Piaggio MP3 300 HPE Sport: nevšední skútr, který si vystačí s řidičákem na auto

1
Piaggio MP3 300 HPE Sport
Foto: Piaggio

Představení modelu Piaggio MP3 proběhlo v roce 2006 a od té doby se těší mimořádné oblibě zákazníků. O tom mimo jiné hovoří i celosvětové prodeje. Ty zatím dosáhly více než 180 000 prodaných kusů. Nevšední koncept „empétrojky“ nabízí perfektní jízdní stabilitu díky dvojici předních kol. Uhrane také celkovým komfortem, bezpečností i velkorysou výbavou v kombinaci se všemi přednostmi obratného skútru. 

MP3 je navíc ideálním řešením pro řidiče osobních automobilů, jelikož stačí řidičské oprávnění skupiny B jak k modelu MP3 300, tak k silnější verzi MP3 500. V jiných zemích se navíc „empétrojky“ využívají i v řadách policie, záchranných služeb, hasičů a dalších. Oproti zmíněné verzi MP3 500 je třístovka lehčí, agilnější a cenově dostupnější (185 900 Kč).

Piaggio MP3 300 HPE Sport
Foto: Piaggio

Expert na špatné počasí

Do redakce se nám podařilo ulovit MP3 300 HPE Sport. Během dvoudenního testování nás zastihlo to nejhorší možné počasí v podobě neustálých dešťů. Nutno však podotknout, že MP3 je právě v tomto počasí jako doma. Pravdou je, že s ohledem na bezpečnost a vloženou důvěru Faber Moto, od kterých jsme měli „empétrojku“ zapůjčenou, nebylo namístě jít na hranu. I tak jsme ovšem získali základní představu a srovnání s běžným skútrem, alespoň co se jízdy v dešti týče.

Už na první pohled poznáte, že nejde o běžnou MP3 i když si přední štít zachovává osobitý charakter svých větších bratrů. Ten dominuje dvojitými světlomety, vybavenými LED diodami pro denní svícení a mřížku masky s integrovaným tónovaným sklem čelního štítu, který poskytuje užitečnou ochranu. Jasným rysem verze sport jsou červeně lakované pružiny tlumičů vpředu i vzadu a tuto barvu najdete i na matně černých kolech na jednom z pěti dělených paprsků i na kontrastním prošívání sedla. Zadní část skútru je štíhlá, obsahuje dvě madla pro úchyt spolujezdce a sdružená světla s LED diodami obrysových a brzdových světel.

Piaggio MP3 300 HPE Sport
Foto: Piaggio

Pokud se rozhodnete cestovat ve dvou, uvítáte výklopné stupačky a dvouúrovňové sedlo umožňující svým tvarovým řešením snadný a bezpečný kontakt se zemí. Sedlo je ve výšce 790 mm. Jezdci tak nabízí i potřebnou oporu bederní páteře. Pod ním naleznete úložiště o velikosti 37 litrů, které pojme i dvě přilby.

Podobně jako u velkých verzí modelové řady Piaggio MP3 zahrnuje přístrojová deska moderní panel přístrojů se dvěma kruhovými stupnicemi a víceúčelovým digitálním displejem. Uprostřed, hned pod displejem, signalizuje řada čtyř výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Nad přístroji je umístěna i praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB, který je ideální pro nabíjení mobilního telefonu nebo jiných zařízení. 

Piaggio MP3 300 HPE Sport
Foto: Piaggio

Tříkolový skútr je poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem Piaggio o zdvihovém objemu 278 ccm. Nejvyšší výkon je 18,1 kW (24,6 k) při 7750 1/min, maximální točivý moment je 24,5 Nm při 6500 1/min. Piaggio MP3 300 HPE je vybaveno protiblokovacím systémem ABS s integrovaným protiprokluzovým systémem ASR, který lze snadno deaktivovat. Piaggio MP3 používá na všech třech kolech kotoučové brzdy, vpředu mají průměr 258 mm, vzadu je 240 mm. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a plynulejší jízdu zaručují velká 13“ kola vpředu, vzadu je kolo o velikosti 14“.

To jsou právě ty vlastnosti, které spolu s dvěma předními koly zavěšenými elektrohydraulickým systémem a s integrovaným ABS a ASR pro kontrolu trakce umožní perfektní a stabilní jízdu i v dešti. 

Piaggio MP3 300 HPE Sport
Foto: Piaggio

Vše v rovnováze

Pro vaše pohodlí disponuje „empétrojka“ parkovacím systémem s elektronickým uzamčením přední nápravy, což je charakteristický prvek výbavy italského tříkolového skútru. Zajišťuje tak rovnováhu skútru při přechodu z dynamického do statického stavu. Proto dokáže stát na třech kolech i bez použití stojanu. Pro rozjezd stačí jednoduše přidat plyn nebo stisknout tlačítko. Díky tomu nemusíte dávat nohu vůbec na zem.

Pokud vás tyto informace alespoň malinko nahlodali, neváhejte si domluvit testovací jízdu. Do konce října máte navíc možnost využít akci na příslušenství v hodnotě až 26 000 Kč při zakoupení modelu MP3.

Tento skútr sice stojí více než jednostopé třístovky, ovšem získáte možnost řízení stroje s řidičským oprávněním skupiny B, perfektní komfort, vytříbený a sportovní design a řadu technologií a bezpečnostních asistentů. Srovnání s běžným skútrem asi není ani potřeba. MP3 je individualita, která vás činí nepřehlédnutelným účastníkem provozu se všemi pozitivy. 

1 KOMENTÁŘ

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno