Pojištění a proč je důležité myslet na nejhorší…

0

Pojištění skútrů se v podstatě nijak zásadně neliší od notoricky známého pojištění auta. Je tu ale několik odlišností, které je dobré zmínit. V první řadě je třeba se podívat na povinné pojištění, tedy tzv. POV – povinné ručení. U skútrů podobně jako u aut sestává výpočet POV z mnoha faktorů. Do hry vstupují technické parametry stroje (kubatura, rok výroby, cena, atd.) dále údaje o majiteli (místo bydliště, počet měsíců bez nehod, atd.), ale i limity a mnoho dalšího. Nicméně o tom se zde nechci dlouze rozepisovat. 

Důležitým faktorem je bezesporu cena, která se u nízkoobjemových skútrů pohybuje mezi 1000-1500 Kč ročně a je závislá právě na konkrétním majiteli a stroji. Zajímavá je i možnost sezónního povinného ručení, které umožňuje stroj pojistit pouze na dobu, kdy vím, že ho budu používat – například když nejezdíme v zimě, tzn. třeba když máme stroj na chatě, kde je přes zimu sníh. V takovém případě je tzv. sezónní, nebo měsíční POV velmi užitečné, protože stroj nemusíme v době, kdy není pojištěn, odhlašovat z centrální evidence. 

U takto “časově” omezeného POV je ale třeba si pohlídat, že se Vám jeho cena skutečně vyplatí a že pro Vás není výhodnější zaplatit za celou sezónu, i když Vám stroj stojí a vy ho nepoužíváte. Často si některé pojišťovny na podobných produktech mastí kapsy a kompenzují si “ušlé” měsíční zisky… Internet je naštěstí plný různých kalkulaček, proto není o nabídky nouze.

Další velmi důležité pojištění je HAV – havarijní připojištění Vašeho stroje. Podobně jako u aut, bavíme se o notoricky známé službě, která opět v porovnání s auty, nenabírá takových finančních obrátek. Havarijní pojištění se opět dle majitele a rozsahu pojistky může pohybovat mezi 4000-5000 Kč ročně. Výjimkou ovšem nejsou ani pojistky nad 10 000 Kč. Zde je pak třeba si uvědomit, co opravdu potřebuji pojistit, jestli jde jen o to, že chci být krytý při nehodě a běžném provozu, nebo mě zajímá i produkt zaměřený na vandalismus a přírodní živly. Ideálním příkladem je pak stroj, parkovaný v garáži rodinného domu blízko města, který nikdy nebude stát v přeplněné ulici na chodníku, kde si na něm kdokoliv může vylít zlost, nebo kde na něj může spadnout větev ze stromu nad ním… Bohužel všechny výše popsané situace jsou z praxe. Lidská závist a frustrace občas překvapí i samotné likvidátory pojistných událostí – osobní zkušenost.

Doplňkové a příplatkové pojistky nabízí dokonce možnost připojištění další osoby, která s Vámi jede na stroji, doplňkového vybavení stroje a mnoho dalšího, nicméně to už je opět téma na delší diskuzi a do formátu tohoto shrnutí se úplně nehodí.

Rozhodně ale doporučuji se například na delší cesty nebo výlety jednorázově připojistit. Pár korun, které tato služba stojí, rozhodně žádného majitele skútru nepoloží, a jak víme, náhoda je blbec a neštěstí nechodí po horách, ale po lidech…

Spoustu šťastných kilometrů a kolama dolů!

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno