Test: Honda SH 350i. Městský etalon dostal zbrusu nový motor

0
Zdroj: Honda Motor Europe

Rodina inovovaných městských skútrů od Hondy je konečně kompletní. Dalším dílem do této skládačky je inovované SHčko. Konkrétně model SH 350i, který dostal zbrusu nový motor, který už známe z Forzy 350. 

Jak moc je ale tento motor stejný? Společně s Ondrou Honzákem jsme se mu podívali na zoubek a pořádně ho proměřili na brzdě. Výsledek je celkem překvapivý. Forza 350 má oproti SH 350 citelně slabší nástup, ale dosahuje vyšších maximálek – konkrétně má Forza 350 na zadním kole 23,7 koně a maximálku kolem 148 km/h (nutno říct, že to je údaj na brzdě, né v provozu). SHčko pak 25,1 koně na zadním kole, maximálku kolem 141 km/h, což je o 1,4 koně na zadním kole víc. Celkem zajímavá čísla, nemyslíte? 

Zdroj: Honda Motor Europe

Pocitově je znát, že SHčko táhne odspodu víc, nicméně kolem 100 km/h dosáhne určitého zlomnu, kde pak už není tolik do rychlosti. S Ondrou jsme se shodli, že to bude jinak zpřevodovaný stroj, což i odpovídá využití – tedy primárně městský stroj.

SLEDUJTE TAKÉ

Co se mi osobně nelíbí a je to celkem patovka, je originální vysoký plexi štít. Bez plexi totiž za mě SHčko nedává moc smysl a se štítem (a mou vysokou postavou) je zase problém v tom, že se plexem systematicky bouchám do helmy. Několikrát a to jsem si na to dával opravdu pozor. Nevím, jak najít kompromis, za mě snad jedině něco mezi, ale to nevím, zda Honda dodává a nebo zda by se muselo do aftermarketu. To nechám na každém z Vás.

Jinak je SHčko stále excelentní měšťák. Naprostá spokojenost. Agilní městský stroj na velkých kolech, který budí emoce. Jak svým designem, zpracováním i projevem. Rozhodně jeden z těch zajímavějších testů, které jsme letos realizovali. Velká kola dělají z SHčka pohodlnou “žehličku” městských nerovností, dodávají stroji na obratnosti a jeho úzká konstrukce pak agilitu jen a jen zlepšuje. 

Za mě je v této třídě konkurence snad jen Piaggio Medley, na které se také (snad už velmi brzy) podíváme. 

No, SHčko, překvapilo jsi mě velmi mile.

SLEDUJTE TAKÉ

Příslušenství

Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

  • 35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
  • Plexi štítek s chrániči rukou
  • Vyhřívané rukojeti
  • Krycí plachta

Technické informace:

  • Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
  • Zdvihový objem (cm³): 330 cm3
  • Počet ventilů na válec: 4
  • Vrtání x zdvih (mm): 77 x 70,7 mm
  • Kompresní poměr: 10,5:1
  • Maximální výkon: 21.6 kW při 7 500 ot./min.
  • Max. točivý moment: 32 Nm při 5 250 ot./min.
  • Olejová náplň: 1,85 l
  • Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
  • Objem palivové nádrže: 9,1 l
  • Emise CO2 (WMTC): 77,8 g/km
  • Spotřeba paliva: 3,3 l/100 km
  • Startér: Elektrický
  • Kapacita baterie: 12 V / 11,6 Ah
  • Typ spojky: Automatická, odstředivá
  • Typ převodovky: V-Matic
  • Stálý převod: Klínový řemen
  • Rám: Rám z ocelových trubek
  • Rozměry (D x Š x V): 2 160 x 742 x 1 161 mm
  • Rozvor kol: 1 452 mm
  • Úhel přední vidlice: 27,5°
  • Závlek: 99 mm
  • Výška sedla: 805 mm
  • Světlá výška: 157,8 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 174 kg
  • Poloměr otáčení: 2,2 m
  • Zavěšení vpředu: 35mm teleskopická vidlice
  • Zavěšení vzadu: Kyvné rameno s duálními tlumiči
  • Velikost ráfku přední: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
  • Velikost ráfku zadní: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
  • Pneumatika vpředu: 110/70-16
  • Pneumatika vzadu: 130/70-16
  • Systém ABS: 2kanálový
  • Vpředu: Jeden 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem
  • Vzadu: Jeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem
  • Přístrojový panel: LCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key.
  • Světlomet: LED
  • Zadní světlo: LED

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno