Nové Piaggio MP3 400 a další novinky v řadě MP3

1
MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

S modelem MP3 značka Piaggio mistrně vyřešila otázku městské mobility. Piaggio MP3 je první tříkolový skútr na světě a konkrétní odpověď na poptávku po snadno ovladatelných a bezpečných vozidlech, která projedou kolonou stejně lehce, jako se dostanou do centra z příměstského satelitu. Dvě přední kola a exkluzivní patentovaný systém odpružení, který spojuje bezpečí osobního automobilu s jednoduchostí a praktičností skútru a požitkem z dynamické jízdy na motocyklu na klikaté silnici. Proto Piaggio MP3 dokáže uspokojit skutečně každého: od jezdců hledajících praktičtější ale bezpečnou alternativu až po zkušené motocyklisty, kteří ocení výhody a technické vymoženosti vozidla, jež vytvořilo nový segment a bezkonkurenčně mu vládne.

Nová řada Piaggio MP3

  • Piaggio MP3 300 hpe
  • Piaggio MP3 400 hpe (novinka)
  • Piaggio MP3 400 hpe Sport (novinka)
  • Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced

Nová řada Piaggio MP3 představuje vrchol technologické vyspělosti skútrů vyráběných společností Piaggio Group. Motory kubatur 400 a 500 cm3 umí uspokojit všechny potřeby každodenní mobility. Součástí řady je také Piaggio MP3 300 hpe, model, který se od dvou „maxi“ modelů 400 a 500 výrazně odlišuje, přičemž je vybaven stejnou tříkolovou technologií, ale zároveň má kompaktnější rozměry a výkon, určený především do městského prostředí.

Modely Piaggio MP3 400 hpe a 500 hpe Sport Advanced mají moderní a elegantní vzhled, ve kterém jsou zakomponovány prvky z automobilového světa, špičkové lakování a vysokou úroveň kvality zpracování. Mřížku na přední kapotáži, navrženou designovým studiem Piaggio Group Centro Stile, doplňují moderní směrovky a světla denního svícení s LED technologií.

Pokud jde o komfort, v kouřovém čelním plexištítu jsou integrované kryty rukojetí, zatímco polstrování sedla je vyplněno pohodlnou pěnou. To jsou důležité detaily, které kromě dokonalého ergonomického trojúhelníku sedlo-stupačky-řídítka podtrhují vlohy modelů Piaggio MP3 k cestování i každodennímu použití. Velká pozornost byla věnována pohodlí spolujezdce, který si může užívat komfortní velikost svojí části sedla, stejně jako opěrku a ergonomická madla. Spolujezdec může zaujmout uvolněnou jízdní pozici také díky sklápěcím stupačkám.

Velký podsedlový prostor, vybavený vnitřním osvětlením a podložkou, byl navržen s ohledem na maximální využitelnost; jeho zhruba obdélníkový půdorys bez schodů a dělících přepážek dokáže využít každý čtvereční centimetr. Pohodlně se do něj vejdou dvě integrální přilby nebo brašna s laptopem. Systém otevírání sedla, který lze ovládat také dálkově pomocí funkce Bike Finder (dálkové zapínání směrovek) a aplikace Piaggio MIA, má elektronické odemykání a praktickou hydraulickou vzpěru, která usnadňuje otevírání a zavírání.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Přístrojový panel se skládá ze dvou konvenčních kulatých budíků, na kterých je zobrazena řada moderních funkcí, a multifunkčního digitálního displeje s údaji o spotřebě paliva (průměrné a okamžité), průměrné a maximální rychlosti, stavu paliva, době jízdy a okolní teplotě včetně výstrahy při námraze. Na přístrojovém panelu jsou také hodiny, celkové a denní počítadlo kilometrů a ukazatel napětí akumulátoru. Celkem 11 kontrolek na přístrojovém panelu označuje zapnutá dálková světla, zapnuté směrovky, rezervu paliva, tlak oleje, výstrahu vstřikování, imobilizér, ABS, ASR a výstražná světla. V centrální části přímo pod displejem řada 4 kontrolek signalizuje: zapnutá světla denního svícení; zapnutou aretaci předního odpružení; aktivní parkovací brzdu a funkci aplikace Piaggio MIA. Tlačítka pod řídítky slouží k otevírání sedla a vypínání kontroly trakce ASR.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Vnitřní část přední kapotáže má před koleny jezdce dvě ochranné podložky v barvě sedla. Mezi nimi je praktický výklopný háček na tašku. V přední přihrádce je USB zásuvka, ideální pro dobití telefonu nebo jiného zařízení.

Motor Piaggio 400 hpe: výkon a efektivita

Motor 400 MP3 hpe s maximálním výkonem 26 kW (35,4 k) při 7000 ot. za min. a maximálním točivým momentem 37,7 Nm při 5500 ot. za min., postavený na základu předchozího motoru 350 cm3, který nahrazuje, se objevuje v modelu Piaggio MP3 poprvé. Jedná se o čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec s kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva, který vždy platil za jeden z nejlepších agregátů ve své třídě. Je výjimečný díky několika řešením, převzatým z motocyklu, jako například automatické vícelamelové mokré spojce, která zaručuje lepší a lineární přenos výkonu i při vysoké tepelné zátěži a zamezuje otravnému škubání, s jakým se můžete setkat u konvenční spojky při rozjezdu z místa.

SLEDUJTE TAKÉ

 

Nicméně, podstatný rozdíl mezi předchozí 350 a novou 400 nespočívá pouze v navýšení zdvihového objemu: přestože inženýři společnosti Piaggio začínali stavět na už tak extrémně účinném motoru, zaměřili se na řadu aspektů s cílem ještě vice vylepšit mechanické a termodynamické vlastnosti a snížit vibrace i hluk.

S využitím delší ojnice s optimalizovanou hmotností a pístu z hliníkové slitiny, který je rovněž lehčí – řešení, která v této třídě nejsou úplně běžná a používají se u motocyklů vyšší kategorie – dosáhli snížení setrvačných sil, což vedlo k omezení vibrací přenášených do vozidla. To vše znamená celkově lepší jízdní komfort, obzvlášť v cestovních rychlostech – a tento aspekt podtrhuje cestovní příměstský charakter modelu Piaggio MP3 400 hpe.

U motoru 400 hpe, který si zachovává výjimečnou charakteristiku lehké a kompaktní kubatury jako 350 (hmotnost a rozměry zůstávají prakticky beze změny), zažívá premiéru inovativní systém patentovaný firmou Piaggio zvaný PCV – Positive Crankcase Ventilation. Ten spočívá ve dvou vrtulích zabudovaných do klikové skříně a pomáhá snížit přetlakové ztráty, což vede ke zvýšení výkonu.

Výkon a točivý moment motoru těží rovněž z nového, speciálně vyvinutého sacího systému a optimalizovaného zdvihu ventilů. Nový progresivní napínák rozvodového řetězu zase přispívá k tiššímu provozu.

Celkovou účinnost pak pomohlo zvýšit několik změn v různých oblastech: mezi ně patří optimalizace spalovacího prostoru pomocí CFD výpočtů, nový vysokotlaký vstřikovač, který lépe atomizuje palivo, či použití oleje s menší viskozitou (5W-40). Převodovka prošla rovněž modernizací a variátor má nyní upravenou konstrukci, díky které se lépe chladí řemen. K tomu pomáhá také ventilátor s větším průměrem.

Nová je rovněž iridiová zapalovací svíčka, stejně jako výkonnější řídící jednotka Magneti Marelli MIUG4 ECU. Zvýšení výkonu ve srovnání s předchozí 350 je výrazné: o 16 % vice výkonu se špičkou o 1500 otáček níže a o 30 % vice točivého momentu, se špičkou o 750 otáček níže jsou hodnoty, která zaručují extrémně kvalitní požitek z jízdy.

Dokonalá bezpečnost: tři kola, ABS a ASR

Všechny modely řady Piaggio MP3 jsou vybaveny antiblokovacím brzdovým systémem ABS a integrovanou kontrolou trakce ASR (Acceleration Slip Regulation). ASR (poprvé představeno v kategorii skútrů značkou Piaggio) se dá snadno vypnout a zajišťuje bezpečnost tím, že zabraňuje proklouznutí zadního kole na nebezpečných površích, jako je mokrý asfalt.

Tříkanálový systém ABS, vyvinutý ve spolupráci s firmou Continental, maximalizuje aktivní bezpečnost tím, že zabraňuje zablokování kol při brzdění a zajišťuje plnou kontrolu nad vozidlem za každých podmínek. Piaggio MP3 je vybaveno kotoučovými brzdami na všech třech kolech, přičemž průměr kotoučů je celých 258 mm. Vyšší bezpečnost a plynulejší jízdu zaručují velká 13palcová přední kola.

SLEDUJTE TAKÉ

Za úspěchem modelů Piaggio MP3 stojí rovněž exkluzivní patentovaná Piaggio technologie dvojitého nezávislého systému zavěšení předních kol ovládaného unikátním přepákováním čtyřmi tyčemi. Náklonový mechanismus tvoří čtyři hliníková ramena s klouby, která jsou pevně spojena s centrální trubkou a dvěma bočními trubkami pomocí čepů a kuličkových ložisek. Uvnitř postranních trubek se otáčí tyče řízení v klasickém jednoramenném uspořádání.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Aretační mechanismus předního odpružení, charakteristický prvek tříkolových italských skútrů, mění dynamickou tvář Piaggia MP3 na statickou. Nastartujte Piaggio MP3 a bude stabilně stát na třech kolech bez potřeby stojanu (který je presto ve výbavě). Pro přepnutí do běžného jízdního režimu stačí přidat plyn nebo stisknout příslušné tlačítko. To znamená, že nemusíte dávat nohy na zem a můžete parkovat Piaggio MP3 kdekolisnadno a bez námahy.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Verze a barvy

Piaggio MP3 400 hpe přichází na trh ve dvou barevných variantách; Nero Lucido a Grigio Materia. Elegantní barevná provedení doplňuje nové černé sedlo a šedé ráfky kol. Piaggio MP3 400 hpe Sport je v nabídce ve čtyřech barevných variantách: Nero Meteora; Bianco Luna, Argento Cometa a Blu Zaffiro. Všechny barvy mají černé ráfky kol a sedla.

PIAGGIO MIA: stále ve spojení se smartphonem

Součástí standardní výbavy modelů MP3 400 hpe a MP3 500 hpe Sport Advanced je systém konektivity PIAGGIO MIA, který umožňuje propojení smartphonu (iOS či Android) s elektronickým palubním systémem vozidla přes Bluetooth a nabízí exkluzivní funkce pro ještě hodnotnější a lepší zážitek z jízdy.

Jakmile propojíte váš smartphone s modelem Piaggio MP3 – pomocí aplikace Piaggio, dostupné na App Store nebo Google Play – systém vám umožní vyřizovat telefonické hovory pomocí speciálního tlačítka konektivity umístěného na levém řídítku, a dále můžete využívat hlasového ovládání smartphonu k zahájení hovoru nebo přehrávání hudby z vašeho oblíbeného playlistu.

Kromě telefonování a přehrávání hudby multimediální platforma Piaggio MIA umožňuje využít váš smartphone k zobrazování celé řady užitečných informací o trase, kterou jste projeli a provozním stavu vozidla. Další praktická funkce si pamatuje místo, kde bylo naposledy vypnuto zapalování, a pomůže vám tak najít váš skútr v chaotických částech města. Aplikace umí také zobrazovat otáčky motoru, okamžitý výkon a točivý moment, okamžitou a průměrnou spotřebu paliva, napětí akumulátoru a zvolený jízdní styl. Všechna data se nahrávají do aplikace a dají se vyhodnocovat přímo v telefonu přes sumární statistiky s intuitivní infografikou. Aplikace rovněž umožňuje použít váš smartphone k aktivování praktických funkcí find me a follow me, které zapnutím směrovek, potkávacího světla a klaksonu pomohou najít váš skútr i na tom nejvíce přeplněném parkovišti.

Kompletní nabídka příslušenství

Kolekce příslušenství k modelové řadě Piaggio MP3 stojí na jasné designové filozofii: spojit bezkonkurenční jízdní komfort se skutečně každodenní praktičností, která skvěle ladí k roli velkoměstského vozidla.

Velký zadní top box, který lze rychle odepnout, má objem 50 litrů a vejdou se do něj dvě integrální přilby. Horní víko je lakováno stejnou barvou jako skútr a vybaveno pohodlnou opěrkou pro vyšší komfort spolujezdce. Top box je k dispozici rovněž ve verzi o objemu 37 litrů.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Doplňkový čelní plexištít z vysoce kvalitního netříštivého materiálu zajišťuje vynikající ochranu před větrem a špatným počasím. Velká péče byla věnována estetickému zpracování, a vzpěry proto mají stejný odstín jako ostatní detaily na vozidle.

Deka na nohy, čím dál důležitější součást příslušenství pro ty, kdo jezdí bez ohledu na roční období a počasí, je speciálně navržena tak, aby poskytovala maximální ochranu před chladem a deštěm. Myšleno je i na bezpečnost; deka maximálně udržuje stabilitu i ve vysokých rychlostech a její design navíc ladí s vozidlem. Kromě tradiční deky je v nabídce také deka Comfort+, která představuje „hi-end“ koncepci, zvyšující jízdní komfort na maximum po celý rok: je navržena přesně podle tvaru vozidla, voděodolná, modulární, snadno sbalitelná, potažená TPU a vyztužená pruhy proti vlnění / vibrování ve větru.

MP3 400 hpe Sport
Zdroj: LivePR

Pro maximální komfort za každého počasí je v nabídce také sada vyhřívaného příslušenství: vyhřívaná vložka do deky a vyhřívané rukojeti, ovládané vlastním regulátorem se čtyřmi úrovněmi teploty.

V nabídce příslušenství jsou dva systémy proti krádeži, jeden elektronický a jeden mechanický.

Sedlo Comfort+ zaručuje dokonalé pohodlí díky inovativnímu trojrozměrnému elastickému materiálu a optimalizované síle polstrování. Jeho design s kontrastními klíny a elektricky vypalovaným logem mu dodává exkluzivitu.

  • Cena: Piaggio MP3 400 hpe – 229 900 Kč vč. DPH
  • Cena: Piaggio MP3 400 hpe Sport – 235 900 Kč vč. DPH

Piaggio MP3 400 hpe / 400 hpe Sport – Technické údaje

Motor Čtyřtaktní jednoválec
Zdvihový objem motoru 399 cm3
Vrtání x zdvih 84 mm x 72 mm
Výkon 26 kW (35,3 k) při 7000 ot. za min.
Točivý moment 37,7 Nm při 5500 ot. za min.
Ventilový rozvod SOHC se 4 ventily
Palivový systém Elektronické vstřikování
Zapalování Elektronické s proměnlivým předstihem zabudované do řídící jednotky vstřikování. Uzavřený okruh s Lambda sondou ve výfuku. Elektronický imobilizér, blokující vstřikovací čerpadlo po naklonění. Kontrola trakce (ASR)
Chlazení Kapalinou
Mazání Suchá vana
Startér Elektrický se setrvačníkem v olejové lázni
Převodovka Automatická s variátorem
Spojka Odstředivá vícelamelová v olejové lázni
Rám Dvojitý kolébkový z vysokopevnostních ocelových trubek
Přední odpružení Lichoběžníkové kloubové – zdvih: 85 mm. Elektro-hydraulický systém aretace
Zadní odpružení Dva hydraulické tlumiče s nastavitelným předpětím pružin ve 4 polohách – zdvih: 102 mm
Přední brzdy Dva kotouče 258 mm
Zadní brzda Kotouč 240 mm
Brzdový systém ABS s brzdným účinkem integrovaným do pedálu
Ráfky předních kol Z hliníkové slitiny 13″ x 3.00
Ráfek zadního kola Z hliníkové slitiny 14″ x 4.00
Přední pneumatiky Bezdušové 110/70-13”
Zadní pneumatika Bezdušová 140/70-14”
Délka/šířka 2200 mm / 800 mm
Rozvor 1560 mm
Výška sedla 790 mm
Objem palivové nádrže 13,2 litru (včetně rezervy 1,8 litru)
Spotřeba (WMTC) 3,8 l/100 km
Emise CO2 (WMTC) 89 g/km
Emisní norma Euro 5

 

Zdroj: LivePR

1 KOMENTÁŘ

  1. MP3 se mi vzhledově nelíbí. Yamaha zase nic moc výkon. Za mě vyhrává v téhle kategorii Peugeot Metropolis 400. Jen ty ceny jak za malé auto mě odrazují a spotřebou to auto taky už připomíná.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno