Rodina inovovaných městských skútrů od Hondy je konečně kompletní. Dalším dílem do této skládačky je inovované SHčko. Konkrétně model SH 350i, který dostal zbrusu nový motor, který už známe z Forzy 350.
Jak moc je ale tento motor stejný? Společně s Ondrou Honzákem jsme se mu podívali na zoubek a pořádně ho proměřili na brzdě. Výsledek je celkem překvapivý. Forza 350 má oproti SH 350 citelně slabší nástup, ale dosahuje vyšších maximálek – konkrétně má Forza 350 na zadním kole 23,7 koně a maximálku kolem 148 km/h (nutno říct, že to je údaj na brzdě, né v provozu). SHčko pak 25,1 koně na zadním kole, maximálku kolem 141 km/h, což je o 1,4 koně na zadním kole víc. Celkem zajímavá čísla, nemyslíte?
Pocitově je znát, že SHčko táhne odspodu víc, nicméně kolem 100 km/h dosáhne určitého zlomnu, kde pak už není tolik do rychlosti. S Ondrou jsme se shodli, že to bude jinak zpřevodovaný stroj, což i odpovídá využití – tedy primárně městský stroj.
SLEDUJTE TAKÉ
Co se mi osobně nelíbí a je to celkem patovka, je originální vysoký plexi štít. Bez plexi totiž za mě SHčko nedává moc smysl a se štítem (a mou vysokou postavou) je zase problém v tom, že se plexem systematicky bouchám do helmy. Několikrát a to jsem si na to dával opravdu pozor. Nevím, jak najít kompromis, za mě snad jedině něco mezi, ale to nevím, zda Honda dodává a nebo zda by se muselo do aftermarketu. To nechám na každém z Vás.
Jinak je SHčko stále excelentní měšťák. Naprostá spokojenost. Agilní městský stroj na velkých kolech, který budí emoce. Jak svým designem, zpracováním i projevem. Rozhodně jeden z těch zajímavějších testů, které jsme letos realizovali. Velká kola dělají z SHčka pohodlnou “žehličku” městských nerovností, dodávají stroji na obratnosti a jeho úzká konstrukce pak agilitu jen a jen zlepšuje.
Za mě je v této třídě konkurence snad jen Piaggio Medley, na které se také (snad už velmi brzy) podíváme.
No, SHčko, překvapilo jsi mě velmi mile.
SLEDUJTE TAKÉ
Příslušenství
Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:
- 35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
- Plexi štítek s chrániči rukou
- Vyhřívané rukojeti
- Krycí plachta
Technické informace:
- Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
- Zdvihový objem (cm³): 330 cm3
- Počet ventilů na válec: 4
- Vrtání x zdvih (mm): 77 x 70,7 mm
- Kompresní poměr: 10,5:1
- Maximální výkon: 21.6 kW při 7 500 ot./min.
- Max. točivý moment: 32 Nm při 5 250 ot./min.
- Olejová náplň: 1,85 l
- Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
- Objem palivové nádrže: 9,1 l
- Emise CO2 (WMTC): 77,8 g/km
- Spotřeba paliva: 3,3 l/100 km
- Startér: Elektrický
- Kapacita baterie: 12 V / 11,6 Ah
- Typ spojky: Automatická, odstředivá
- Typ převodovky: V-Matic
- Stálý převod: Klínový řemen
- Rám: Rám z ocelových trubek
- Rozměry (D x Š x V): 2 160 x 742 x 1 161 mm
- Rozvor kol: 1 452 mm
- Úhel přední vidlice: 27,5°
- Závlek: 99 mm
- Výška sedla: 805 mm
- Světlá výška: 157,8 mm
- Pohotovostní hmotnost: 174 kg
- Poloměr otáčení: 2,2 m
- Zavěšení vpředu: 35mm teleskopická vidlice
- Zavěšení vzadu: Kyvné rameno s duálními tlumiči
- Velikost ráfku přední: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
- Velikost ráfku zadní: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
- Pneumatika vpředu: 110/70-16
- Pneumatika vzadu: 130/70-16
- Systém ABS: 2kanálový
- Vpředu: Jeden 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem
- Vzadu: Jeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem
- Přístrojový panel: LCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key.
- Světlomet: LED
- Zadní světlo: LED