Relativně dlouho jste si kvůli drobným technickým problémů museli počkat na tento test, ale doufám, že se čekání vyplatilo. Test jsem totiž připravoval od začátku sezóny, vlastně možná už doby, kdy Honda oznámila v několika teaser videích “nové přírůstky do Forza family”. No, že přijde inovovaná 125 se tak trochu čekalo – přece jen nové srdíčko dostalo i PCXko, takže mě osobně tento krok nepřekvapil. Nová sedmsetpadesátka od Hondy je rozumný krok směrem dál v segmentu vysokoobjemových skútrů v provedení “GT”, ale co ta třipade?
Snažil jsem se o tomhle kroku víc přemýšlet, bavili jsme se s několika “lidmi od fochu” a ve finále nám největší smysl tohoto omlazení dával fakt, že norma EURO5 prostě 300ccm stroje natolik přidusí, že se Honda rozhodla jít do zcela nového motoru a jím nahradit svou jinak obrovsky širokou paletu strojů.
Proto se k nám letos dostala tak široká sbírka modelů Hondy. Každý její model prošel drobnou, nebo i větší inovací.
Konkrétně u Forza 350 je za mě ten skok nejvíc cítit, bohužel ne až tolik vidět. Vlastně možná bohudíky. Zevnějšek se totiž u Forzy skoro nezměnil. Drobnosti, jako přepracovaná maska (opravdu jen drobně), o 40mm vyšší výjezd plexi štítu a pár dalších kosmetických úprav, by samy o sobě moc nadějí na úspěch neměly. Připojení konektivity a krok směrem k technologiím 21. století už je jiná písnička a společně se silnějším motorem? No vida, tak to už je hnedka lepší příběh a pojďme se na něj pořádně podívat.
Konektivita, neboli možnost ovládat pomocí bluetooth appku v telefonu, je bezesporu super počin. Dovolím si ale postesknout, že se jedná zatím jen o Android zařízení a že ta appka zatím opravdu za moc nestojí. Skoro bych řekl, že Honda Voice control je občas spíš k vzteku, ale to je věcí každého z vás, já jsem jablíčkář a dost věcí mi na tomhle počinu prostě nesedělo.
Každopádně velký přešlap je za mě samotný ovladač. Napsalo se o něm už mnoho, ale tohle opravdu není dobře vymyšlené. Tady prostě někdo nepřemýšlel a umístil ho tak nešťastně, že se nedá plnohodnotně využít rejd motorky, protože pokud nemáte 150 cm, budete si narážet do kolena. Přitom ten přepínač mohl být pohodlně na řídítkách. Ach jo…
Nic, pojďme kouknout na motor a celkový projev nové Forzy. Projevem je to pořád ta “stará známá” Forza, příjemně bublající GTčkový skútr s neskutečným zavazadlákem, pohodlným sedadlem a super ergonomií pro městské, ale i takové to “výletní” ježdění.
SLEDUJTE TAKÉ
Kompletně nový motor ale Forze vdechl úplně jiný rozměr. Motorka je dole silnější, nárůst kW je cítit primárně v nižších rychlostech, ale rozhodně je vidět na maximálce. Vždyť těch 155 km za hodinu, které se mnou Forza bezpečně uháněla, je pro mnohé stroje podobné kategorie hodně vzdálená meta. Spotřeba se přitom ale vůbec nehnula. Stále kolem 3-3,5 litru a to je opravdu paráda.
Každopádně se doporučuji podívat na video, Forzu jsem se snažil řádně prohnat městem, protože tam si myslím, že je velmi dobře vidět, kdo do města patří a kdo ne. Forza je totiž i přes svoji váhu a velikost rozhodně super parťák na cestování městem i mimo něj. A výlety? Viděli jste ten zavazadlák? No prostě bez problémů.
SLEDUJTE TAKÉ
Já jsem naprosto spokojený a myslím si, že je Forza zcela oprávněně na úplné špičce v tomto segmentu a hrdě se k této značce a modelu budu i nadále hlásit!
Technické informace
MOTOR | |
Typ | čtyřtaktní, čtyřventilový, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 330 cm3 |
Vrtání a zdvih | 77 mm x 70,7 mm |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Maximální výkon | 21,6 kW při 7 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 31,9 Nm při 5 250 ot./min. |
Olejová náplň | 1,8 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | PGM FI |
Objem palivové nádrže | 11,7 l |
Spotřeba paliva | 3,3 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Kapacita baterie | 12V-8,6 Ah |
Výkon alternátoru | 340 W |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická odstředivá suchá spojka |
Typ převodovky | CVT |
Stálý převod | Klínový řemen |
RÁM | |
Typ | ocelový, trubkový |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 2 147 mm x 754 mm x 1 507 mm |
Rozvor kol | 1 510 mm |
Úhel přední vidlice | 26,5° |
Závlek | 89 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Světlá výška | 135 mm |
Pohotovostní hmotnost | 184 kg |
Poloměr otáčení | 2,4 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | průměr 33 mm, teleskopické |
Typ vzadu | dva tlumiče |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 15 palců |
Velikost ráfku zadní | 14 palců |
Pneumatika vpředu | 120/70R15 |
Pneumatika vzadu | 140/70R14 |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálový |
Vpředu | Jeden 256mm kotouč |
Vzadu | Jeden 240mm kotouč |