Test: Yamaha NMAX 125. Hbitá lasička, která vás nesežere

0
Yamaha NMAX 125 2020

NMAX je titulován jako sportovní městský skútr. Osobně musím říct, že jeho pořízením určitě nešlápnete vedle. Novému majiteli nabídne dynamické zrychlení, nízkou spotřebu paliva a zároveň moderní vzhled, který za každou cenu nevyčnívá. 

  • Kvalitní městský skútr, který lze řídit s ŘP skupiny B.
  • Variabilní řízení ventilů zajišťující skvělé zrychlení.
  • Nízká spotřeba paliva.
  • Vynikající stabilita a snadná ovladatelnost.
  • ABS v základní výbavě s předním i zadním kotoučem. 
  • Dostatek místa pro nohy.
  • 13” kola se zadní pneumatikou 130 mm
  • LED světla a přístrojový LCD panel

NMAXe bych velikostí kapotáže řadil mezi zlatou střední třídu pro městský provoz. Proplétání v hustém provozu zvládá na jedničku, stejně jako dynamičtější jízdu při rychlostech do 100 km/hod. Potěšením je určitě nízká spotřeba paliva, kde se zvládnete pohybovat v rozmezí 2-3 litrů na 100 km.

 

Skútrmagazín

 

Vizuálně působí NMAX štíhlým dojmem a při usednutí mi z vrchu připomíná vodní skútr. Obsahuje jen nezbytně nutné ovládací prvky a jeden kulatý LCD panel schovaný za nízkým čelním štítem. Ale pro rychlý přesun z bodu A do bodu B nic jiného vlastně ani nepotřebuji. 

Yamaha NMAX 125 2020

Sportovní městský skútr

Skútr jsem vzal na zatěžkávací zkoušku do běžného provozu města, protáhl ho po kostkách historickým centrem a vyjel i kousek za město. Musím říct, že nejlépe jsem se na NMAXu cítil právě v běžném městském provozu, kde je asfalt. To co opravdu oceníte je svižná jízda a možnost proplétání se v kolonách. O trochu horší to je právě na větších nerovnostech a zmíněných kostkách. Zde se projeví právě sportovní nastavení, a tužší podvozek je pak sakra znát. Ovšem není to nic co by se krátkodobě nedalo přežít. Pokud se vydáte na nějaký kratší výlet, nebudete litovat. Namísto helmy pod sedlo uskladníte nějakou tu sváču, pití a fůru dalších věcí. Natankujete plnou nádrž, natáhnete si nohy a svištíte s větrem o závod. 

Yamaha NMAX 125 2020

Yamaha k NMAXu nabízí i řadu příslušenství, jako jsou vyhřívané rukojeti, kufr o objemu až 39 l, pohodlnější designové sedlo, zmíněný vyšší plexi štít, brašnu pod přístrojový panel a mnoho dalšího. 

🔥 Sledujte nás: Facebook, Youtube, Instagram

Yamaha NMAX 125 jsme opět vzal do naší spřátelené motoškoly, kde jsme se jí společně s naším kamarádem a „skútrguru” Jirkou Sedláčkem podívali na zoubek detailněji. Toto vše a naleznete také v přiloženém videu. 

Oprava: Omlouváme se za špatně uvedenou informaci ve videu. Honda PCX 125 také nemá bezklíčové startování.

Technické informace:

Motor

  • Typ motoru: jednoválec, čtyřtaktní, kapalinou chlazený, SOHC, 4ventilový
  • Zdvihový objem: 125ccm
  • Vrtání x zdvih: 52.0 x 58.7
  • Kompresní poměr: 11.2 : 1
  • Maximální výkon: 9.0 kW při 7,500 ot/min
  • Maximální točivý moment: 11.7 Nm při 7,250 ot/min
  • Systém mazání: zásoba oleje v klikové skříni
  • Palivový systém: vstřikování paliva
  • Systém zapalování: TCI
  • Systém startování: elektrický
  • Převodovka: automatická s variátorem
  • Spotřeba paliva: 2.3 l/100km
  • CO2 emission: 52 g/km

Podvozek

  • Systém předního odpružení: teleskopická vidlice
  • Přední zdvih: 100 mm
  • Systém zadního odpružení: kyvná vidlice
  • Zadní zdvih: 90 mm
  • Přední brzda: hydraulická kotoučová, Ø230 mm
  • Zadní brzda: hydraulická jednokotoučová, Ø230 mm
  • Přední pneumatika: 110/70-13
  • Zadní pneumatika: 130/70-13

Rozměry

  • Celková délka: 1,955 mm
  • Celková šířka: 740 mm
  • Celková výška: 1,115 mm
  • Výška sedla: 765 mm
  • Rozvor kol: 1,350 mm
  • Minimální světlá výška: 135 mm
  • Mokrá hmotnost: 127 kg
  • Kapacita palivové nádrže: 6.6 l

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno