Test: Honda ADV 350. Švihák, co mi učaroval!

0

Nepamatuju si, že by představení nějakého skútru, vyvolalo takovou vlnu emocí, jako právě launch “slabší verze Hondy X-ADV”, s označením Honda ADV… Agresivní křivky velkého X-ADV přenesené do menšího stroje s menším objemem motoru, ale stejně velkým srdcem. ADV mi zkrátka učarovalo stejně jako velké X-ADV

Mé pocity (tak jak popisuji ve videu) postupně gradovaly. Nemám totiž rád, když je kolem nějakého nového stroje takový “hipe”, jako byl kolem ADV 350. U příležitosti narozenin značky Honda se logicky očekávala veliká oznámení, ale… No upřímně jsem nečekal, že bude ADV tak dobré a že si mě tak moc získá. Kór, když vychází motoricky z Forzy 350. Sám jsem (jak doufám víte) Forzu 300 vlastnil a kompletně ji předělal na plnohodnotné kladivo na čarodějnice na dvou kolech. No a přesně z tohoto důvodu mě pak motoricky vylepšená a obměněná Forza 350 tolik neuchvátila. Pak ale přišlo ADV…

V našem partnerském motosalonu Klokočka jsem slyšel, že život se rozděluje na život před ADV a po ADV, a já nemůžu než souhlasit. V přiloženém videu Vám řeknu víc a svoje pocity lépe sumarizuji, přeci jenom takto mezi řádky to není úplně ono.

Co ale rozhodně stojí za zmínku je pár drobností, které třeba ve videu nezazní, nebo jen okrajově. Začnu pocitem, kterého jsem se za celý test ADVčka nezbavil – kdo a proč proboha vymyslel, že ADV dostane jen základní display? Vždyť Forza 750 i X-ADV mají ten top barevný budík s konektivitou. Cenově už je jedno, jestli tenhle stroj zdražíte o pár tisíc, kvůli konektivitě a lepšímu TFT? Velká škoda! Srdíčko by mi zaplesalo ještě o trochu víc, kdyby tam byl ten krásný display. Navíc ADV úplně vybízí k cestování a promítání navigace na budíky by tomu fakt hodně slušelo. Další bodík je dálnice, do videa jsem jí nedal, zbytečně to hučelo a foukalo a kromě toho, že bych Vám řekl, že to jede dostatečně a je to stabilní, tak by nebylo stejně víc slyšet. Nicméně při bočním poryvu mi přišlo, že je ADVčko hodně vratké, skoro až nebezpečně vratké. Je pravda, že do mě před Kladnem foukalo slušně a mám celkem plochu, co si budeme povídat, ale stejně. Forza 350 je rozhodně při vyšších rychlostech a bočním větru klidnější a stabilnější. Tak to jen tak, na okraj…

Nepřehlédněte

No a poslední ze 3 bodů, co jsem chtěl vypíchnout v psané formě je pocit, který mi v hlavě utkvěl až těsně před vrácením ADVčka a který jsem neměl možnost zaznamenat do videa. Je to pocit související s bordelem a nánosem bahna pod sedlem a v prostoru na motoru. Prohnal jsem ADVčko fakt velkou louží a blbě odhadl její hloubku a tím jsem skútr ponořil až po výfuk do bahna. Vyhrabal jsem se celkem obratně, ale pak jsem měl strach skútr pořádně vymýt vapkou, protože bahno bylo i na částech, které mi nepřišly úplně dobře zakrytované a koukala na mě elektrika. Chvilku jsem pak brouzdal po netu po fotkách a našel podobných fotek víc. Obecně se tedy bavíme o “preciznosti zakrytování elektroniky”. Ve videu si možná všimnete, že zmiňuji, že mi na řidítkách plandá bužírka, co má krýt kontakty na ovládacím panelu na řidítkách. To samé pak dole u podvozku – tam taky najdeme různě “nekompletně” zakrytované kousky elektroniky. Skoro to vypadá jako nějaká lajdáckost Hondy při výrobě?!?…

Ale opak byl pravdou a teď, když tohle píšu, už vím, oč tu kráčí. Kamarád mě totiž vzal na vybalování stroje z krabice a ono to je na 99% spíše způsobené montáží a “přípravou” stroje k prodeji a předprodejní kontrolou – tzn. lidský faktor… Zároveň stačí stroj přejet jedinkrát vapkou a všechny tyhle bužírky a přechodky se pohnou, vysunout a posunou. Pro někoho možná malichernost, ale já fakt nemám rád pohled na odhalené železo…

Ádévéčku to ale rozhodně na kvalitě nic nebere a je to jen a jen pocit jednoho kluka, který byl jinak naprosto “auf” a fakt neměl co by tomu stroji vytkl, tak si aspoň našel něco, nad čím dumat a přemýšlet. Konec konců, koukněte na video, podle mě je všeříkající…

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno