot/min
  • Maximální točivý moment: 12.0 Nm při 6,500 ot/min
  • Systém mazání: zásoba oleje v klikové skříni
  • Palivový systém: Vstřikování paliva
  • Systém zapalování: TCI
  • Systém startování: Elektrický
  • Převodovka: automatická s variátorem
  • Spotřeba: 2.7l/100km
  • CO2 emission: 63g/km
  • Systém předního odpružení: teleskopická vidlice
  • Přední zdvih: 110 mm
  • Systém zadního odpružení: kyvná vidlice
  • Zadní zdvih: 75 mm
  • Přední brzda: jednoduchá kotoučová, Ø267 mm
  • Zadní brzda: jednokotoučová, Ø245 mm
  • Přední pneumatika: 120/70-15
  • Zadní pneumatika: 140/70-14
  • Celková délka: 2,185 mm
  • Celková šířka: 775 mm
  • Celková výška: 1,415 mm
  • Výška sedla: 795 mm
  • Rozvor kol: 1,526 mm
  • Minimální světlá výška: 130 mm
  • Mokrá hmotnost: 175kg
  • Kapacita palivové nádrže: 13.0 L

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🔥 Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagram

🛡 Vybavení, které používáme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🛒 Obchody, které převážně využíváme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno