HONDA slaví 400 milionů vyrobených motocyklů

0
Honda Super Cub
Foto: lulop.com

Zdá se to neuvěřitelné, ale ty největší značky a nejvýznamnější firmy tohoto světa často vznikly na základě snů jednoho jediného člověka. Nejinak tomu je i v případě firmy Honda.

Zakladatelem tohoto světového obchodního kolosu je pan Soichiro Honda. Když se jako patnáctiletý chlapec bez formálního vzdělání vydal do Tokia hledat práci, jistě neměl ani tušení, kam ho jeho vášeň pro automobily, stroje a vynálezy nakonec dovede. 

Dnes se můžete na jméno Honda zeptat téměř kohokoliv na světě, a v odpovědi nejspíš uslyšíte název některého výrobku ze širokého portfolia této firmy – motocykl, auto, kolo, sekačka na trávu a mnoho dalších. Pokud bych měla mluvit za sebe, při vyslovení jména Honda se mi vždy vybaví malý červený skútr proplétající se přelidněnými uličkami velkoměsta. 

A právě ve výrobě motocyklů se v roce 2019 firmě Honda podařilo dosáhnout významného milníku – 400 milionů motocyklů vyrobených za 71 let existence firmy. To je obrovské číslo. Pokud by se všechny tyto stroje měly rozdělit mezi občany naší republiky, musel by každý vlastnit 40 motocyklů. 

Historie 

Není to ovšem první významný milník, kterého se Hondě od jejího založení v roce 1948 podařilo dosáhnout. Nejdůležitějším okamžikem byl pro tuto firmu rok 1949, kdy první motocykl Dream DType vyjel z továrny Honda. V roce 1955 se potom Honda stala největším výrobcem motocyklů v Japonsku a tím je dodnes. Nejvyššího počtu vyrobených kusů dosáhla v roce 1982, kdy roční výroba činila téměř 3 miliony motocyklů.

Honda Dream DType
Foto: lulop.com

Dalším významným rokem byl pro Hondu určitě rok 1963, kdy v Belgii zahájila první sériovou výrobu mimo Japonsko. Dnes má 35 výrobních závodů ve 25 zemích světa.

V posledním desetiletí výroba motocyklů Honda neustále roste. V roce 1997 dosáhla 100 milionů vyrobených kusů, v roce 2014 to pak bylo 300 milionů a v roce 2019, přesně 70 let od chvíle kdy první Dream opustil továrnu, dosáhla 400 milionů vyrobených motocyklů.

Těžké chvilky

Ne vždy ale měli v Hondě na růžích ustláno. Při vstupu na americký trh bylo plánem Hondy stát se konkurentem v oblasti velkých motocyklů v kubaturách okolo 300 ccm. Bohužel ale při jízdách na dlouhých rovných amerických silnicích vykazovaly motocykly Honda problémy se spolehlivostí a výkonem. Tým Hondy si ale všiml, že lidé se zajímají o skútry, které pracovníci Hondy používají pro přesun po jejich základně v San Franciscu, a tak Honda ustoupila ze segmentu silných strojů k výrobě Super Cub.

Budoucnost

Honda Super Cub
Foto: Honda

Hondě se dnes daří jít dál ve stopách svého zakladatele. Inovuje, vylepšuje, vyvíjí a vyrábí pro své zákazníky motocykly, které jsou nejen funkční, ale i dobře vypadají. V Hondě věří, že, cituji: „Účelem technologie je pomáhat lidem“, a jejich strategie do budoucna je postavena právě na tomto principu.

Přejeme Hondě hodně štěstí a gratulujeme k úspěchu.

Zdroj: lulop.com, wikipedia

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno