Test: Yamaha Tricity 300. Fešná stylovka na třech kolech

2
Yamaha Tricity 300

Pokud vás už unavují kolony, ale nejste příznivcem jedné stopy, máme pro Vás řešení. Yamaha Tricity 300. Další konkurenční stroj z rodiny tříkolek, který spatřil světlo světa v letošním roce. Urban mobilita, tři kola, 20,6 Kw a řidičák skupiny B. Velmi smělý útok od Yamahy na konkurenční Piaggio MP3 a Peugeot Metropolis. Pojďme se společně podívat, jak se Yamaze vstup do segmentu vyšších kubatur (myšleno ve verzi tříkolek) podařil. 

  • Nejlehčí ve své třídě, 
  • disponuje třemi kotoučovými brzdami o velkém průměru,
  • má nový, velmi úsporný a výkonný motor BLUE CORE o objemu 300 ccm,
  • nabízí inteligentní systém asistenčního blokování náklonu, velký úložný prostor a LCD přístrojový panel.

V první řadě je třeba přiznat, že Tricity 300 byl jeden z modelů, na který jsem osobně celou sezónu čekal. Nejen díky promu od Yamahy, ale také díky tomu, že se jedná o dalšího plnohodnotného konkurenta do segmentu tříkolek a jak víme, konkurence je vždycky vítána. 

Je skoro až překvapující, jak dobře si Tricity vede ve městě a v městském provozu, i když je to opravdu velký macek. O tom ale až později. Vezmeme to postupně.

Yamaha Tricity 300

Při srovnání modelů Piaggio MP3 300 a Tricity 300 se mi vybaví přirovnání “David a Goliáš”. Tricity je opravdu o pořádný kousek větší stroj a tak mi nedalo se podívat na čísla trochu blíž a vyvrátit jeden údaj od Yamahy. Tricity není nejlehčí tříkolka ve své třídě, jak uvádí Yamaha v promo materiálech. S váhou 239 kg je o 14 kg těžší než právě model Piaggio MP3 300, který má psanou hmotnost 225 kg. Nicméně – na tomhle údaji se nechci nijak točit, spíš mi to osobně nesedělo, protože jsme měli možnost mít oba stroje kousek od sebe. 

Fešná stylovka, nejen rozměrově

Velikost je zcela jistě předností Tricity a to především pro pohodlí a komfort jezdce a jeho případného společníka na cestách. Opravdu královský prostor nad a před koleny nabízí tento model i mně a to mám přes 190 cm. Sedlo je velmi pohodlné a úložný prostor? Neskutečný!

Rozměry Tricity ale mohou hrát i ve váš neprospěch, takže je třeba si dávat pozor v hustém provozu, abyste “neoťukali” nějaké to zrcátko. 

Aretace funguje maličko jinak, než na modelech Piaggio. Očividně půjde o malinko jinou technologii “zámku tlumičů” a proto můžete mít pocit, že se s vámi Tricity naklání. Každopádně tohle je jen o zvyku. Po cca 100 km už mi aretování nijak zásadně nevadilo a zvykli jsme si na sebe.

Výkonu je k dispozici dostatek

Výkonově je ale Tricity opravdu moc příjemné. Zátah na semaforech je dostatečný, motor jde svižně do otáček a opravdu se nebudete městem loudat a nedej bože zdržovat. Mimo město a na rychlostních silnicích pak stabilně udržíte 120 km/h a jen doplním, že tachometr umí ukázat rychlosti až kolem 130-140 km/h, podle váhy jezdce, větru, atd. – znáte to…

Nepřehlédněte: Yamaha TMAX Tech MAX, do města přijel král!

Spotřeba je dle mého úsudku naprosto adekvátní. Pohybuje se v rozmezí od 3,5 do 4 litrů, podle stylu jízdy a váhy jezdce, takže tady nemám co vytknout.

I mimo město si budete rozumět

Podvozek je naladěný tak, že opravdu žehlí kdejakou nerovnost a to jak ve městě, tak mimo něj. Ve městě si pak dejte pozor. Dvojice předních kol svádí k tomu se případným dírám a kanálům vyhnout tak, že je “přejedete”. Myslete ale na to, že pod zadkem máte zadní kolo, které je přímo uprostřed osy předních kol.

Na delších cestách bych uvítal rozhodně vyšší plexi, které je dle Yamahy stejné jako na XMAXu 300, nicméně není nastavitelné, což je trochu škoda.

Yamaha Tricity 300

Co by za mě sneslo trochu oživení je LCD panel. Je sice přehledný, velký a čitelný, ale designově trochu zpátečnický. To samé se dá říct o cigaretové zásuvce pod řídítky. Ta je takovou nevzhlednou vadou na kráse na jinak inovovaném a designově povedeném stroji. 

Nožní brzda

Umístění nožní brzdy je oproti konkurentům trochu jiné. Zde je situována tak, aby jezdec nožní brzdu obsluhoval lehkým přibržďováním patou, má-li chodidlo natažené na nášlapech. V případě, že máte chodidlo umístěno na na spodní stupačce, je nutné ho při užití brzdy trochu více přizvednout, což nemusí být zrovna pohodlné. Komu by se ovšem nechtělo brzdit takovýmto způsobem, stačí využívat klasické brzdové páčky, které využívají systém sdružených brzd.

Yamaha Tricity 300

Závěrem

Kromě drobné vady na kráse v podobě zásuvky na 12V, je Tricity 300 opravdu povedený stroj. Zcela jistě si na něm každý najde svoje pro a proti, nicméně za sebe můžu s klidným svědomím říct, že mě v určitých ohledech mile překvapila. 

Úložný prostor, ergonomie, pohodlí a pocit komfortu z jízdy na pořádném stroji. Nikdo vás totiž nepřehlédne! Na internetu se cenově pohybuje od 195.000 do 205.000 korun, což jsou za mě ceny odpovídající segmentu a výbavě. 

Technické informace

  • Typ motoru: Jednoválec; kapalinou chlazený; čtyřtaktní; SOHC; čtyřventilový 
  • Zdvihový objem: 292 ccm 
  • Vrtání x zdvih: 70,0 × 75,9 mm 
  • Kompresní poměr: 10.9:1 
  • Maximální výkon: 20,6 kW při 7 250 ot/min 
  • Maximální točivý moment: 29,0 Nm při 5 750 ot/min 
  • Systém mazání: Zásoba oleje v klikové skříni 
  • Palivový systém: Vstřikování paliva 
  • Systém zapalování: TCI 
  • Systém startování: Elektrický 
  • Převodovka: Automatická s variátorem 
  • Kapacita palivové nádrže: 13 l
  • Spotřeba: 3,3 l / 100 km 
  • CO2 emise: 77 g/km 
  • Systém předního odpružení: Dvojitá teleskopická vidlice 
  • Přední zdvih: 100 mm 
  • Systém zadního odpružení: Kyvná vidlice 
  • Zadní zdvih: 84 mm 
  • Přední brzda: Hydraulická kotoučová brzda Ø 267 mm 
  • Zadní brzda: Jednoduchá hydraulická kotoučová brzda Ø 267 mm 
  • Přední pneumatika: 120/70-14M/C 55P bezdušová 
  • Zadní pneumatika:140/70-14M/C 62P bezdušová 
  • Celková délka: 2 250 mm 
  • Celková šířka: 815 mm 
  • Celková výška: 1 470 mm 
  • Výška sedla: 795 mm 
  • Rozvor kol: 1 595 mm 
  • Minimální světlá výška: 130 mm 
  • Mokrá hmotnost: 239 kg 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🔥 Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagram

🛡 Vybavení, které používáme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🛒 Obchody, které převážně využíváme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2 KOMENTÁŘE

  1. Chtěl bych se zeptat jestli umíte odpovědět na dotaz co je lepší?
    Tricity 300 nebo Metropolis 400 nebo MP3 400.
    Jsem rozhodnutý jeden z těchto skútrů pořídit a těžko se rozhoduji.
    Možná vaše zkušenosti by mi mohli pomoci při výběru?
    Prioritou by asi měli být jízdní vlastnosti, potom asi výkon či ergonomie a pohodlí.
    Mockrát děkuji za jakoukoliv reakci.
    Michal.

  2. Dobrý den.
    Mám na vás dotaz při výběru tříkolého skůtru.
    Tricity 300 nebo MP3 400 nebo Metropolis 400 ????
    Dá se nějak definovat zkušenost z testů? Jsem podobné konstituce jako vy a hledám tříkolku na výlety a dojíždění. Dají se nějak posoudit rozdíly mezi těmito modely?
    Budu moc rád za jakoukoli reakci (klidně na mail)
    Děkuji mockrát.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno