Peugeot představil hravý E-Ludix

0
Peugeot E-Ludix
Foto: Peugeot Motocycles

Člověk si v dnešním automobilovém a motocyklovém průmyslu nemůže být vůbec ničím jist. Firmy se spojují, rozdělují, investují jedna do druhé, kapitál se přelévá z jedné strany na druhou, a čert aby se v tom všem vyznal. Jedním z takových případů je i indická firma Mahindra.

Mahindra v roce 2015 odkoupila 51 % francouzského Peugeot Motorcycles a zhruba stejnou částku, jakou investovala do nákupu podílu, vložila také do vývoje produktů Peugeot. Nakonec Mahindra odkoupila celý Peugeot Motorcycles a díky této investici mohla rozšířit své působení na evropský trh. Původní majitel PMTC (Peugeot Motorcycles) si v licenční smlouvě vyhradil, že firma Mahindra bude pro své budoucí skútry používat označení Peugeot, a to je dobře pro nás, koncové uživatele. Na název Peugeot už jsme zvyklí, a na skutečnost, že v Indii se dnes vyrábí takřka úplně všechno, koneckonců také.

Mahindra
Foto: rediff.com

Na podzim roku 2019 se u nás začal prodávat nejnovější skútr z rodiny Peugeot – E-Ludix, který navazuje na předchozí oblíbenou klasickou variantu Ludix. Firma sice oficiálně představila tento nový elektrický skútr až na výstavě v Miláně, už předtím se ovšem stal součástí vozového parku v sídle francouzského premiéra.

Peugeot E-Ludix
Foto: Peugeot Motocycles

E-Ludix je skútr, který neohromí svou velikostí, ale spíše svou hravostí. Se svým výkonem 2,5 kW, maximální rychlostí 45 km/h a dojezdem zhruba 42 km nemůžete čekat zázraky, ale spíše skvělého parťáka do velkoměstského provozu. Stroj je postaven na kolébkovém ocelovém rámu, má 14′ palcová kola, vpředu má jednopístové kotoučové brzdy, vzadu potom bubnové. Sedlo ve výšce 81 cm zajišťuje pohodlné došlápnutí na zem. Pohotovostní hmotnost skútru je 88 kg. Elektromotor disponuje čtyřmi módy a krmí ho 11 kg li-ion baterie s kapacitou 1,6 kWh. Nabití baterie na 80 % trvá přibližně 3 hodiny, a dobití „doplna“ potom ještě o hodinu déle.

Peugeot E-Ludix
Foto: Peugeot Motocycles

E-Ludix nabízí hravý design s jedním kulatým světlem vpředu. Nabízen je ve čtyřech barevných variantách – oranžové, modré, černé a bílé. 

Peugeot E-Ludix
Foto: Peugeot Motocycles

Mahindra plánuje rozšíření základní verze E-Ludix ještě o variantu Sharing a Cargo. Jak už názvy vypovídají, půjde především o modely pro sdílení (Sharing) a pro přepravu zboží (Cargo). Sharing bude v ekvivalentech 50 a 125 cm3. Cargo bude pouze jednomístné a hlavní součástí výbavy bude velký nosič o nosnosti 25 kg. Navíc bude tento model ještě doplněn o bytelnější plasty.

Indie je jeden z nejlidnatějších států světa a musí se nějak uživit, a proto můžeme do budoucna očekávat další stroje z dílny tohoto výrobce. Kvalita asijských produktů všeobecně v posledních letech stoupá a dá se tedy předpokládat, že skútry Peugeot si udrží vlastnosti, které k této značce neodmyslitelně patří.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno