Nejsilnější Honda Forza 300 široko daleko! Ultimátní tuning od Malossi

0
Honda Forza 300

Dnes bychom Vám rádi představili projekt “Nejsilnější Honda Forza 300 široko daleko”, který jsme realizovali společně s tím nejpovolanějším, Ondrou Honzákem ze Scooter-tunningu. Cíl byl od začátku jasný, postupovat systematicky, změny a úpravy si vždy ověřit měřením na brzdě a postupně dostat do Forzy všechno sportovní náčiní, které je aktuálně od značky Malossi dostupné.

No, jak se můžete podívat ve videu k článku, byl to běh na celkem dlouhou trať. Naštěstí se ale potkal pacient a skoro až pedant v oboru tuningu, takže tohle snažení nemohlo skončit neúspěchem. Hned na začátku padlo rozhodnutí (které vysvětlujeme i ve videu), že moje Forza dostane kompletně všechny sportovní prvky od společnosti Malossi. Variátor, přítlačák, řemen, pružina, pružinky, válečky, vačka, emulátor lambda sondy, řídící jednotka a v neposlední řadě výfuk. Všechno, co se od Malossi dalo na Forzu 300 sehnat na ní je a funguje to skvěle.

Nechci zde rozpisovat poznatky z videa, nicméně ještě doplním něco, co ve videu nezaznělo. Jedná se o vliv úprav na spotřebu. Je potřeba říct, že naše úpravy započaly kolem nájezdu 5500 km, kdy se moje průměrná spotřeba pohybovala kolem 4,1 litrů. Jsem tlustý, velký chlap a když k tomu přidám oblečení, batoh do práce (a sem tam i náčiní na natáčení) a Forzáckým kufr, máme určitě kolem 150 kg zátěže navíc. Proto mi spotřeba kolem 4,1 litrů na 300 ccm skútr, který jezdil do té doby primárně město a okolí, nepřipadá vůbec špatná. 

Aktuální průměrná spotřeba je kolem 4,8 litrů, po pravdě osciluje mezi 4,7-4,9, podle stylu jízdy. Motor točí permanentně 8.000 otáček, palivové mapy jsou taktéž přenastavené. Celkově jsme přidali 3,5 hp na zadní kolo, to prostě musí být na spotřebě znát.

Mně to ale vůbec nevadí a důvod je jednoduchý, na jednu nádrž totiž ujedu pořád skoro stejně a rozdíl 20-30 km při nájezdu 250 km a víc, už je za mě zanedbatelný.

Ve videu se dále bavíme o časové náročnosti, sjetých pneumatikách (ano, po 7400 km jsem preventivně vyměnil obě pneu) a hlavně ceně takovéhle úpravy. Je to nesmysl, přidat za takové peníze a čas 3,5 koně. Jasně, ekonomicky to nesmysl je. Za takové peníze máte jinou a silnější motorku, taky máte pravdu. Ale ukažte mi na někoho, kdo tohle všechno dotáhl do konce a udělal všechny tyhle úpravy sakum prásk, veřejně “vystoupil” a řekl, že by to klidně udělal znova.

Nikdo, nikdo takový, kdo by šel a osadil (minimálně na Forzu 300) všechno sportovní náčiní co jde, není a pokud ano, sem s ním, rádi ho s Ondrou poznáme a popovídáme si. 

Společně s Ondoru jsme Vám chtěli nabídnout pohled na finální porovnání. Finanční i časové. Oba jsme pacienti a děláme věci buď na full a nebo nic. Výsledek máte ve videu a podle mě to je senzační a ještě jednou senzační počin.

Závěrem videa zmiňuji, že tento projekt je u konce a že na Forzu aktuálně nejde dát (alespoň od Malossi) víc. Třeba se časem dočkáme hlavy, válce, možná kliky, ale kdo ví…

Proto je tento projekt na prodej, pokud by Vás zajímala cena, podmínky atd., dejte nám vědět, třeba e-mailem (jan.honek@skutrmagazin.cz), nebo na našich sociálních sítích.

Závěrem mi dovolte jedno reklamní okénko směrem k Ondrovi a jeho práci. Ondra je neskutečnej dříč, přemýšlivej, lidskej a až zbytečně hodnej člověk. Važte si toho prosím a mějte pouze konstruktivní dotazy. Scooter-tunning je jediné místo, kde máte k dispozici brzdu, přezouvačku a špičkový personál, který se nejen o Váš skútr dokáže postarat na té nejvyšší možné úrovni. Návštěvu 100% doporučuju a podepisuju vlastní krví!

Celá galerie

Kolama dolů a skútrům zdar!

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno