Test: Piaggio Beverly 350 SE. Elegán se srdcem bojovníka

0
Piaggio Beverly 350 SE

Souhrou relativně velkých náhod se nám do rukou dostala novinka pro rok 2020 od italské značky Piaggio s označením Beverly 350 Tourer. Městský laděný stroj s dostatkem výkonu vás mile překvapí svou obratností, hravostí a dravostí. Jakými vlastnostmi se může dále pyšnit?

  • Jednoválcový, čtyřtaktní, čtyřventilový motor o objemu 350 ccm, 
  • nízká váha a vysoká míra obratnosti, 
  • kufr o objemu 36 litrů, 
  • ABS, ASR, dálkové otevírání sedla, USB port, 
  • propojení chytrého telefonu se skútrem přes Bluetooth, 
  • speciální pastelově šedá barva Grigio Materina. 

Koncepce strojů s označením Beverly je již léty ověřená, nicméně neustále prochází drobným vývojem a rozvojem. Proto i inovované Beverly přichází s několika drobnými rozdíly, které ale nejsou pro náš test nikterak důležité. My jsme se zaměřili na Beverly jako by to byl zatím neobjevený stroj, a snažili jsme se zjistit, pro koho je vlastně určený, komu bude vyhovovat a kdo by si jej měl případně koupit.

S klidným svědomím teď mohu říct, že mi Beverly 350 přirostlo k srdci, díky výkonu a konstrukci, ale hlavně svojí obratnosti. Kombinuje totiž naprosto všechno, co jako vysoký, těžký a zároveň náročný uživatel skútrů potřebuji.

Piaggio Beverly 350 SE

Konstrukce skútru

Začneme konstrukcí – konkrétně koly a rozvorem. Díky kombinaci kol o rozměrech 16″ a 14″ a rozvoru 1560 mm je Beverly neuvěřitelně obratné a přitom stabilní. Zcela jistě na tom mají zásluhu i velmi dobré pneumatiky Michelin City Grip, nicméně bych jim nerad připsal veškerý kredit. Na první pohled Beverly působí jako vysoký stroj, který možná budí dojem vratkosti, ale jakmile si sednete, zjistíte, že opak je pravdou. 

Skútr škola

Komfortní sedadlo

Sedadlo je ergonomicky tvarované, s plnohodnotným druhým místem pro pasažéra/spolujezdce. Relativně vysoký předěl právě mezi částí pro řidiče a spolujezdce funguje jako příjemná zarážka a “mini opěrka”, která navíc velmi příjemně napomáhá v udržení posedu například při jízdě ve větším náklonu. 

Nejdůležitější částí je pro mě osobně vyšší posazení řídítek a nižší, ale velmi rozumně konstruované, plexi, které odvádí relativně hodně vzduchu nad helmu. Samotná řídítka mají pod sebou až královsky hodně prostoru, takže i při výšce nad 190 cm se nemusím bát, že bych do nich například při zatáčení kopal. Naopak – široké hefty a dostatek místa k manévrování jsou přesně to, co v kombinaci s pohodlným sedlem, většími koly a delším rozvorem dělají z Beverlyho ideálního kamaráda do boje s městským provozem.

Díky celkově úzké konstrukci, váze 191 kilogramů a 22 kW výkonu, se z Vás tak stanou (podobně jako z nás) parťáci, kteří nebudou chtít přestat jezdit v městském provozu, ale i mimo něj. Beverly se zkrátka velmi povedl a cena kolem 135.000 Kč je snad už jen třešničkou na dortu, a to i v porovnání s ostatními modely.

Škoda jen, že už jsem ho musel vrátit – už teď mi chybí!

Technické informace:

  • Objem: 350 ccm 
  • Motor: 4-taktní jednoválec
  • Výkon: 22,2 kW (30,2 k) při 8250 ot./min
  • Točivý moment: 29 Nm při 6250 ot./min.
  • Chladící soustava: kapalinová 
  • Převodovka: CVT
  • Přívod paliva: Elektronické vstřikování
  • Emisní norma: EURO 4 
  • Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice 
  • Zadní odpružení: dva tlumiče s nastavitelným předpětím 
  • Přední brzda: brzdový kotouč Ø 300mm
  • Zadní brzda: brzdový kotouč Ø 240 mm
  • Brzdový systém: ABS / ASR
  • Pneumatiky: přední 110/70 r16, zadní 150/70 r14
  • Délka /Šířka / Rozvor: 2190 mm / 780 mm / 1560mm
  • Objem palivové nádrže: 12,5 l
  • Výška sedla: 790mm
  • CO2: 85 g/km
  • Spotřeba: 3,6 l/km
  • Váha: 191 kg

🔥 Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagram

🛡 Vybavení, které používáme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

🛒 Obchody, které převážně využíváme

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno