Přijde vám airbag na skútru zbytečný? Nepodceňte jeho vlastnosti

0
RaceVest
Foto: RaceVest

Mnohým přijde airbag pro jízdu na skútru jako absolutní zbytečnost. Jezdím ve městě, nejezdím tak rychle, nebudu za to dávat tolik peněz nebo nechci vypadat jak bubliňák ze stejnojmenného filmu. Ovšem vývoj airbagů pro motocykly ušel velký kus cesty.

To jsou sice dobré připomínky. Ovšem vývoj airbagů pro motocykly ušel velký kus cesty. Během dlouhých let se koketovalo s řadou různých řešení. Airbag na motorce, se kterým přišla již v roce 2006 Honda pro svůj model Goldwing. Pokus společnosti Airbag For Bike, kdy se kolem vás nafoukne něco jako sada nafukovacích vaků nebo dnes nejosvědčenější airbagové vesty a bundy.

RaceVest
Foto: RaceVest

Ty se během let osvědčili jako nejlepší možné řešení, které se využívá i ve vrcholném závodu seriálu Moto GP, kde podle pravidel musí být systémem tohoto druhu vybaven každý jezdec. Konkrétně jde o airbagy, nafouknuté přímo na trupu jezdce, a to buď pod svrchní bundou či kombinézou, nebo v podobě samostatné vesty, která se nosí přes klasické motocyklové oblečení.

Jedno z takových řešení nabízí i japonská společnost vystupující pod značkou Hit-Air, jejíž první modely byly uvedeny na trh více než před 21 lety a dnes své produkty dodávají do více než 40 zemí světa. Mezi klíčové vlastnosti patří váha 1 300g, CE certifikace, límec kolem krku pro vymezení pohybu přilby, znovupoužití po aktivaci a patentovaný systém výklopné ochrany kostrče a pánve. Tuto oranou část si při běžném používání nepřisedáváte, nešoupete s ním po sedačce a v praxi o ní ani nevíte. Až při aktivaci vesty dojde k jejímu nafouknutí a vyklopení, což ochrání právě vaši kostrč a pánev. 

RaceVest
Foto: RaceVest

Hit-Air se nabízí v kategorii skútr, cross, cestovní, silniční, chopper, supersport a superbike ale i pro jezdce na koních. Dále máte možnost vybírat z vest pro dospělé nebo děti, celých bund a řady základních či reflexních barev. Všechny jsou znovupoužitelné po aktivaci.

Vesty na skútr

Konkrétně vesty na skútr jsou k dispozici ve 2 velikostech a 13 barvách z toho 3 reflexní verze a začínají na ceně 12 590 Kč. 

Bundy na skútr

Zde je integrovaný airbag přímo do moto bundy a využití najdete ve městě, na silnici i pro delší cestování. Základní rozdělení nabízí větranou či enduro bundu nebo model pro celý rok. Bundy začínají na ceně 13 490 Kč.

Nyní se zaměříme na vyvrácení některých mýtů, které panují kolem airbagů pro motorkáře.

  1. Zapomenu se odpojit a nafoukne se. To je ovšem omyl, jelikož je k aktivaci vesty potřeba síla 30 – 50kg v závislosti na směru vytržení lanka
  2. Pokud mám jen vestu, dám ji pod bundu. Pozor, vestu dáváte vždy jako poslední část oblečení. I pokud máte nepromokavou ochranu, vesta vždy navrch.
  3. Pokud využívám airbag, nepotřebuji „páteřák“. Omyl, vždy využívejte ideálně páteřní chránič připevněný na tělo. Airbag tlumí náraz, ale neslouží jako náhrada bezpečnostních prvků.
  4. Lanko připevním na řídítka. Nikoli, vždy za zadní část motocyklu co nejblíže za vás.
  5. K vestě či bundě musím koupit bombičku. Nemusíte, každá vesta a bunda ji obsahuje spolu s lankem. Můžete si ovšem zakoupit náhradní.
RaceVest
Foto: RaceVest

Ať už vám airbag pro jízdu na skútr přijde jako naprostá zhovadilost nebo zbytečnost, pořád slouží k ochraně vašeho zdraví. Vesta je navíc v nenafouknutém stavu podobná velikostí reflexní vestě. A i když je pořizovací cena vyšší, zároveň jde o jednorázovou investici. Pokud dojde k aktivaci airbagu, stačí dokoupit pouze novou bombičku za cenu 490 Kč. Produkty Hit-Air můžete najít například u prodejce RaceVest

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno