Piaggio MP3 300 HPE Sport: individualita, na kterou stačí řidičák na auto

0
Piaggio MP3 300 HPE Sport

Představení modelu Piaggio MP3 proběhlo v roce 2006 a od té doby se těší mimořádné oblibě zákazníků. O tom mimo jiné hovoří i celosvětové prodeje. Ty zatím dosáhly více než 180 000 prodaných kusů. Nevšední koncept „empétrojky” nabízí možnost aretace, stabilitu v zatáčkách, výkonný motor, prostor i pro vyšší jezdce, unikátní prostor pod sedlem a přední LED osvětlení.  

  • MP3 patří mezi první a každoročně nejprodávanější tříkolové skútry v EU. 
  • Možno řídit s ŘP skupiny B.
  • Pohodlný podvozek.
  • Velkorysý podsedlový prostor.
  • Aretace přední vidlice.
  • Model MP3 300 navíc nabízí ergonomii jak pro menší, tak pro vyšší jezdce.
  • Cena srovnatelná s 300 cm3 skútrem + náklady na autoškolu.

MP3 je navíc ideálním řešením pro řidiče osobních automobilů, jelikož stačí řidičské oprávnění skupiny B, jak k modelu MP3 300, tak k silnější verzi MP3 500. V jiných zemích se navíc „empétrojky” využívají i v řadách policie, záchranných služeb, hasičů a dalších. Oproti zmíněné verzi MP3 500 je třístovka lehčí, agilnější a cenově dostupnější (195 900 Kč).

Univerzální stroj pro všechny typy jezdců 

Piaggio MP3 300 bylo navrženo jako skútr kategorie GT. Díky svým křivkám působí sportovním vzhledem, který navíc doplňuje praktičnost. Za zmínku stojí výjimečný prostor pro nohy v okolí kolen, díky kterému je Piaggio MP3 komfortní také pro jezdce vyšší postavy. Naopak výška sedla a hmotnost vozidla umožňuje rozšířit cílovou skupinu i o drobnější jezdce a ženy. MP3 300 je tak oproti svému předchůdci výrazně univerzálnější.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Přední štít byl osazen denním LED svícením a integrovaným plexi. Velké plus tohoto skútru je podsedlový prostor, díky kterému je možné MP3 300 HPE využívat pro každodenní ježdění do práce, na nákup, do posilovny a vlastně kamkoliv, kam zrovna budete potřebovat. 

Díky možnosti aretace podvozku jednak roste využitelnost skútru i při plném zatížení, a jednak nemusíte sundávat nohy ze stroje, takže se i v nepříznivém počasí dopravíte vždy v suchu. Užitnou hodnotu při plném zatížení navyšují i brzdy, kdy vpředu nebrzdíte jedním kotoučem (a kolem), ale dvěma. 

Piagio MP3 300 HPE ve verzi Sport disponuje systémem Piaggio MIA, který umožňuje spojení chytrého telefonu s motocyklem. Po spárování chytrého telefonu se skútrem získáte chytrý palubní počítač s veškerými informacemi o stroji.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Skútr je osazen novým motorem 300 cm3 HPE (High Performance Engine), který byl navržen tak, aby produkoval nejvyšší výkon při zachování nízké spotřeby. Tento motor disponuje výkonem 19,3 kW (26,2 k) při 7750 ot./min. a točivým momentem 26 Nm při 6500 ot./min. Tento výkon zaručuje rychlou odezvu na přidání plynu.

Ovladatelnost a bezpečí 

Dosažení lepší ovladatelnosti a vyšší úrovně bezpečnosti je zajištěno díky třem kolům, možné aretaci a podvozkovému systému, který vstřebá veškeré nerovnosti a nečistoty na vozovce. Tím to ovšem nekončí, dále skútr disponuje tříkanálovým ABS, kombinovaným brzdným systémem a dvěma předním kotoučům o průměru 258 mm. 

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Skútr, který podpoří vaší osobitost 

Už na první pohled poznáte, že nejde o běžnou MP3 i když si přední štít zachovává osobitý charakter svého většího bratra. Ten dominuje dvojitými světlomety, vybavenými LED diodami pro denní svícení a mřížku masky s integrovaným tónovaným sklem čelního štítu, který poskytuje užitečnou ochranu. Jasným rysem verze sport jsou červeně lakované pružiny tlumičů vpředu i vzadu a tuto barvu najdete i na matně černých kolech na jednom z pěti dělených paprsků i na kontrastním prošívání sedla. 

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Zadní část skútru je štíhlá, obsahuje dvě madla pro úchyt spolujezdce a sdružená světla s LED diodami obrysových a brzdových světel.

Pokud se rozhodnete cestovat ve dvou, uvítáte výklopné stupačky a dvouúrovňové sedlo umožňující svým tvarovým řešením snadný a bezpečný kontakt se zemí. Sedlo je ve výšce 790 mm. Jezdci tak nabízí i potřebnou oporu bederní páteře. Pod ním naleznete úložiště o velikosti 37 litrů, které pojme i dvě přilby. 

Piaggio MP3 300 HPE Sport

🔥 Sledujte nás: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter

Podobně jako u větší verze modelové řady Piaggio MP3 zahrnuje přístrojová deska moderní panel přístrojů se dvěma kruhovými stupnicemi a víceúčelovým digitálním displejem. Uprostřed, hned pod displejem, signalizuje řada čtyř výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Nad přístroji je umístěna i praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB, který je ideální pro nabíjení mobilního telefonu nebo jiných zařízení. 

Tříkolový skútr je poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem Piaggio o zdvihovém objemu 278 ccm. Nejvyšší výkon je 19,3 kW (26,2 k) při 7750 ot./min., maximální točivý moment je 26 Nm při 6500 ot./min. 

Piaggio MP3 300 HPE je vybaveno protiblokovacím systémem ABS s integrovaným protiprokluzovým systémem ASR, který lze snadno deaktivovat. Piaggio MP3 používá na všech třech kolech kotoučové brzdy, vpředu mají průměr 258 mm, vzadu je 240 mm. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a plynulejší jízdu zaručují velká 13” kola vpředu, vzadu je kolo o velikosti 14”.

To jsou právě ty vlastnosti, které spolu s dvěma předními koly zavěšenými elektrohydraulickým systémem a s integrovaným ABS a ASR pro kontrolu trakce umožní perfektní a stabilní jízdu i v dešti. 

Vše v rovnováze

Pro dokonalé pohodlí disponuje „empétrojka” parkovacím systémem s elektronickým uzamčením přední nápravy, což je charakteristický prvek výbavy italského tříkolového skútru. Zajišťuje tak rovnováhu skútru při přechodu z dynamického do statického stavu. Proto dokáže stát na třech kolech i bez použití stojanu. Pro rozjezd stačí jednoduše přidat plyn. Díky tomu nemusíte dávat nohu vůbec na zem.

Pokud vás tyto informace alespoň malinko nahlodaly, můžete nyní využít speciální akci. Při zakoupení skútru Piaggio MP3 300 HPE a MP3 500 HPE nyní získáte voucher na nákup originálního příslušenství v hodnotě 10.000 Kč.

Skútr nabízí řízení stroje s řidičským oprávněním skupiny B, perfektní komfort, vytříbený a sportovní design a řadu technologií a bezpečnostních asistentů. Srovnání s běžným skútrem není potřeba a asi není ani na místě. MP3 je individualita, která vás činí nepřehlédnutelným účastníkem provozu se všemi pozitivy. 

Pro koho je Piaggio MP3 300 HPE Sport

  • Držitelé ŘP skupiny B, kteří by rádi využívali skútr místo druhého vozidla do rodiny.
  • Lidé, kteří chtějí skútr s větším objemem motoru než 125 cm3 a nechtějí absolvovat autoškolu.
  • Lidé, kteří mají blok vůči jednostopým vozidlům z důvodu stability.

Pro koho je konkurent

  • V tříkolových skútrech mělo Piaggio MP3 vloni na českém trhu cca 70% podíl, tedy dominuje trhu.
  • Díky výkonu, podsedlovému prostoru a velkému prostoru pro spolujezdce bude alternativou také pro potenciální zákazníky robustnějších skútrů (Forza, Xmax), kde zákazníkovi ušetří starosti a náklady s ŘP A, a navíc nabídne stabilitu 3 kol pro příměstské dojíždění.

Piaggio MP3 300 HPE Sport jsem opět vzal do naší spřátelené motoškoly, kde jsme se mu podívali na zoubek detailněji. Pomalý slalom, rychlý slalom, brzdění z různých rychlostí, náklony, a především ovladatelnost a přesnost. 

To všechno jsme společně s naším kamarádem a „skútrguru” Jirkou Sedláčkem otestovali a následně sepsali.

Pomalý slalom

  • Simulace k průjezdu mezi auty v koloně, manévrování ve ztížených podmínkách.
  • Testujeme ovladatelnost v malé rychlosti + výchylky a rejdy.

Výsledek:

Dobrý (3/5 bodů)

Hodnocení:

Horší pocit než u mohutnější MP3 500. Stroj působí méně stabilním dojmem. Nižší těžiště je výhodou, nicméně celkově je stroj hůř předvídatelný.

 Rychlý slalom

  • Simulace přejíždění mezi pruhy ve vyšší rychlosti, reagování na situaci před Vámi, manévrování ve ztížených podmínkách.
  • Testujeme ovladatelnost ve střední rychlosti, stabilitu a přesnost.

Výsledek:

Dobrý (3,5/5 bodů)

Hodnocení:

Nízké těžiště a velmi dobrá stabilita v náklonech. Opět přechod přes nulovou pozici je tužší a elektronika se s námi lehce pere…

 Vyhýbací manévr

  • Simulace vyhnutí se překážce, která se vyskytuje v dráze jízdy.
  • Testujeme ovladatelnost ve střední rychlosti a stabilitu.

Výsledek:

Dobrý (3/5 bodů)

Hodnocení:

Čitelná reakce, ovšem těžší přechod přes nulovou pozici kola, díky elektronické stabilizaci.

 Brzdění v různých rychlostech

  • Simulace náhlého brzdění před překážkou.
  • Testujeme sílu, přesnost a odezvu brzdného účinku.

Výsledek:

Dobré (3/5 bodů)

Hodnocení:

Na celkově masivní konstrukci a vyšší váhu brzdí skútr opravdu přesně, předvídatelně a bez sebemenšího zaváhání. Nicméně i když je model během běžné jízdy velice stabilní, v zátěžovém testu, a to při prudkém dobržďování, bohužel musím zmínit opak. Je to však otázkou času, než si jezdec dobře osvojí ovladatelnost skútru. 

Děkuji našemu „skútrguru” Jirkovi Sedláčkovi z Motoškoly Praha za pomoc s testováním a těším se brzy na další skútr-recenzi.

Technické informace:

  • Motor: 4-taktní jednoválec – hpe
  • Výkon: 19,3 kW (26,2 k) při 7750 ot./min
  • Točivý moment: 26 Nm při 6500 ot./min.
  • Chladící soustava: kapalinová 
  • Přívod paliva: Elektronické vstřikování
  • Převodovka: Automatická 
  • Homologace: EURO 4 
  • Přední brzda: Dva brzdové kotouče Ø 258mm
  • Zadní brzda: Brzdový kotouč Ø 240 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 225 kg
  • Pneumatiky: Přední 110/70 r13, Zadní 140/60 r14
  • Objem palivové nádrže: 11 l
  • Délka /Šířka/Rozvor: 2000 mm/ 800 mm/1450mm
  • Výška sedla: 780mm
  • CO2: 74 g/km
  • Spotřeba: 3,2 l/km
  • Suchá hmotnost: 208 kg

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno