Král cestovních skútrů bude i do zásuvky. Suzuki Burgman se dočká elektrifikace

0
Zdroj: Businesstoday

Suzuki se rozhodla doplnit řadu svých skútrů novým modelem, který bude reagovat na současný trend „skútrů do zásuvky“, aneb skútrů s elektrickým pohonem.

Ačkoliv by se při pohledu na současnou nabídku elektrických skútrů dalo říct, že ve srovnání s především čínskou konkurencí, Suzuki zaspalo dobu, opak je pravdou. Doma v Japonsku již od r. 2012 úspěšně prodává elektroskútr e-Let’s, postavený na základě 50ccm Let’s4 Basket.

Zdroj: Suzuki

Suzuki však svým elektrickým Burgmanem jasně ukazuje, že vedle své zavedené benzínové řady, pilně pracuje i na skútrech s jiným typem paliva. V Indii byl nyní k vidění párek elektroskútrů, který jakoby z oka vypadl benzínovému modelu Burgman Street, prodávanému na trzích mimo ČR (nejspíše i mimo celou EU).

Zdroj: Gaadiwaadi

Zachycený skútr vypadá naprosto identicky – od lamp až po zadní partie. Samozřejmě, veškeré identifikační znaky jsou pečlivě zakryté, nicméně tak místně známý model se indickým novinářům identifikoval poměrně snadno.

Zdroj: Rushlane, indiamart

Jak je z dalšího obrázku zřejmé, černý „jakovýfuk“ na levém obrázku, je ve skutečnosti pouhým kouskem plastu.

Zdroj: Rushlane

Další podrobnosti o chystaném elektroskútru z produkce Suzuki, jsou zahalené tajemstvím. Z oficiálních zdrojů žádné nové zprávy nepřichází a tak můžeme čerpat pouze ze záchytů a dohadů.

Zatímco podoba chystaného e-Burgmana je již z obrázků naprosto zřejmá, otazníky se vznáší nad technickými parametry. Dá se předpokládat, že se Suzuki bude výkon nového stroje snažit dostat alespoň na úroveň Burgmana Street (125ccm, 8,7 PS, 10Nm) otázkou pak tedy zůstává předpokládaný dojezd. Domnívám se, že aby byl stroj konkurenceschopný, musí se akční rádius pohybovat alespoň někde okolo 100km.

Otazník pak visí také nad samotnou dostupností e-Burgmana v ČR (potažmo EU). Mnoho strojů je v Evropě totiž nedostupných z důvodů jejich konstrukce a tím pádem problematické homologace. Rozmazlená a předpisy sešněrovaná Evropa je sice prestižním trhem, ale pomalu se stává až příliš luxusním a ne každému výrobci se zkrátka vyplatí investovat nemalé částky na uzpůsobení motocyklu platným evropským regulím. V tomto konkrétním případě sice odpadají trable s diskutabilními Euro normami, zda bude homologační zádrhel někde jinde, je otázkou. Ačkoliv nemám k dispozici statistiky týkající se prodejů skútrů např. v takové Indii, dovolím si odhadnout, že vzhledem k 3x početnější populaci a postavení motocyklu jako leckdy jediného dopravního prostředku, budou prodeje řádově vyšší, nežli u nás v Evropě. Je tedy naprosto zřejmé, jaký trh je pro výrobce přitažlivější.

Na druhou stranu je evropský hon za nízkými emisemi příslovečnou vodou na mlýn právě takovým motocyklům jako je e-Burgman. Proto věřím a doufám, že se s ním budeme v brzké době setkávat jinak, než pouze na fotografiích. V Indii by měl být dostupný již v létě letošního roku. Tipnete si, zda, případně kdy, ho uvidíme v nabídce místních dealerů?

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno