Test: Honda Forza 350. Inovovaná stálice, která šálí vzhledem

0
Honda Forza 350
Zdroj: Honda Motor Europe

Relativně dlouho jste si kvůli drobným technickým problémů museli počkat na tento test, ale doufám, že se čekání vyplatilo. Test jsem totiž připravoval od začátku sezóny, vlastně možná už doby, kdy Honda oznámila v několika teaser videích “nové přírůstky do Forza family”. No, že přijde inovovaná 125 se tak trochu čekalo – přece jen nové srdíčko dostalo i PCXko, takže mě osobně tento krok nepřekvapil. Nová sedmsetpadesátka od Hondy je rozumný krok směrem dál v segmentu vysokoobjemových skútrů v provedení “GT”, ale co ta třipade?

Snažil jsem se o tomhle kroku víc přemýšlet, bavili jsme se s několika “lidmi od fochu” a ve finále nám největší smysl tohoto omlazení dával fakt, že norma EURO5 prostě 300ccm stroje natolik přidusí, že se Honda rozhodla jít do zcela nového motoru a jím nahradit svou jinak obrovsky širokou paletu strojů.

Honda Forza 350
Zdroj: Honda Motor Europe

Proto se k nám letos dostala tak široká sbírka modelů Hondy. Každý její model prošel drobnou, nebo i větší inovací.

Konkrétně u Forza 350 je za mě ten skok nejvíc cítit, bohužel ne až tolik vidět. Vlastně možná bohudíky. Zevnějšek se totiž u Forzy skoro nezměnil. Drobnosti, jako přepracovaná maska (opravdu jen drobně), o 40mm vyšší výjezd plexi štítu a pár dalších kosmetických úprav, by samy o sobě moc nadějí na úspěch neměly. Připojení konektivity a krok směrem k technologiím 21. století už je jiná písnička a společně se silnějším motorem? No vida, tak to už je hnedka lepší příběh a pojďme se na něj pořádně podívat.

 

Konektivita, neboli možnost ovládat pomocí bluetooth appku v telefonu, je bezesporu super počin. Dovolím si ale postesknout, že se jedná zatím jen o Android zařízení a že ta appka zatím opravdu za moc nestojí. Skoro bych řekl, že Honda Voice control je občas spíš k vzteku, ale to je věcí každého z vás, já jsem jablíčkář a dost věcí mi na tomhle počinu prostě nesedělo. 

Každopádně velký přešlap je za mě samotný ovladač. Napsalo se o něm už mnoho, ale tohle opravdu není dobře vymyšlené. Tady prostě někdo nepřemýšlel a umístil ho tak nešťastně, že se nedá plnohodnotně využít rejd motorky, protože pokud nemáte 150 cm, budete si narážet do kolena. Přitom ten přepínač mohl být pohodlně na řídítkách. Ach jo…

Nic, pojďme kouknout na motor a celkový projev nové Forzy. Projevem je to pořád ta “stará známá” Forza, příjemně bublající GTčkový skútr s neskutečným zavazadlákem, pohodlným sedadlem a super ergonomií pro městské, ale i takové to “výletní” ježdění. 

SLEDUJTE TAKÉ

Kompletně nový motor ale Forze vdechl úplně jiný rozměr. Motorka je dole silnější, nárůst kW je cítit primárně v nižších rychlostech, ale rozhodně je vidět na maximálce. Vždyť těch 155 km za hodinu, které se mnou Forza bezpečně uháněla, je pro mnohé stroje podobné kategorie hodně vzdálená meta. Spotřeba se přitom ale vůbec nehnula. Stále kolem 3-3,5 litru a to je opravdu paráda.

Každopádně se doporučuji podívat na video, Forzu jsem se snažil řádně prohnat městem, protože tam si myslím, že je velmi dobře vidět, kdo do města patří a kdo ne.  Forza je totiž i přes svoji váhu a velikost rozhodně super parťák na cestování městem i mimo něj. A výlety? Viděli jste ten zavazadlák? No prostě bez problémů. 

SLEDUJTE TAKÉ

Já jsem naprosto spokojený a myslím si, že je Forza zcela oprávněně na úplné špičce v tomto segmentu a hrdě se k této značce a modelu budu i nadále hlásit!

Technické informace                                                       

MOTOR  
Typ čtyřtaktní, čtyřventilový, kapalinou chlazený
Zdvihový objem  330 cm3
Vrtání a zdvih  77 mm x 70,7 mm
Kompresní poměr 10,5:1
Maximální výkon 21,6 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 31,9 Nm při 5 250 ot./min.
Olejová náplň 1,8 l
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace PGM FI
Objem palivové nádrže 11,7 l
Spotřeba paliva 3,3 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12V-8,6 Ah
Výkon alternátoru 340 W
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Automatická odstředivá suchá spojka
Typ převodovky CVT
Stálý převod Klínový řemen
RÁM  
Typ ocelový, trubkový
PODVOZEK  
Rozměry (DxŠxV) 2 147 mm x 754 mm x 1 507 mm
Rozvor kol 1 510 mm
Úhel přední vidlice 26,5°
Závlek 89 mm
Výška sedla 780 mm
Světlá výška 135 mm
Pohotovostní hmotnost 184 kg
Poloměr otáčení 2,4 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu průměr 33 mm, teleskopické
Typ vzadu dva tlumiče
KOLA  
Velikost ráfku přední 15 palců
Velikost ráfku zadní 14 palců
Pneumatika vpředu 120/70R15
Pneumatika vzadu 140/70R14
BRZDY  
Systém ABS, Typ 2kanálový
Vpředu Jeden 256mm kotouč
Vzadu Jeden 240mm kotouč

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno