Test: LAMBRETTA V125 Special BiColor FLEX

0
Lambretta

Pokud hledáte městský retro skútr, aniž by se jednalo o Vespu či její laciné imitace různých značek, Lambretta pro vás bude jasná volba. Její historie sahá do roku 1947, kdy Ferdinand Innocent představil první model s označením A.

Lambretta
Foto: Lambretta

Historie si ovšem se značkou významně pohrála. Po smrti Ferdinanda Innocenta byla společnost prodána britskému koncernu Leyland. I to i přes veškerou snahu o její záchranu. Až v roce 1988 získala licenční práva na výrobu zpět společnost INNOCENTI a v roce 2018 zahájila v rámci společného podniku s rakouskou KSR Group GmbH sériovou výrobu modelů nové generace Lambretta V-Special. Ta se vyráběla s motory 50, 125 a 200 cm3 (přesněji cca 169 cm3) tak, jak je známe dnes. Na kvalitu výroby a udržení dobrého jména obě společnosti velmi dbají.

Global Lease je českým autorizovaným dodavatelem. Lambretty do ČR dováží nově od letošního roku. V rámci fungování značky v ČR je samozřejmě zajištěn i autorizovaný servis. Že není snadné licenci získat, potvrzuje i zástupce společnosti Michal Melichar, který říká: 

„V rámci rozšiřování aktivit naší leasingové společnosti Global Lease jsme hledali příležitost na trhu i v segmentu moto. Měli jsme ve sledování i ikonickou Lambrettu, o které jsme věděli, že je na ostatních trzích aktivní. V České republice však nikoliv. Chtěli jsme značku s historií, tradicí a kvalitou. Oslovili jsme tedy společnost KSR Group, která v rámci joint venture s italskou Innocenti projekt Lambretta zastřešuje. Oslovili jsme je a následně na dlouhých jednáních bylo rozhodnuto svěřit značku v České republice do rukou Global Lease. Rakouská KSR Group hledala finančně silného partnera s historií, který by náležitě dokázal na našem trhu značku Lambretta prezentovat. Vzhledem k tomu, jak obtížné bylo vrátit značku Lambretta do rukou původních vlastníků, je výběr zástupců trhu velmi přísný. Dokazuje to i nově budované vývojové centrum v Rakousku a trvající spolupráce s designovým studiem KISKA.“

Do redakce se nám podařilo získat model V125 Special BiColor FLEX, kterému jsme se podívali na zoubek. Červenobílá stopětadvacítka je osazená čtyřtaktním jednoválcem chlazeným vzduchem o výkonu 7,5 kW a spotřebě 2,8 l / 100 km.

Lambretta

Na první pohled a omak skútru zjistíte, že výrok o kvalitě zpracování není jen marketingový blábol. Karosářské díly na sebe perfektně navazují. A vrzající či nedoléhající prvky byste hledali marně. Otočením klíčku v zapalování rozzáříte jak displej z tekutých krystalů, tak přední a zadní LED světlomety. Po nastartování získáte ke skútru opravdu dospělý zvuk, který navíc po vytočení motoru a následném pádu otáček dokonale bručí hlubokými tóny.

Bezproblémovým rozpohybováním 134 kg vážící Lambretty započne ladný tanec městskou džunglí. Díky poměru výkonu a váhy budete při startu vévodit prvním příčkám oproti dvoustopým vozům velice snadno. Lambretta má navíc docela slušně vyladěné tlumiče, které krásně žerou nerovnosti vozovky. A v případě potřeby si můžete dodatečně nastavit jejich tuhost, a to ve třech stupních. To lze provést na hlavním stojanu pomocí dodaného nástavce a pootočením o 180 stupňů.

Pokud se s Lambrettou o kubatuře 125 ccm vydáte na vyjížďku mimo město, stanete se plnohodnotným účastníkem běžného provozu. Na okreskách svištíte plynule, a v případě potřeby předjetí pomalejšího vozidla na to máte dostatečnou kapacitu. Pod sedlo zvládnete uložit povinnou výbavu spolu s dalšími náležitostmi jako je pláštěnka, rukavice, zabezpečení skútru apod. nebo jednu otevřenou helmu. Vše dohromady to tam ale uskladníte těžko.

Lambretta

Brzdový systém vás opravdu podrží. Obě kola jsou osazena kotoučovou hydraulickou brzdou se systémem CBS – kombinovaný brzdový systém. Reakce brzd je tedy opravdu efektivní.

Jediný problém nastává v případě, že chcete sledovat dění za sebou. Všechny modely Lambretty mají bohužel zásadní vadu na kráse. Jejich zpětná zrcátka jsou totiž instalována nedostatečně od sebe. Při běžné poloze paží většinou vidíte ve zpětných zrcátkách právě své lokty. Proto vám nezbývá, než je při potřebě náhledu do zrcátek stáhnout k tělu. Tento problém ovšem vědí i v Rakousku a u nových modelů by měl být tento nešvar napraven. 

Lambretta

Co by se dalo ještě vytknout je pípání při zapnuté směrové signalizaci. Myšlenka je sice hezká, ale pokud jezdíte převážně městem, kdy pípání uslyšíte při každé změně směru jízdy, stává se tento pomocník lehce otravným. Ovšem pokud jedete s otevřenou helmou v rychlosti vyšší než 50 km/h a zapomenete vypnout blinkr, pípání stejně neuslyšíte. Hodnocení tohoto pomocného prvku je ovšem velice subjektivní. Někomu pomůže a někoho bude otravovat.

Ke své Lambrettě si můžete dokoupit i široký sortiment originálního příslušenství jako jsou nosiče, REMUS výfuky, plexi, plachty, zámky, vyhřívané rukojeti, ochranné rámy a chystané zadní kufry. Samozřejmostí je okamžitá dostupnost běžných náhradních dílů. Ty ostatní získáte nejdéle do 48 hodin od objednání.

Lambretta

Letošní specialitou bude retro kampaň. Součástí kampaně bude i soutěž o skútr Lambretta. Vyhlášení vítěze proběhne na jaře roku 2020 na Motosalonu. Global Lease s Lambrettami chystá i mnoho novinek na příští rok. Na jaře proběhne představení značky na Motosalon 2020, otevření nového, moderního showroomu na Praze 10 a vůbec první ročník Lambretta DAY. Všechny události budou zveřejněny na sociálních sítích a na webu

„Lamma“ jak se Lambrettě říká, jde navíc s dobou. A proto se představí v elektrické verzi na podzimní motocyklové výstavě EICMA 2019. Současné modely lze zakoupit v Praze, Brně a v Českých Budějovicích. Za cenu testovacího modelu, která činí 94 290 Kč, tak získáte vskutku kvalitní stroj s duší a příběhem.

Lambretta

Oproti Vespě má Lambretta, i díky své minulosti, přece jen co dohánět. Ovšem po stránce technického zpracování, kvalitou strojů a vybavení má k tomu výborné předpoklady. Navíc se vší úctou k italské legendě, máme tak trochu “převespováno“. Proto čerstvý a konkurenční vítr v podobě Lambretty není na škodu.

TECHNICKÉ INFORMACE:

  • Typ motoru – Čtyřtaktní jednoválec chlazený vzduchem
  • Objem motoru – 124,7 cm³
  • Maximální výkon – 7,5 kW@8500 rpm
  • Spotřeba – 2,8 l / 100km
  • Převodovka – Automatická
  • Pohon – Řemen
  • Délka / šířka / výška – 1890 mm / 695 mm / 1115 mm
  • Výška sedla – 770 mm
  • Pneumatiky přední / zadní – 110 / 70-12 / 120 / 70-12
  • Objem nádrže – 6 l
  • Barevné provedení – Bíločervená / Modrobílá
  • Rám – Ocelový trubkový rám / 1,2 mm lisovaný ocelový plech
  • Přední zavěšení – Teleskopická vidlice
  • Zadní zavěšení – Jednostranný tlumič
  • Přední brzda – Hydraulická kotoučová / ᴓ 226 mm (CBS)
  • Zadní brzda – Hydraulická kotoučová / ᴓ 220 mm (CBS)

VÝBAVA:

  • LED přední a zadní světlomety
  • Displej z tekutých krystalů
  • Odkládací schránka
  • Zavazadlový hák
  • Boční a hlavní stojan
  • USB integrovaná nabíječka
  • Velký zavazadlový prostor

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno