Italjet Dragster: rebel z dob minulých opět na scéně

0
Italjet Dragster
Foto: Italjet

Kořeny této legendární značky sahají až do konce 50. let 20. století a patří mezi tradiční italské výrobce motocyklů a skútrů. Italjet se rozhodl oprášit slavné pozůstatky z minulosti a přichází zpět s jedních ze svých nejslavnějších kousků.

Koncem devadesátých let, přesněji v roce 1998, tato značka představila skútr, který dostal jméno Dragster. Jeho představením byla veřejnost velmi zaskočena. Naprosto se totiž lišil od tehdejších skútrů i jeho předchůdců. 

Současný model při svém uvedení šokoval filigránskou trubkovou konstrukcí rámu, kterou kryjí kapoty s ostře řezanými liniemi jen na těch nejnutnějších místech. Zajímavým detailem, jímž se mohl pochlubit i původní Dragster je zavěšení předního kola na rejdovém čepu.

Italjet Dragster
Foto: Italjet

Tento originální skútr přijel do světa hned ve dvou provedeních. Ty se lišily jak objemem, tak i výkonem svých kapalinou chlazených čtyřtaktních jednoválců. 

Dragster 125 nabízí z objemu 125 cm3 nejvyšší výkon 11 kW (14,9 k) při 10.000 min-1 a točivý moment 12,5 N.m při 7750 min-1.

Dragster 200 má objem 200 cm3, nejvyšší výkon 14,6 kW (19,8 k) při 8250 min-1 a točivý moment 17 N.m při 6250 min-1.

Podvozek obou provedení standardně disponuje stavitelným odpružením a výkonným brzdovým systémem. Kontakt se zemským povrchem zajistí přední 12“ kolo s pneumatikou o rozměrech 120/70 R12 a zadní 13“ kolo, s rozměrem obutí 150/70 R13.

Italjet Dragster má v obou verzích rozvor 1335 mm, celkovou délku 1870 mm a sedlo ve výšce 770 mm. Hmotnost se ale liší. Pro stopětadvacítku je uvedena hmotnost 108 kg. Zatímco výkonnější dvoustovka je má 112 kg. V rámci své kategorie mají obě provedení patřit k těm nejsportovnějším a nejrychlejším skútrům. Na Dragstera se můžete těšit na výstavě EICMA 2019 v italském Miláně, které se koná v listopadu.

Italjet Dragster
Foto: Italjet
Italjet Dragster
Foto: Italjet
Italjet Dragster
Foto: Italjet

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno