Honda SH125i: vylepšený model pro rok 2020

0
Honda SH125i
Foto: Honda

Výrobce Honda představuje pro rok 2020 nový vylepšený model SH125i. Dosáhnout u tohoto modelu vylepšení nebyl pro výrobce snadný úkol. Oproti modelu z roku 2018 má nový SH125i přepracovanou kapotáž, vylepšený rám a zrevidovanou geometrii pro lepší jízdní komfort. Nový motor nabízí rychlejší akceleraci, lepší dynamiku ve vyšších otáčkách a nižší spotřebu.

Honda SH125i
Foto: lulop

Neutuchající trend

Modely SH zaznamenaly od svého začátku v roce 1984 velký úspěch a jsou na evropském trhu velmi oblíbené. Není divu. Celý koncept SH je stylový, zábavný a nenáročný. Od svého vzniku byl model takřka neustále vylepšován, aby splňoval rostoucí potřeby a očekávání majitelů, a tohoto trendu se Honda drží i u modelu pro rok 2020.

Honda SH125i
Foto: lulop

Nejvýznamnější vylepšení modelu SH125i se týkají především podvozku. Konstruktéři přesunuli nádrž pod podlahu, čímž dosáhli zvětšení odkládacího prostoru. Prodloužili o 13mm rozvor, upravili sklon přední vidlice a dokázali snížit pohotovostní hmotnost stroje o 400g. Dále došlo k optimalizaci úhlu zavěšení motoru a úhlu zadního odpružení, díky čemuž se snížilo rotační zatížení na závěs motoru a tím se zlepšila absorpce rázů při jízdě po nerovném povrchu.

Ovladatelnost a stabilitu modelu SH125i na různých površích pomáhají zajišťovat i 16′ palcové hliníkové ráfky s bezdušovými pneumatikami Michelin City Grip. Teleskopická přední vidlice umožňuje vynikající držení stopy a jízdu plně pod kontrolou jezdce. Ke standardní výbavě potom patří také systém ABS.

Svižnější a zároveň úspornější

Důležitá vylepšení zaznamenal i motor nového modelu. Kapalinou chlazený čtyřventilový eSP+ motor o objemu 124,5 ccm má rychlejší akceleraci, vyšší maximální otáčky a nižší spotřebu, než měl jeho dvouventilový předchůdce. Maximálního výkonu 9,2 kW je dosaženo o 250ot./min. dříve a točivý moment 11,4 Nm je dostupný už o 500 ot./min. dříve. Nový motor je díky tomu prokazatelně silnější v rozmezí od 4 000 do 10 000 ot./min.

Konstruktérům se u SH125i podařilo snížit spotřebu paliva z 2,3 na 2,25l/100km a to i když systém Idling Stop není aktivní. Důležité je významné snížení přípustných limitů škodlivin ve výfukových plynech, díky kterému model splňuje emisní normu EURO5. Úspoře paliva napomáhá i již zmíněný systém Idling stop, který se aktivuje spínačem na pravé rukojeti řídítek, a který vypíná motor po třech vteřinách chodu na volnoběh. Motor opět spustíte otočením plynu.

Honda SH125i
Foto: lulop

Model je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC (Honda Selectable Torque Control), který obratně řídí trakci zadního kola. Řidič tak získává více jistoty při jízdě po mokrém povrchu. O aktivaci systému HSTC vás informuje kontrolka na přístrojovém panelu a systém je možné úplně vypnout.

Změny se týkají i vzhledu nového modelu SH125i. Pozornost upoutává přední část stroje. Světlomet je složený z LED diod integrovaných do kapotáže, a posazení dálkového světlometu mezi dva potkávací efektně tvoří symbol „H“. Poziční světla jsou umístěna nad gondolu řídítek. Zadní světlomet je také v LED provedení a stejně jako přední světlomet je ozdoben chromovaným rámečkem. Stroj tím získává elegantní ráz, ale přitom si udržuje svou hlavní devizu, kterou je bezesporu praktičnost.

Praktičnost je zřejmá také z celkového rozložení stroje. Máte k dispozici rovnou podlahu a stroj vám umožňuje vzpřímenou pozici při jízdě. Úprava geometrie stroje vedla, kromě jiného, také ke zvětšení odkládací schránky o 10 litrů na současných 28 litrů prostoru. Tím je schránka dostatečně velká například pro uložení integrální přilby. V odkládacím prostoru je umístěno připojení USB.

Dobře profilovaný rám umožnil rozšíření prostoru pro nohy a zároveň pohodlné došlápnutí na zem. Sedlo SH125i je ploché a poskytuje dostatek opory a volnosti pohybu. Stroj je pohodlný i pro spolujezdce. Prostorné sedlo a výklopné hliníkové stupačky zajišťují spolujezdci příjemné cestování a dostatečnou oporu během brzdění.

Od roku 2017 dodává Honda modely SH s inteligentním klíčem Honda Smart Key a tento model není výjimkou. Klíč není vůbec nutné vytahovat z kapsy, a to ani při otevírání víčka nádrže nebo sedla. Na klíči najdete dvě tlačítka. Jedno pro zapnutí a vypnutí inteligentní funkce, druhé pro „odpověď“. Při stisknutí druhého zmíněného tlačítka skútr zabliká blinkry, čímž usnadňuje identifikaci na dálku. Pokud máte inteligentní klíč u sebe, stisknutím hlavního tlačítka odemknete řízení a aktivujete zapalování. Kolébkovým přepínačem ovládáte víčko nádrže a zámek sedla. Panel se rozsvítí modře vždy, když použijete kterýkoli z přepínačů.

Hlavní LCD panel obsahuje všechny výstražné kontrolky – Smart Key, HSTC/ABS, Idling Stop, které jsou přehledně poskládané okolo centrálního ukazatele rychlosti a otáčkoměru. Ovládání probíhá výhradně pomocí tlačítek A/B na levé rukojeti řídítek.

Honda SH125i
Foto: lulop

Nový model můžete mít ve čtyřech barevných provedeních, a to v černé, bílé a červené perleti, nebo v nadčasové šedé metalíze. Model je nabízen v pěti různých konfiguracích. Stroj tak můžete doplnit o chrániče řídítek, plexi štít, standardní kufr nebo inteligentní kufr ovládaný pomocí Smart Key.

Honda se v roce 2018 stala jedničkou na trhu a udržet si takovou pozici je pro výrobce skútrů velká výzva. Nový model SH125i dokazuje, že Honda rozhodně neusíná na vavřínech a vývoji nových modelů věnuje veškeré úsilí.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno