Test: Malaguti Madison 300. Horká novinka letošního roku

1
Malaguti Madison 300

Pro sezónu 2020 si Malaguti přichystalo opravdu dlouho očekávanou novinku v segmentu skútrů s objemem 300 ccm. Madison 300 doznal dle výrobce značných změn, nejen na podvozku, ale hlavně na tlumičích a brzdách. Koncern ale nezapře. Jaký ve skutečnosti je? 

  • Značka s více než 90-ti letou tradicí,
  • městský design,
  • moderní technologie,
  • italský šarm. 

Hned ze začátku musím přiznat, že jsem měl hodně velká očekávání a opravdu jsem se na Malaguti těšil. Ve zbrusu novém showroomu společnosti G-MOTO jsem tak nervózně přešlapoval, protože už jsem se už nemohl dočkat. Stejně jako dítě na Vánoce. 🙂 

První dojem byl ale smíšený. Animace na displeji jsou sice fajn, ale hned ze startu jsem měl pocit, že je na něj celkově špatně vidět. Nějaké plasty mi vrzaly kolem řidítek a divně se mi sedělo. Snad si zvyknu, říkal jsem si.

 

Skútrmagazín

 

10, 20, 30, 40 km… nezvyknu. Opravdu je to hodně tvrdé a každá nerovnost je dvojnásobně cítit. Neměl jsem moc místa na nohy a celkově se mi sedělo nějak divně vysoko a nepřirozeně. 

Malaguti Madison 300

Ty stejné pocity mi navodil už zmíněný displej, který je sice krásně barevný, ale jakmile na něho zasvítilo sluníčko, nic jsem neviděl. Na druhou stranu je plexi štít lehce nastavitelný. Nastavit ho ale musíte už před jízdou, protože během ní už se vám to tak lehce nepodaří. Zkusil jsem také laborování za jízdy, to vám však nedoporučuji.

Počáteční nadšení bylo tedy v okamžiku pryč, dál už přicházelo jen zklamání. Malaguti je “plasťák”, nevím proč jsem si toho nevšiml dřív. Opravdu hodně oplastovaný stroj s malým úložným prostorem a velmi skromným místem na nohy pro někoho, kdo má nad 190 cm. 

První naše společná cesta vedla mimo město, kde byly úzké silničky a samá zatáčka. Tady nám spolu bylo dobře. Snad jen kdyby byl ten posed příjemnější. Měli jsme za sebou sotva 45 km a už mě bolely záda a noha. 

Nicméně tady je Madison jako ryba ve vodě. A díky sportovnímu ladění podvozku, tvrdosti v kombinaci s tužším řízením a celkově motocyklovým projevem, jsem si jízdu dokonce i užíval. Jen výkonově mi přišel poněkud línější. Ale to může být samozřejmě i relativní surovostí a nedostatečným zajetím stroje.

Dostali jsme se do města, když zrovna začala odpolední špička. Těšil jsem se na jízdu mezi auta, ale změnil jsem názor hned při příjezdu na první hustě zaplněnou křižovatku. 

Tohle není stroj dělaný mezi auta, kde je třeba manévrovat v menší rychlosti a přesně vědět, jak se pod vámi stroj zachová. Dal jsem mu druhou šanci na další křižovatce, ale čekalo mě opět to samé. Začínal jsem se bát a měl jsem docela respekt, a to u mě není dobré znamení.

Malaguti Madison 300

Svou snahu o proplétání jsem vzdal poblíž Dejvické, kde jsem si jen velmi těsně NEškrtnul zrcátkem o sousední auto. Myslím si, že už jsem za ta léta v provozu celkem vyježděný, ale s těžkým srdcem musím říct, že takhle nepříjemně jsem se v provozu necítil ani se Suzuki Burgman 650. Skoro jako by Madison nechtěl, abych se proplétal, nýbrž stál v koloně a nechal ostatní, aby ho obhlíželi. 

Dálnice a rychlostní silnice jsou super – vyšší rychlost, skvělé proudění vzduchu a opravdu snadné “schování se” za plasty. Kéž by to tak bylo i ve městě, kam podle mě tenhle stroj neodmyslitelně patří. Vždyť i sám výrobce hlásá “Born in Bologna” – zrozen v Boloni/Boloně.

Malaguti Madison 300

Brzdy jsou takové nijaké – zadní nic moc, přední ujde. Dohromady je hodnotím na takový standard, řekl bych. Oplastování, kapotáž, technologie a ostatní věci jsou pak celkem obsáhle popsány ve videu. 

Pokud vezmu v potaz, že jsem měl možnost jet na novince letošní sezóny a měla by to být vlajková loď toho, kam se ubírá směr právě Malaguti, tak jsem opravdu hodně zklamaný. 

V podstatě bych si troufl říct, že se nestalo nic jiného než to, že se v koncernu vzal komplet hotový model Aprilia SR MAX, dodal se do něj displej, trochu jinak se okapotoval a šup s tím do světa. Za mě tedy opravdu veliké zklamání a skoro až slzička nad tím, že se Madisonu 300 zkrátka nedostalo tolik péče, kolik by si na 100 % zasloužil.

Technické informace:             

  • Motor 4-taktní jednoválec
  • Maximální výkon 16 kW při 7.250 ot/min
  • Startování Elektrické
  • Min. spotřeba paliva 3,0l / 100km
  • Objem palivové nádrže 15,5 ltr. (včetně rezervy 2,8 ltr.)
  • Přední pneumatika 120/70-15
  • Zadní pneumatika 140/60-14
  • Chlazení Kapalinou
  • Max. kroutící moment 23 Nm při 6.000 ot./min.
  • Maximální délka 2133 mm
  • Maximální výška 1395 mm
  • Maximální šířka 790 mm
  • Zdvihový objem 278 ccm
  • Systém plnění Vstřikování paliva
  • Přední brzda Kotoučová o průměru 260 mm
  • Zadní brzda Kotoučová o průměru 240 mm

1 KOMENTÁŘ

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno