Nový patent AERO Winglets od Piaggia

0
AERO Winglets
Foto: Cycle World

“Křídla” neboli Winglety na tomto patentovém výkresu MP3 ukazují, že Piaggio experimentuje s aktivními aero systémy pro budoucí modely.

Sotva se systémy aktivních křidélek (wingletů) objevily v královské třídě MOTO GP, už se na povrch dostává spousta podobných nákresů, jako je ten výše. Podle zjištěných informací si společnost Piaggio údajně nechala patentovat svůj nový model aktivních wingletů a hodlá se ubírat stejným směrem jako třeba Honda nebo Yamaha, které tyto systémy představují na svých superbikových strojích. 

Na obrázku můžeme vidět nákres tříkolového stroje, to však nemusí znamenat, že nový model bude opravdu tříkolka. Může se jednat pouze o taktiku, jak se vyhnout tomu, že odhalíme zbytečně mnoho informací. Nebo pro nás Piaggio chystá opravdu ultimátní cestovní stroj a jeho odhalení prozradila touhle “nenápadnou” cestou. Dle mého názoru by si ale MP3ka určitě nějaká ta vylepšení zasloužila! 

Jelikož se jedná o nejsilnější stroj Piaggia na trhu, dalo by se očekávat, že na aerodynamiku a celkově novinky v tomto odvětví, bude brán veliký zřetel.

AERO Winglets
Foto: Cycle World

A jak to bude fungovat?

Tohle bylo možné vypozorovat už například u Hondy, která měnila pozice aktivních wingletů v závislosti na brzdění, zrychlování, atd. To napomáhalo měnit přítlak nebo odpor celého motocyklu. Piaggio se v tomhle posunulo ale ještě o kousek dál. 

Ve skutečnosti se nejedná o žádný super sofitikovaný systém. Stačí když si k přítlaku a odporu přidáte ještě snazší natočení kola a máme tu nový patentový nákres od Piaggia.

 

Skútrmagazín

 

Proč se ale úplně liší od konkurence, je nezávislost wingletů na sobě. Pravý se může hýbat nezávisle na levém a opačně. Ptáte se ale, jaká bude využitelnost v praxi?

No, dovedu si představit, že do vás v pravotočivé zatáčce foukne vítr od pole a MP3ka bude mít tendenci se narovnat. Pak by aktivní winglety mohly pomoci motorku udržet na silnici a poryv větru rozumně “rozbít” o bok motocyklu.

Bude to automatika nebo budu moct zasáhnout?

Prozatím vše odpovídá tomu, že jednotka IMU v motocyklu bude sama schopna zpracovávat data a nastavovat winglety. Ale chystá se i přepínač přímo na řídítka. 

Zatím si neumím dobře představit, jak přesně bude přepínač fungovat, ale na základě podkladů zaslaných pro patentování s ním Piaggio počítá.

AERO Winglets
Foto: Cycle World

Dočkáme se tedy pohyblivého aero kitu na Piaggiu v nejbližší době? Dobrá otázka! Jak se říká: Vývoj nezastavíš! A patentový úřad údajně (neověřená informace) tento záměr již předschválil.

Takže možná velmi brzy uvidíme na silnicích křidélky mávající Piaggio MP3 nebo například malou Medley 125!

AERO Winglets
Foto: Cycle World

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno