Test: Nové Piaggio Medley S 125 je silné, obratné i praktické

4
Piaggio Medley S 125

Italské městské hříbě, které hbitě cválá betonovou džunglí. Za městem si rádo popustí svou uzdu a na hřbetu toho unese jako příbuzný osel. I tak by se dalo definovat nové Piaggio Medley S 125, které přichází s novým full-LED světlem, LCD displejem a hlavně maximálně dovolenými 11 kW při 9000 ot/min, tedy celými 15 koňmi. To je v kategorii městských skútrů naprosté prvenství a Medley tak získává dominantní převahu.

Hlavní přednosti Piaggio Medley S 125:

  • Velká kola a s tím spojené dobré vlastnosti podvozku
  • 15 koní (11 kW) s cenovkou pod 90 000 Kč
  • Podsedlový prostor, do kterého se vejdou dvě integrální přilby
  • Elegantní design a kvalitní zpracování

Exkluzivní první test v ČR: Piaggio Medley S 125

Piaggio Medley S 125, které jsme si v redakci vzali do parády, není ovšem jen o výkonu. I když je stránka vzhledu a designu velice subjektivní, působí na mě Medley velice elegantním dojmem.

Když skútr přirovnám k ženě, začnu u jeho sestry Vespy a modelů Primavera a Sprint. Tyto skútry jsou pro mě ekvivalentem nezávislé ženy, jejíž osobnost zasluhuje pozornost. Hoví si v pohledech ostatních a laškovnými, avšak nenucenými, gesty vůči okolí odkazuje na dobu, kdy bylo v pořádku slušně obdivovat ženu. Není ale pro každého. Je sice osobitá, ale křehká a má ráda historii stejně jako limonádu na dece v parku.

Naproti tomu je žena Medley, která symbolizuje zcela odlišný prototyp osobnosti. Uhrane vás svou elegancí, dospělostí a vyzrálostí. Je velice cílevědomá a nezávislá. Dokáže ustát spoustu životních překážek a i během těžkých momentů neztrácí na svém půvabu. Je zkrátka elegantní v každé situaci, a když ji více poznáte, ukáže vám svůj italský temperament v pravém slova smyslu. 

Piaggio Medley S 125

K „béčkovému“ řidičáku silnější městský skútr nenajdete

Medley S 125 si alespoň dle mě zaslouží titul skokana roku. Když vezmeme v potaz meziroční vývoj ostatních skútrů, najdeme zde opravdu pořádnou dávku inovací. Jen výkon motoru, který byl navýšen o 2 kW (20%) oproti loňskému modelu, a nově tak dosahuje maximální hranice 11 kW, je více než příjemná změna.

15 koní v městském skútru byste tak horko těžko hledali. Je to především díky nové hlavě s většími ventily, změněnými vačkami, lehčími ventilovými vahadly a upraveným spalovákem. Potom taky díky novému pístu, vstřikovači i vstřikovacímu hrdlu, airboxu a výfuku. Udávaná spotřeba je 2,4l/100 km (oproti předešlým 2,1l/100 km). 

Piaggio Medley S 125

Tužší rám společně s velkými koly o průměru 16″ a 14″ zajišťuje výbornou stabilitu při vyšších rychlostech. O bezpečné brzdění se starají kotoučové brzdy s dvoukanálovým systémem ABS od společnosti Bosch. Lehce přepracovaný design nabízí přední full LED světlomet s denním svícením, nový design ráfků, osazení přední kapotáže „včelí pláství“, nový design stupaček pro spolujezdce a lepší ergonomii sedla, pod které uložíte dvě helmy a další drobnosti. Ty lze uložit i do předních přihrádek, kde naleznete i USB port. 

Piaggio Medley S 125

Medley S 125 disponuje také systémem Start-stop, který je oproti minulému modelu o něco vychytanější. Skútr uvede do režimu spánku o několik vteřin rychleji a funkci jako takovou lze samozřejmě vypnout. Dále lze využít aplikaci Piaggio MIA a propojit chytrý telefon přes Bluetooth s přilbou a ovládacími prvky na řídítkách. To umožní zcela bezpečně přijímat hovory a ovládat hudbu pomocí hlasových příkazů. 

Jaký je Medley S 125 ve městě a mimo něj

Pokud nechcete být zcela tuctoví a potrpíte si na kvalitní věci, Piaggio Medley S 125 vás okouzlí. Během testu jsem s „eskem“ najezdil necelých 400 km. Protáhl jsem ho nejužšími uličkami naší metropole, kde se mísí vymlácené kočičí hlavy, asfalt i retardéry. Křižovatky jsou osety stojícími auty ze všech směrů a doprava je hustá na každém kroku. Jízdní vlastnosti jsou v tomto prostředí naprosto výjimečné.

🔥Sledujte nás: FacebookYoutubeInstagramTwitter

Ve městě mu to opravdu sluší. Díky podvozku a velkým kolům si poradí s každým povrchem, aniž byste nějak výrazně zaznamenali jeho změnu. Na semafory se díky kompaktnímu rozměru skoro vždy prokličkujete a vyrážíte vždy jako první. I když se může zdát, že je Medley S 125 na prvním metru startu malinko línější (ale opravdu jen malinko), vše vám vynahradí, jakmile se dostane do otáček. Motor pošle dostatek výkonu na zadní kolo a rozestup mezi vámi a pomalu se rozjíždějící kolonou automobilů se rapidně násobí. 

Piaggio Medley S 125

Ve městě jsem se snažil skútr využít opravdu prakticky. Převezl jsem v bezpečí kufru pod sedlem techniku spolu s notebookem bez újmy. Na další cestě dvě igelitky nákupu, na háčku tašku s třemi PET lahvemi točené Plzně a za sebou přikurtované dřevo na gril. Medley S 125 nás bez sebemenšího problému převezl ve dvou na druhou stranu Prahy (v součtu cca 135 Kg), ve skoro stejném tempu jako bych jel sám a na komfortu či sezení se to nijak neprojevilo. 

Piaggio Medley S 125

Další z úkolů bylo zjistit, jak si vede nejsilnější městský skútr mimo město. I když jde především o městský model, alespoň co se vzhledu týče, ukázal mi, že má ambice i na výletování. Osobně jsem se nejlépe cítil mezi rychlostí 70-100 km/h. Nad tu horní hranici to ještě o nějaký ten kilometr samozřejmě vytáhnete, ale zde už ztrácíte komfort. Pokud o tomto modelu uvažujete a plánujete častější výlety, určitě doporučuji instalaci čelního štítu. Nabídka příslušenství Piaggio je více než bohatá a štít se nabízí ve dvou velikostech. 

Bonmoto

Zde je navýšení výkonu o 20% znatelné, jelikož i ve vyšších rychlostech posbíráte sílu pro předjetí jak na rovince, tak v mírném stoupání. Motor šlape krásně, stroj je pevný a kola spolu podvozkem zvládnou nejednu slepovanou okresku. Samozřejmě pro lepší zážitek z cesty jsem zvolil krajinu, kde byly klikatější silnice, stoupání i klesání. Skútr vás podrží, jede plynule a netrápí se. V jednom úseku jsem se dostal do „obklíčení“ motorkářů a během dvoukilometrového zúžení jsem dokázal držet krok a nikoho nezdržovat.

Příjemná je i jistota v podobě brzdného účinku. Při náhlém brzdění zjistíte přednosti dvoukanálového systému ABS, a pokud na to hamtnete, efekt se dostaví okamžitě a během chvíle stojíte na místě. Když shrnu pocity z cca 150 km výletu Piaggio Medley S 125, jsou velice pozitivní. Samozřejmě tento typ skútru není dělaný na cestování, ale pokud se budete muset přepravit na delší vzdálenost nebo si sem tam rádi vyrazíte, nebudete zklamaní. 

Piaggio Medley S 125

Moderní a dynamický Medley je nabízen ve dvou verzích: tradiční a sportovní „S“. Námi testovaný model S oproti standardní verzi nabízí zejména zmíněnou konektivitu Piaggio MIA, navíc černé lakování kol, unikátní barevné kombinace, červené doplňky designu, červenou pružinu tlumiče a jiné, černé sedlo s červeným prošíváním.

Jednou z charakteristik stroje Medley je úzký středový tunel, v němž je ukryta palivová nádrž. Umístění palivové nádrže v prostoru pro nohy má tři výhody:

  • Získání většího prostoru pod sedlem, takže se zvětšuje úložný prostor až na dvě helmy
  • Možnost tankování paliva bez zvednutí sedla
  • Nižší těžiště pro lepší jízdní stabilitu

S cenou 88.900 Kč jde o opravdu povedený skútr. Kvalitní zpracování, všestranné využití, mraky úložného prostoru, dobrá ovladatelnost, bezproblémová jízda ve dvou, vysoká úroveň bezpečnost a nejvýkonnější městská 125ka na trhu. To stojí za to! 

Pro koho je Piaggio Medley S 125

  • Stávající uživatelé skútrů, kteří reálně ocení nadprůměrné parametry Piaggia Medley
  • Zákazníci z města, kteří využijí skútr pro celoroční provoz jako alternativu za auto

Pro koho je konkurent

  • Vůči leaderu trhu Hondě se Medley snaží cenově být mezi Hondou PCX a SH
  • Řadí se do segmentu skútrů s velkými koly (SH, Kymco People, Yamaha Xcenter)
  • Díky výkonu, podsedlovému prostoru a velkému prostoru pro spolujezdce bude alternativou i pro zákazníky robustnějších skútrů (PCX, Forza, Nmax, Xmax)

Piaggio Medley S 125 jsem opět vzal do naší spřátelené motoškoly, kde jsme se jí podívali na zoubek detailněji. Pomalý slalom, rychlý slalom, brzdění z různých rychlostí, náklony, a především ovladatelnost a přesnost. 

To všechno jsme společně s naším kamarádem a „skútrguru“ Jirkou Sedláčkem otestovali a následně sepsali.

Hodnocení jízdních vlastností

Pomalý slalom:

  • Simulace k průjezdu mezi auty v koloně, manévrování ve ztížených podmínkách
  • Testujeme ovladatelnost v malé rychlosti + výchylky a rejdy

Výsledek:

Výborný (5/5 bodů)

Hodnocení:

Velká kola v kombinaci s nízkým těžištěm a příjemným sedlem umožňují dobrý cit a přenos informací k jezdci.

Rychlý slalom:

  • Simulace přejíždění mezi pruhy ve vyšší rychlosti, reagování na situaci před vámi, manévrování ve ztížených podmínkách
  • Testujeme ovladatelnost ve střední rychlosti, stabilitu a přesnost

Výsledek:

Výborný (5/5 bodů)

Hodnocení:

Nízké těžiště, velká kola a dostatek prostoru pod řídítky umožňuje i rychlejší změny směru jízdy. Velmi dobré a přesné reakce.

Vyhýbací manévr:

  • Simulace vyhnutí se překážce, která se vyskytuje v dráze jízdy.
  • Testujeme ovladatelnost ve střední rychlosti, a stabilitu

Výsledek:

Výborný (5/5 bodů)

Hodnocení:

Díky celkově vyšší konstrukci a velkým kolům se prakticky nedá škrtnout podvozkem. Ovladatelnost, přesnost a citlivost jsou na excelentní úrovni.

Brzdění v různých rychlostech:

  • Simulace náhlého brždění před překážkou
  • Testujeme sílu, přesnost a odezvu brzdového

Výsledek:

Velmi dobrý (4/5 bodů)

Hodnocení:

Systém ABS dodává brzdění relativně silnou odezvu do brzdových páček. Je třeba si na to zvyknout a nebát se páčky opravdu pevně zmáčknout a nepustit. Krizové brzdění je pak předvídatelné, lineární a celkově bez zasekávání a jiných neduhů.

Celkové hodnocení:

SUPER!!! Děkuji našemu testovacímu jezdci Jirkovi Sedláčkovi z motoškoly Praha za pomoc s testováním a těším se brzy na další skútr recenzi.

Technické informace: 

Motor:

  • Typ: kapalinou chlazený jednoválec, 4T/4V
  • Zdvihový objem: 125 ccm
  • Výkon motoru: 11 kW při 9000 ot/min
  • Točivý moment: 12 Nm při 6.500 ot/min
  • Palivový systém: elektronické vstřikování
  • Emise: Euro 4

Převody:

  • Převodovka: automatická převodovka s variátorem

Podvozek:

  • Rám: ocelový
  • Rozvor: 1 395 mm
  • Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice
  • Přední zdvih: 88 mm
  • Přední pneu: 100/80 16″ bezdušová
  • Zadní odpružení: hydraulická pružina s nastavitelným předpětím
  • Zadní zdvih: 76 mm
  • Zadní pneu: 120/70 14″ bezdušová
  • Přední brzdy: kotoučová, 1x 260mm, dvoukanálové ABS Bosch
  • Zadní brzdy: kotoučová, 1x 240mm, dvoukanálové ABS Bosch

Ostatní:

  • Palivová nádrž: 7 litrů
  • Suchá hmotnost: 136 kg
  • Barva motorky: bílá, černá
  • Přístroje: LCD displej
  • Záruka: 2 roky
  • Provedení: dvoumístné
  • Výška sedla: 799 mm
  • Poznámka: ABS, LED osvětlení, USB port, aplikace Piaggio MIA

Článek je součástí služby Skutrmagazin Premium. Jedná se o exkluzivní službu pro naše partnery, kterým připravujeme obsah na míru. Pokud máte o službu zájem, můžete nás kontaktovat zde.

4 KOMENTÁŘE

    • Děkujeme za komentář, Petře. Byla to jedna z prvních recenzí a určitě ji plánujeme doplnit o plnohodnotné video 🙂

  1. Koupil jsem verzi bez konektivity a mohu všechna slova potvrdit. Ten skútr je fakt miláček. Na výlety a opravdové svezení mám fároše, ale do města je jako řešení mobility Medley značka ideál a fascinuje mě, jak je schopný. Jeho devizou je fantastická obratnost a ovladatelnost v minimálních rychlostech a neskutečná jistota v maximální rychlosti, suverénní držení stopy, výborné brzdy – Medley se chová doslova jako velká motorka. Motor je do města úplně dostačující a nezdržuje ani na Jižní Spojce nebo v Blance. Na meziměsto je použitelný, ale tam už pracuje na limitu. Stačí pro neuspěchanou jízdu, ale na přidání tam není rezerva. Ostatně to ani nikdo nečeká. Na Prahu a blízké okolí je to nejlepší způsob osobní přepravy, jaký si umím představit.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno