Výrobce Honda představuje pro rok 2020 nový vylepšený model SH125i. Dosáhnout u tohoto modelu vylepšení nebyl pro výrobce snadný úkol. Oproti modelu z roku 2018 má nový SH125i přepracovanou kapotáž, vylepšený rám a zrevidovanou geometrii pro lepší jízdní komfort. Nový motor nabízí rychlejší akceleraci, lepší dynamiku ve vyšších otáčkách a nižší spotřebu.

Neutuchající trend
Modely SH zaznamenaly od svého začátku v roce 1984 velký úspěch a jsou na evropském trhu velmi oblíbené. Není divu. Celý koncept SH je stylový, zábavný a nenáročný. Od svého vzniku byl model takřka neustále vylepšován, aby splňoval rostoucí potřeby a očekávání majitelů, a tohoto trendu se Honda drží i u modelu pro rok 2020.

Nejvýznamnější vylepšení modelu SH125i se týkají především podvozku. Konstruktéři přesunuli nádrž pod podlahu, čímž dosáhli zvětšení odkládacího prostoru. Prodloužili o 13mm rozvor, upravili sklon přední vidlice a dokázali snížit pohotovostní hmotnost stroje o 400g. Dále došlo k optimalizaci úhlu zavěšení motoru a úhlu zadního odpružení, díky čemuž se snížilo rotační zatížení na závěs motoru a tím se zlepšila absorpce rázů při jízdě po nerovném povrchu.
Ovladatelnost a stabilitu modelu SH125i na různých površích pomáhají zajišťovat i 16′ palcové hliníkové ráfky s bezdušovými pneumatikami Michelin City Grip. Teleskopická přední vidlice umožňuje vynikající držení stopy a jízdu plně pod kontrolou jezdce. Ke standardní výbavě potom patří také systém ABS.
Svižnější a zároveň úspornější
Důležitá vylepšení zaznamenal i motor nového modelu. Kapalinou chlazený čtyřventilový eSP+ motor o objemu 124,5 ccm má rychlejší akceleraci, vyšší maximální otáčky a nižší spotřebu, než měl jeho dvouventilový předchůdce. Maximálního výkonu 9,2 kW je dosaženo o 250ot./min. dříve a točivý moment 11,4 Nm je dostupný už o 500 ot./min. dříve. Nový motor je díky tomu prokazatelně silnější v rozmezí od 4 000 do 10 000 ot./min.
Konstruktérům se u SH125i podařilo snížit spotřebu paliva z 2,3 na 2,25l/100km a to i když systém Idling Stop není aktivní. Důležité je významné snížení přípustných limitů škodlivin ve výfukových plynech, díky kterému model splňuje emisní normu EURO5. Úspoře paliva napomáhá i již zmíněný systém Idling stop, který se aktivuje spínačem na pravé rukojeti řídítek, a který vypíná motor po třech vteřinách chodu na volnoběh. Motor opět spustíte otočením plynu.

Model je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC (Honda Selectable Torque Control), který obratně řídí trakci zadního kola. Řidič tak získává více jistoty při jízdě po mokrém povrchu. O aktivaci systému HSTC vás informuje kontrolka na přístrojovém panelu a systém je možné úplně vypnout.
Změny se týkají i vzhledu nového modelu SH125i. Pozornost upoutává přední část stroje. Světlomet je složený z LED diod integrovaných do kapotáže, a posazení dálkového světlometu mezi dva potkávací efektně tvoří symbol „H“. Poziční světla jsou umístěna nad gondolu řídítek. Zadní světlomet je také v LED provedení a stejně jako přední světlomet je ozdoben chromovaným rámečkem. Stroj tím získává elegantní ráz, ale přitom si udržuje svou hlavní devizu, kterou je bezesporu praktičnost.
Praktičnost je zřejmá také z celkového rozložení stroje. Máte k dispozici rovnou podlahu a stroj vám umožňuje vzpřímenou pozici při jízdě. Úprava geometrie stroje vedla, kromě jiného, také ke zvětšení odkládací schránky o 10 litrů na současných 28 litrů prostoru. Tím je schránka dostatečně velká například pro uložení integrální přilby. V odkládacím prostoru je umístěno připojení USB.
Dobře profilovaný rám umožnil rozšíření prostoru pro nohy a zároveň pohodlné došlápnutí na zem. Sedlo SH125i je ploché a poskytuje dostatek opory a volnosti pohybu. Stroj je pohodlný i pro spolujezdce. Prostorné sedlo a výklopné hliníkové stupačky zajišťují spolujezdci příjemné cestování a dostatečnou oporu během brzdění.
Od roku 2017 dodává Honda modely SH s inteligentním klíčem Honda Smart Key a tento model není výjimkou. Klíč není vůbec nutné vytahovat z kapsy, a to ani při otevírání víčka nádrže nebo sedla. Na klíči najdete dvě tlačítka. Jedno pro zapnutí a vypnutí inteligentní funkce, druhé pro „odpověď“. Při stisknutí druhého zmíněného tlačítka skútr zabliká blinkry, čímž usnadňuje identifikaci na dálku. Pokud máte inteligentní klíč u sebe, stisknutím hlavního tlačítka odemknete řízení a aktivujete zapalování. Kolébkovým přepínačem ovládáte víčko nádrže a zámek sedla. Panel se rozsvítí modře vždy, když použijete kterýkoli z přepínačů.
Hlavní LCD panel obsahuje všechny výstražné kontrolky – Smart Key, HSTC/ABS, Idling Stop, které jsou přehledně poskládané okolo centrálního ukazatele rychlosti a otáčkoměru. Ovládání probíhá výhradně pomocí tlačítek A/B na levé rukojeti řídítek.

Nový model můžete mít ve čtyřech barevných provedeních, a to v černé, bílé a červené perleti, nebo v nadčasové šedé metalíze. Model je nabízen v pěti různých konfiguracích. Stroj tak můžete doplnit o chrániče řídítek, plexi štít, standardní kufr nebo inteligentní kufr ovládaný pomocí Smart Key.
Honda se v roce 2018 stala jedničkou na trhu a udržet si takovou pozici je pro výrobce skútrů velká výzva. Nový model SH125i dokazuje, že Honda rozhodně neusíná na vavřínech a vývoji nových modelů věnuje veškeré úsilí.