Test: MAXON OPTIMUS 125: novinka, která překvapí cenou

10
MAXON OPTIMUS 125

Pro letošní sezónu přichází společnost Auto Kelly s novinkou v podobě modelu Optimus 125. Ten jako první z modelové řady vstupuje do segmentu tzv. maxi skútrů. 

  • Novinka a první zástupce značky v segmentu maxi skútrů. 
  • Možno řídit s ŘP skupiny B.
  • Pohodlné sedlo, které spolu s podvozkem dobře tlumí nerovnosti.
  • V daném segmentu objemově konkurenční podsedlový prostor. 
  • Ruční parkovací brzda umístěná na řídítkách. 
  • Nízká cena za nový skútr. 

Model Optimus je moderní skútr, který je vhodný na proplétání se městem i na příležitostné vyjížďky. Ač se jedná o ryze čínskou výrobu, což je pro mnohé velice kontroverzní téma, je třeba si připomenout, jaké další světové značky v Číně také realizují svou výrobu. Maxon se navíc nesnaží být konkurenceschopný všem špičkovým značkám. Je třeba si uvědomit, že v segmentu motocyklů a skútrů je stále pro mnoho zákazníků často rozhodujícím kritériem cena. Ač by se nad tímto tématem dalo dlouze polemizovat, jsou zkrátka tací, kteří si radši pořídí úplně nový skútr za nižší pořizovací cenu, než ojetou stálici. Volba a rozvaha co za danou cenu dostaneme, je na každém z nás.

Maxon Optimus přichází s motorem o objemu 125 ccm, který disponuje výkonem 5,6 kW (7,5 k) při 7500 ot./min. a točivým momentem 8 Nm při 6000 ot./min. Kompletní rozměry bez zpětných zrcátek jsou 1 840 x 690 x 1 150 mm, rozvor kol čítá 1 560 mm, sedlo je uloženo ve výšce 740 mm a váha je 149 kg. 

Vpředu má Optimus 14“ a vzadu 13“ palcová kola osazena kotoučovými brzdami. Je zde i kombinovaný brzdový systém CBS, ale je důležité zmínit a v provozu myslet na to, že skútr nedisponuje systémem ABS. Údaje o jízdních vlastnostech nalezneme na digitální přístrojové desce, u které lze zvolit pět úrovní jasu. I na přímém slunci jsou údaje na nejvyšší jas dobře čitelné. 

🔥 Sledujte nás: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter

Prostor pod sedlem je úměrný velikosti skútru a případné drobnosti uskladníte ve dvou uzamykatelných schránkách pod řídítky. Škoda jen, že zde není nikde vstup na USB, který se hodí třeba na dobíjení mobilního telefonu během jízdy. Mezi řídítky naleznete další uzamykatelnou schránku, ve které se nachází víčko palivové nádrže o objemu 14 l. Na řídítkách vlevo je k dispozici ruční parkovací brzda, kterou oceníte při manipulaci se skútrem na místě nebo při parkování v kopci. Skútr navíc kompletně disponuje LED světly. 

Závěrečné hodnocení 

Během redakčního testu jsme na skútru najeli necelých 400 km. Je třeba objektivně říct, že za zaváděcí akční cenu 49 990 Kč (standardní maloobchodní cena je 64 990 Kč), získáte praktický maxi skútru v segmentu 125 ccm, který disponuje pohodlným sedlem, LED osvětlením a adekvátním úložným prostorem. Samozřejmě se tato nižší pořizovací cena musí někde projevit. Výkon motoru 5,6 kW na skoro 150 kilový skútr, navíc s váhou jezdce je opravdu slabota. Musíte počítat s tím, že než se skútr při rozjezdu sebere, chvilku to potrvá. Je to zkrátka daň nižší ceny, ale co se jízdních vlastností týče, až skútr rozjedete nad nějakých 50 km/h a nehodláte závodit, čeká vás zcela adekvátní svezení. Zde by se ovšem místo CBS hodil systém ABS.

V průběhu měsíce června bude možné ke skútru zakoupit příslušenství ve formě zádové opěrky pro spolujezdce, nosiče na kufry a moto kufr. Skútr je standardně dodáván bez tohoto příslušenství. 

Maxon Optimus 125 jsem opět vzal do naší spřátelené motoškoly, kde jsme se mu podívali na zoubek detailněji. Pomalý slalom, rychlý slalom, brzdění z různých rychlostí, náklony, a především ovladatelnost a přesnost. To všechno jsme společně s naším kamarádem a „skútrguru” Jirkou Sedláčkem otestovali a následně sepsali. Toto vše a náš popis naleznete v přiloženém videu. 

Technické informace:

  • Motor: čtyřtaktní, plnící normu EURO4
  • Kubický centimetr, přesně [cm³]: 124.6
  • Výkon: 5.6 kW při 7500 ot./min
  • Kroutící moment: 8,0 Nm při 6000 ot./min
  • Typy motoru: vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec
  • Hmotnost: 149 kg
  • Objem palivové nádrže: 14 l 
  • Rozměr ráfku: 14″ vpředu a 13″ vzadu
  • Brzdy: hydraulické, systém CBS
  • Celková délka: 1840
  • Celková výška: 1 150 bez zpětných zrcátek
  • Celková šířka: 690 bez zpětných zrcátek
  • Rozvor: 1 560
  • Výška sedla: 740

10 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den,

    Na stránkách auto Kelly uvádějí výkon 6,0 kW při 7500 ot./min.
    Vy v testu píšete 5.6 kW při 7500 ot./min.

    Kde je tedy pravda?Děkuji za odpověď

      • Děkuji za Vaši odpověď.

        V tom případě má tento skútr slabší výkon, než například Ardour, u kterého uvádějí 6,2 kW při 7500 ot./min?

  2. v auto Kelly uvádějí výkon 6,0 kW při 7500 ot./min
    v článku píšete o výkonu 5.6 kW při 7500 ot./min

    Mohu poprosit o vysvětlení?

    • Hlavně by měli všichni prodejci neznalé upozornit , že je nutné tento skútr a jiné Číny okamžitě PŘEZOUT na použitelné značkové gumy . Takže komplet s výměnou + 3000,- které za ten mega rozdíl stojí

  3. Dobrý vtip že tento čínskej humpl s 6Kw překvapí cenou 😀 dát za to 50 tak si trhám vlasy, mám maxon ardour karebec a je to strašnej shit… že já blbec tenkrát nekoupil japonce klidně nad hrobem protože i japonec nad hrobem by se nesypal jako ten shit z kelly, ještě že jsem si aspon udělal Ačko ted už čekám na Xmax250 a Chínu už nikdy možná, pokud opravdu nevíte co s volným časem a nejste kutil…

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno