Test: Aprilia SR GT 125. Kompromis mezi cesťákem a městským přibližovadlem

0
Aprilia SR GT 125

V našem dalším redakčním testu se společně podíváme na zoubek již dříve představené novince od Aprilie, konkrétně model SR GT 125. Detailní informativní článek, popisující model z pohledu technických parametrů naleznete ZDE

Dnes bych se s vámi rád podělil o vlastní dojmy a postřehy, primárně z ježdění po městě. Rozhodně se máte na co těšit a doporučuji se podívat i na video, které moje pocity celkem hezky zachycuje. Aprilie mi totiž neskutečně sedla a nemůžu se dočkat testu její výkonnější sestry, tedy modelu s označením SR GT 200.

Nebudu to dlouze okecávat a půjdu rovnou k věci. SR GT je extrémně povedený stroj a to jak dílenským zpracováním, tak motorově a ergonomicky. Nikde necvakají zbytečně velké plastové díly, stroj působí skoro až jako “naháč” po vzoru velkých motorek – zkrátka nikde nejsou zbytečné plasty navíc. Agresivní design mi po chvilce učaroval a na fotky z Letné se koukám pořád a pořád dokola. Něco na tom ostrém, možná až přisprostlém čumáku prostě je, nemyslíte? Mě si zkrátka designem a zpracováním získala.

Získala si mě ale i svou nezvykoul ergonomií, obratem vysvětlím. Na to, že se jedná o segment urban mobility, tedy stopětadvacítku s relativně menším “vzrůstem”, nabízí jezdci nezvykle, skoro by se nestyděl říct královsky, prostoru na nohy a celkově na posed za řidítky. Když pominu fakt, že můj těžký zadek chvilku hledal ten správný důlek v sedle, nabízí SR GT dostatek místa před koleny jezdce a stejně tak dostatek prostoru pro manévrování s řídítky a to až do krajních poloh bez toho, abych si řídítky bouchal do kolen. Nehrozí tedy, že při prudkém brzdění koleny tlačíte do plastového čumáku skútru, nebo že si kolenem vykopnete v zatáčce řidítko. Opravdu velký palec nahoru.

Samotná jízda je tak na SR GT komfortní, zrcátka jsou sice přidělaná na úzko, tedy na řidítkách a relativně blízko středu skútru. Nicméně jejich delší tyčky a kapkovitý tvar směrem ven od skútru, je činí lehce nastavitelnými i pro jezdce větších rozměrů a širších ramen – tedy třeba pro mě 🙂 

Projev motoru je rozhodně zajímavější než u Piaggio Medley. I když se jedná o stejný motor, klidně bych se vsadil, že bude SR GT jinak zpřevodované. Skútr nijak zásadně netáhne, ale znovu, je to “jen” stopětadvacítka, nicméně je znát, že má na trhu nejvyšší krouťák i výkon, protože i když se svou vahou v 70ti km/h otočím plynem, začne okamžitě zrychlovat. A věřte mi, to mě rozhodně mile potěšilo, protože většina klasických stopětadvacítek pode mnou spíš omdlí, než zrychlí.

SLEDUJTE TAKÉ

Máte tedy dostatek výkonu jak na rychlejší přejezdy, ale i na předjíždění a svižnější proplétačky v kolonách. 

Srovnání se nemůžu ubránit a proto si dovolím Vás odkázat na video, kde se k porovnání s PCXkem, Medley, Forzou a XMAXem nějakou chvilku věnuji. Nesrovnávám jen cenu, ale porovnávám i ceny x výkon (tedy ergonomii, využitelnost a praktičnost). 

Za mě je Aprilia SR GT 125 to nejlepší, co si aktuálně na trhu stopětadvacítek můžete pořídit. Nejen že je skladem a dostupná, ale je i za rozumné peníze a nabídne opravdu výborný kompromis, mezi cestákem a městským přibližovadlem.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno