Test: Yamaha TMAX Tech MAX, do města přijel král!

2
Yamaha TMAX DX Tech MAX

Na vědomost se dává, že branou města právě projelo jeho Veličenstvo, KRÁL! Úžas, údiv, radost, smích, ale i mávání a klanění! Emoce, co se jen velmi těžko přenášejí z prožitku na papír. Jaký je tedy král s továrním označením TMAX Tech MAX? Dozvíte se ve videu a článku níže.

  • Výkonnější motor o objemu 560 ccm splňující normu EU5,
  • přístrojový panel Monotone TFT,
  • odpružení motocyklového typu,
  • systém kontroly trakce a D-MODE,
  • bezklíčový přístup a zapalování Smart Key,
  • integrované přední LED blikače,
  • vyhřívané rukojeti a sedlo,
  • tempomat,
  • velký úložný prostor.

Možná si říkáte, že jsem se dočista zbláznil a místo redakčních testů začínám psát bajky a pohádky, nicméně opak je pravdou. Označení král je zde totiž zcela na místě a stojím si za ním celým svým velkým tělem! Do města opravdu dorazil král, král mezi skútry, a dozajista nejikoničtější “sportovec” ze segmentu skútrů na trhu. 

TMAX se vyrábí už opravdu dlouho a je to na něm sakra znát. S klidným svědomím řeknu, že je to nejvyspělejší stroj, na kterém jsem měl možnost zatím sedět a opravdu lituji, že jsem v minulosti udělal pár nesmyslných investic do různých jiných modelů. Dnes bych totiž s přehledem brázdil ulice na tomhle krasavci a svět by byl zase o kousek hezčím místem.

Yamaha TMAX DX Tech MAX

Yamaha TMAX DX Tech MAX

Co je na něm tak zvláštního? Proč tolik chvály?

Sám o sobě není TMAX až tak unikátní. Pokud vedle něj budete stát, všimnete si na první pohled pravděpodobně řemene, který není schovaný pod kryt, jako u jiných skútrů. Jinak je to vlastně “jen” sportovní skútr, co dostal očividně trochu steroidů, sportovní vzhled, agresivní čelní masku a pár vychytávek navíc. 

Yamaha TMAX DX Tech MAX

Pokud bych ho postavil vedle například BMW C400 GT (konkurent v segmentu sportovních maxiskůtrů) a nechal Vás vybrat, samozřejmě bez možnosti si oba stroje vyzkoušet, pravděpodobně sáhnete po BMW (ale možná ne, je to věc čistě osobního vkusu). TMAX nemá oproti BMW konektivitu s telefonem a jeho ovládání není zdaleka tak “vyšperkované”.

Na první pohled tedy není důvod nazývat TMAXe králem. To by byla ale chyba přátelé, a to velmi zásadní. Sice nemáme konektivitu 21. století, ale máme k dispozici 2 válce s obsahem 560 ccm a senzačních 35kW výkonu při 55NM “krouťáku”. No, BMW, a co ty? Jednoválec, 25 kW, …Není třeba pokračovat. Ještě jsme nevyjeli a už víme, že rozdíl bude propastný. 

Jízdní vlastnosti motorky, ovládání a ergonomie dospěláckého cesťáku, výkon podobný 600ccm mašinám a úložný prostor rodiny skútrů. Nejen to, ale i nepřenositelné emoce z jízdy, dělá z TMAXu to, čemu můžeme s klidným svědomím říkat KRÁL! 

Cena a edice Tech MAX

Být králem není snadné a stojí to nemálo úsilí. To samé se dá říct i o ceně TMAXe. Vývoj si Yamaha nechá zákonitě zaplatit. Cena je tak jedinou vadou na kráse, kterou králi musím vytknout. Proto také moje zmínka o pár “špatných” investicích v minulosti. Pořizovací cena začíná na 295.000 Kč za základní verzi TMAXe. Pokud jste ale, podobně jako my, příznivci nevšednosti a elegance, zcela jistě budete pokukovat po verzi Tech MAX, která ale startuje na bezmála 335.000 Kč. 

Závěrem dodám snad jen to, že pokud je váš jediný argument, proč si krále pořídit, cena, očividně jste se ještě neměli možnost svézt. Za ty peníze opravdu stojí a je to prostě král!

Technické informace:

  • Typ motoru: Paralelní dvouválec s náklonem dopředu, 4taktní, kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový
  • Zdvihový objem: 562 ccm
  • Vrtání x zdvih: 70,0 × 73,0 mm
  • Kompresní poměr: 10:9 : 1
  • Maximální výkon: 35,0 kW při 7500 ot./min
  • Maximální točivý 55,7 Nm při 5250 ot./min
  • Systém mazání: Se suchou skříní
  • Palivový systém: Vstřikování paliva
  • Systém zapalování: TCI
  • Systém startování: Elektrický
  • Převodovka: automatická s variátorem
  • Spotřeba: 4,8 l / 100 km
  • CO2 emission:112 g / km
  • Systém předního odpružení: teleskopická vidlice
  • Přední zdvih: 120 mm
  • Systém zadního odpružení: kyvná vidlice
  • Zadní zdvih: 117 mm
  • Přední brzda: Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø267 mm
  • Zadní brzda: Hydraulická jednokotoučová, Ø282 mm
  • Přední pneumatika: 120/70R15M/C 
  • Zadní pneumatika: 160/60R15M/C 
  • Celková délka: 2,200 mm
  • Celková šířka: 765 mm
  • Celková výška: 1420 mm – 1555 mm (s nastavitelným štítem)
  • Výška sedla: 800 mm
  • Rozvor kol: 1,575 mm
  • Minimální světlá výška: 125 mm
  • Mokrá hmotnost: 220 kg
  • Kapacita palivové nádrže: 15.0 L

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🔥 Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagram

🛡 Vybavení, které používáme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🛒 Obchody, které převážně využíváme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2 KOMENTÁŘE

  1. Vážený pane Honku.
    Plně s Vámi souhlasím, že jste se zbláznil a opětovně nenapsal recenzi. Ba ani bajku. Myslím, že by se mohlo jednat nanejvýš o slohové cvičení pro žáky 5.třídy na téma: Co vidím na přiložených fotografiích.
    Ubohý souhrn minima informací bez detailnějšího pohledu „odborného“ novináře mě donutil Vám napsat. Okamžitě se mi totiž vybavil Váš starší „test“ na Malaguti Madison 300. Četl jsem na dotyčný stroj skutečnou recenzi ze serveru Motorkari.cz. Zkuste se tam inspirovat. Pokud neuvidíte rozdíl, tak toho raději nechte.
    A to jsem si na jaře koupil Nmaxe a těšil se, jak budu hltat veškeré možné názory a postřehy okolo tak skvělého vynálezu, jakým skútr bezesporu je. Pokud ano, tak na Skutrmagazin.cz pouze pro pobavení.
    Mějte hezký den.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno