Test: Horwin EK3 a EK1. Zábava na baterky za rozumnou cenu

0
HORWIN EK3
Zdroj: HORWIN

Při psaní každého článku se mi vrací živé vzpomínky z proběhnuvšího testu. Nijak tomu není ani teď, jelikož zážitek se skútry značky Horwin je něco, na co budu ještě dlouho vzpomínat. V rámci redakčního testování jsem jezdil na lecčem, ale tohle je zase jiný druh zážitku. Pokud je jízda na skútru zábava, na Horwinu se vrátíte do dětských let, alespoň co se pocitů týče. 

Nebudu chodit kolem horké kaše, všechny pocity a dojmy jsou v redakčním videu, ale vypíchnu pár věcí i tady v článku. Námi dva testované skúrty značky Horwin jsou sice stroje menšího ražení, ale o to více zábavy nabízejí. Mnohým při vyslovení elektrický skútr naběhne mráz po zádech, ale pokusím se stručně popsat, proč mě už nyní ne.

Jde o městský skútr, který vypadá opravdu jinak a v tomto případě hezky (ano vhled je subjektivní). Pod sedlo toho díky uložené baterce moc nedáte, ale zase to není žádná schránka pod řídítky. Prodejce navíc uvádí, že bude možné krom jiného zakoupit i kufr, kam např. pohodlně uložíte předpokládám běžnou vyklápěčku. Pojďme k tomu důležitějšímu, jízda, zpracování, výdrž baterie apod.

Pokud sáhnete po EK3, tedy výkonnějším modelu, dostanete stroj, který poslouží k každodennímu ježdění po městě. Malý a obratný skútr, který je úžasně svižný, protáhnete se s ním skoro všude a potvrdím, že těch 60 – 70 km na jedno nabití opravdu dáte i v režimu 3, tedy nejvyšším výkonu (samozřejmě vždy dle váhy jezdce). Výhodou je baterie, kterou lze vyndat a dobíjet ji doma či v práci. Současně je možné přikoupit druhou baterii, která se vám vejde pod sedlo a pokud vám náhodou dojde šťáva, pouze napojíte kabel na druhou a jedete dál. Zpracování je na první dobrou vynikající, žádné pazvuky, klepání, vrzání, prostě nic.

SLEDUJTE TAKÉ

Takže EK3 je z těchto dvou modelů ten výkonnější, ovšem pokud vám stačí maximální rychlost 50 km/h, sáhněte po EK1, navíc ušetříte nějakých 45 000 Kč. Pokud se chcete pohybovat svižněji s maximálkou nějakých 100 km/h, doporučuji sáhnout po verzi EK3. Ano, připlatíte si, ale celková cena 119 900 Kč je něco, co po absolvování testu nevidím jako překážku. Naopak, osobně bych bral právě výkonnější EK3, jelikož jsem na tom zažil tolik zábavy, že jsem ji, stejně jako Jirka nechtěl ani náhodou vrátit zpátky. Ještě teď při psaní tohoto článku, myslím na ten nával endorfinu při každém rozjedu. Věřím, že každá má cesta z práce by se výrazně prodloužila, protože blbnutí na tomto skútrů je něco fakt návykového. Dost emocí, pojďme na fotogalerii.

Rekapitulace základních údajů k dvěma testovaným modelů.

Horwin EK3

  • Elektrický skútr s vysokým výkonem a zrychlením, maximální rychlost až 95 km/h, zrychlení 0 – 60 km/h za 6s – žádný jiný elektrický skútr nemá takovou maximální rychlost a zrychlení – hodí se i na kratší dojíždění mezi městy
  • Dojezd 100 km při rychlosti 45 km/h, reálný dojezd při vyšších rychlostech cca 65 km
  • Designové ocenění RED DOT
  • Chytré funkce – bezklíčový start, LED světla, dotykový displej
  • Lze řídit s řidičákem na auto (není třeba řidičské oprávnění na motocykl), nebo od 16 let s řidičským oprávněním A1
  • Cena – od 119 900 Kč

O nejzajímavějších funkcích EK3 se dočtete v našem předchozím článku 

Horwin EK1

  • Stejná velikost a kvalita jako EK3
  • Nižší výkon – maximální rychlost 70 km/h, software omezená na 45 km/h kvůli zařazení do kategorie L1E – lze řídit již od 15 let (řidičské oprávnění AM) nebo s řidičským oprávněním B (na auto)
  • Cena – 74 990 Kč

Pokud vás skútry značky Horwin zaujaly, neváhejte se obrátit na společnost K2 moto, jež je prvním oficiálním prodejcem značky Horwin v České republice. Zároveň se sluší zmínit, odkud se skútry Horwin na českém trhu vzali. Dováží je sem společnost Motopoint, která je oficiálním dovozcem značky Horwin do České Republiky.

O K2 moto

Tenhle příběh se začal psát v roce 1992, kdy se potkali dva motocykloví nadšenci. Jirka Kosina a Martin Kohút – jeden motokrosař a druhý fanoušek silničních motorek a aktivní “street bandita”. Společné snění nemohlo dopadnout jinak než založením K2 v.o.s..

O rok později už fungovala prodejna v Nové Pace, která během pár let nabízela nejen náhradní díly, ale i samotné motocykly. O 6 let později otevřeli první prodejnu v Praze a od té doby sortiment zboží i služeb hodně rozšířili.

O Motopoint

Motopoint má nejvíce zkušeností s distribucí náhradních dílů pro motocykly, skútry a čtyřkolky, jako jsou zapalovací svíčky, filtry, řetězy, brzdové destičky, baterie a další. Později do portfolia přibyly také oleje a maziva a v posledních letech ukázali schopnost představit úplně nové produktové kategorie příslušenství motocyklů, jako jsou kufry a zavazadla, plexiskla atd… a také profesionální vybavení servisů včetně diagnostických nástrojů.

Nyní nastal čas na novou éru. Řeč je o extrémně rychle rostoucím segmentu elektrické mobility. V roce 2021 se Motopoint stal oficiálním dovozcem inovativních elektrické skútrů a motocyklů rakousko-čínské značky Horwin.

Na úspěch Motopointu v České republice navázaly čtyři dceřiné společnosti se stejným business modelem, díky kterým je Motopoint momentálně aktivní a úspěšný na většině trhů střední a východní Evropy. Motopoint každoročně vykazuje růst v desítkách procent. Každým dnem získává nové a nové zákazníky a jejich produktové portfolio také postupně roste.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno