Test: Honda Forza 750. “První dáma” nejen městského provozu

0
Honda Forza 750
Zdroj: Honda Motor Europe

Jestliže jsme o T-MAXu napsali, že “Do města přijel KRÁL”, zaslouží si Forza 750 označení minimálně “První dáma”. Moderní stroj nabitý tím nejmodernějším arzenálem, kterým Honda aktuálně disponuje, atraktivní design a konkurenceschopná cena. Není o čem pochybovat, Král má ve městě minimálně hodně silnou konkurenci.

Základní informace o modelu jsou dnes už dostupné na všech webových stránkách prodejců Honda a tak není úplně potřeba je sem všechny vypisovat. Navíc si neskromně myslím, že ve videu k tomuto článku jsme celkem obsáhle Forzu popsali, a tak si dovolím vyzdvihnout pouze pár osobních postřehů a poznatků. 

Jakožto majitel předchozí generace modelu Forza 300 jsem byl na nástup “omlazené” generace rodiny Forza hodně zvědavý. Od modelu s označením 750 jsem ale očekával naprosté vystřelení z trenek, podobně jako o modelu T-MAX od Yamahy…No, úplně se tak ze začátku nestalo, ale můžu si to asi sám, očekávání byla až moc veliká, ale výsledek je rozhodně senzační. Moje prvotní zklamání pramenilo převážně z mé osobní neznalosti a absence ježdění na velkých mašinách, kterou Forza 750 na 100% je. 

Honda Forza 750
Zdroj: Honda Motor Europe

Sedumsetpadesátka totiž není skútr, který jednoduše sundáte ze stojanu, zmáčknete tlačítko startéru a otočíte heftem v domnění, že máte na všechno dost času, nene, tady platí úplně jiná pravidla hry. Jakmile totiž nastartujete, je potřeba si uvědomit, na čem sedíte. Pod vaší ctěnou zadnicí se totiž právě teď probudilo k životu bezmála 60 koní s krouťákem 69 Nm. No a díky technologii TBW (Throttle By Wire – elektronicky řízená škrtící klapka) jsou připraveni vyrazit vpřed okamžitě, jakmile se na plyn jen podíváte. 

Honda Forza 750
Zdroj: Honda Motor Europe

SLEDUJTE TAKÉ

Je to typický motorkový projev, žádné prodlevy variátoru, řemenu, přítlačáku a spojky. Tady se dvouspojkové DCT s 6ti rychlostmi postará o to, aby řetěz rozpohyboval zadní kolo rychlostí blesku a na vás pak zbyde už jen omluva systému HSTC (Honda Selecatble Torque Control – prostě kontrola trakce), co že to bylo za pokus hrabat hned při rozjezdu. Celkem 4 (3 předdefinované a 1 “user – čili volitelný”) jízdní módy se pak postarají o to, aby vaše jízda měla ten správný směr a styl. 

Honda Forza 750
Zdroj: Honda Motor Europe

Je to prostě instantní zábava, pohybovat se po příměstských silnicích na něčem tak klidném, rozvážném, ale přitom dostatečně výkonném na to, aby vás to donutilo se jít čas občas převléknout do suchého textilu. Forza je prostě plnohodnotná “První dáma” kategorie maxíků a T-MAXu dorostla hodně silná konkurence.

Kde za mě ale Forza lehce pokulhává je zahuštěný městský provoz, kde svou šířkou, vyšším těžištěm a celkovou konstrukcí nesplňuje moje očekávání správného “schyzuše” – tedy kombinace město, okreska a dálnice. Jízda po městě a pro skútry tolik typické proplétání se není na Forze nikterak pohodlné. Zrcátka, která jsou umístěná velmi rozumně z pohledu řidiče bohužel nejsou umístěná dobře z pohledu městského provozu. Jsou totiž ve stejné výšce, jako zrcátka většiny aut v městském provozu, takže o případné “kontakty” s ostatními auty nebude nouze. Škodaaaa….Tohle je za mě jediné mínus, ale když s tím počítáte a naučíte se na Forze jezdit, určitě si svůj způsob najdete. 

Kompletní nabídka originálního příslušenství Honda vyvinutého pro nový model Forza 750 zahrnuje:

  • Vyhřívané rukojeti
  • Horní/dolní deflektory v prostoru nohou
  • Kryt na nohy
  • Zadní nosič
  • 50L „Chytrý“ horní kufr
  • 38litrový vrchní kufr s hliníkovou/barevně sladěnou vložkou
  • Nosiče bočních kufrů
  • Boční kufry – pravý 26 l, levý 33 l s hliníkovou/barevně sladěnou vložkou
Honda Forza 750
Zdroj: Honda Motor Europe

Technické informace

  • Startování: Elektrické
  • Kapacita baterie: 12 V/11,2 Ah
  • Výkon alternátoru: 480 W / 5 000 ot./min.
  • Typ spojky: Mokrá lamelová, hydraulická dvouspojková
  • Typ převodovky: 6stupňová dvouspojková převodovka
  • Stálý převod: Řetěz
  • Typ: Kosočtvercový; ocelové trubky
  • Rozměry (D x Š x V): 2 200 mm x 790 mm x 1 484 mm
  • Rozvor kol: 1 580 mm
  • Úhel přední vidlice: 27°
  • Závlek: 104 mm
  • Výška sedla: 790 mm
  • Světlá výška: 135 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 235 kg
  • Typ vpředu: Inverzní 41mm, zdvih 120 mm
  • Typ vzadu: Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
  • Typ vpředu: Paprskové kolo
  • Typ vzadu: Paprskové kolo
  • Velikost ráfku přední: 17 M/C x MT 3,50
  • Velikost ráfku zadní: 15M/C x MT4.50
  • Pneumatika vpředu: 120/70-R17M/C
  • Pneumatika vzadu: 160/60-R15M/C
  • Systém ABS, Typ: 2kanálový systém ABS
  • Typ vpředu: Hydraulické, se dvěma 310mm kotouči a radiálními 4pístovými třmeny
  • Typ vzadu: Hydraulická, s jedním 240mm kotoučem a s 1pístovým třmenem
  • Přístrojový panel: 5palcový barevný TFT panel
  • Zabezpečovací systém: Inteligentní systém (Smart Key system)
  • Světlomet: LED
  • Zadní světlo: LED

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno