Honda představila nový skútr. Přijíždí ADV350, mladší sourozenec X-ADV

1
HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Modelová řada značky Honda se rozšiřuje o nový skútr. ADV350 v sobě kombinuje robustní a dobrodružný styl svého sourozence X-ADV s odolným podvozkem tvořeným rámem z ocelových trubek, 37mm inverzní vidlicí a zadními tlumiči s oddělenou nádržkou. Jeho motor o objemu 330 cm3 produkuje zdravých 21,5 kW a 31,5 Nm, přičemž o přilnavost zadního kola se stará systém HSTC. Plexi štít je výškově nastavitelný, pod sedlem je dostatek místa pro dvě integrální přilby a ve schránce se nachází nabíjecí konektor USB-C. LCD přístrojový panel je vybaven integrovaným systémem hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, zatímco inteligentní klíč Smart Key přispívá k pohodlnějšímu používání stroje.

Když značka Honda v roce 2016 představila svůj model X-ADV – částečně velkoobjemový skútr, částečně enduro motocykl oděný do netradiční enduro (ADV) kapotáže, probudil se v Evropanech zájem o zcela nový stroj, o němž dosud ani nevěděli, že jej potřebují. Toto ztělesnění ryzí inovace má v poslední dekádě několik předchůdců.

Úspěch tohoto stroje vrchovatou měrou potvrdil rozhodnutí značky Honda vydat se na neprobádané území – v září 2021 se model X-ADV umístil na druhém místě v objemu prodejů v nabité kategorii univerzálních strojů („on-off“). A nyní přišel čas toto pokrokové myšlení přiblížit i zákazníkům, kteří se poohlížejí po skútrech střední objemové kategorie. Díky designovému konceptu ‘New Urban Adventure’ v sobě nový model ADV350 pro rok 2022 spojuje sofistikovanou techniku a praktičnost nablýskaného skútru s robustním ADV designovým stylem, který čerpá inspiraci u X-ADV.

Jedná se o svěží model určený pro populární evropský segment, který osloví širokou škálu zejména mladších jezdců.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Základní informace

Se svými robustními proporcemi se model ADV350 na první pohled odlišuje od jednotvárného davu. Ostré úhly a barevné plochy zdůrazňují jeho terénní charakter. Na první pohled je zřejmé, že inspiraci konstruktéři čerpali nejen u modelu X-ADV, ale také u výkonných terénních strojů řady CRF.

Nezapomnělo se ani na praktičnost: pod sedlem se nachází prostor pro dvě integrální přilby, ve schránce na rukavice je umístěna USB nabíječka a k pohodlí přispívá inteligentní klíč Smart Key. Plexi štít je výškově nastavitelný ve čtyřech stupních a v LCD přístrojovém panelu je integrován systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control.

Z přídě ADV350 vyzařuje dobrodružná povaha; pozice za řídítky jezdci poskytuje přirozenou kontrolu nad strojem a podvozek zahrnující 37mm inverzní vidlice s upevněním převzatým z motocyklů, rám z ocelových trubek či zadní tlumiče s oddělenou nádržkou, byl vyladěn s ohledem na agilní řízení, zpětnou vazbu a pocit kontaktu s vozovkou. Lehká kola o rozměru 15 palců vpředu a 14 palců vzadu jsou obuta do špalíkových bezdušových pneumatik o rozměrech 120/70-15 a 140/70-14, které modelu ADV350 zajišťují dostatek přilnavosti za všech podmínek. Brzdová soustava je tvořena 256mm kotoučem vpředu a 240mm kotoučem vzadu.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Motor disponuje dostatečnou akcelerací pro jízdu ve městě i po dálnici. Čtyřventilový SOHC motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 330 cm3 nabízí maximální výkon 21,5 kW a točivý moment 31,5 Nm. Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) a výstražná světla pro nouzové brzdění jsou součástí standardní výbavy.

Model ADV350 pro rok 2022 bude dostupný v následujících barevných provedeních:

  • stříbrná metalíza Spangle Silver Metallic,
  • matná karbonová šedá metalíza Mat Carbonium Gray Metallic,
  • matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic.

Vzhled a výbava

  • Dva LED světlomety v adventure stylu jsou umístěny vysoko nad předním světlem a ustupují směrem k okrajům stroje
  • Plexi štít výškově nastavitelný do čtyř poloh
  • LCD přístrojový panel a systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control
  • Do schránky pod sedlem lze uložit dvě integrální přilby; USB-C konektor ve schránce na rukavice a inteligentní klíč Smart Key

Dva LED světlomety (všechna světla jsou vybavena LED diodami) jsou umístěny vysoko nad předním kolem a ustupují směrem k okrajům stroje, zatímco boky kapotáže jsou vyříznuté tak, aby obnažovaly inverzní vidlici. Off-road charakter ještě více zdůrazňují lakované panely, které kontrastují s černou spodní a zadní částí stroje a působí dojmem výše položeného těžiště, podobně jako je tomu u modelu X-ADV či u závodní Hondy CRF450R.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Plexi štít lze snadno nastavit pomocí zajišťovacího mechanismu do jedné ze čtyř poloh (jejich vzájemná vzdálenost činí 133 mm). V horní poloze je proud vzduchu odváděn kolem ramen jezdce, což snižuje únavu při delších jízdách vyšší rychlostí. Pro jízdu ve městě, kde člověk kromě lepšího výhledu často ocení i trochu ochlazení, se dokonale hodí spodní poloha.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Pod sedlem se nachází prostorná schránka o celkovém objemu 48 litrů, což je dostatek pro pohodlné uložení dvou integrálních přileb. Schránku lze podle preferencí majitele rozdělit přepážkou na dvě části. Ve schránce na rukavice v levé části se nachází USB-C zásuvka pro nabíjení telefonu. Sedlo je umístěno v příjemné výšce 795 mm.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Aby mohl jezdec zůstat neustále ve spojení, je LCD přístrojový panel modelu ADV350 vybaven systémem hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System, který umožňuje propojení jezdce s jeho telefonem i během jízdy, díky čemuž je možné hlasem ovládat telefonní hovory nebo přehrávání hudby. Pro aktivaci tohoto systému je zapotřebí pouze komunikátor v přilbě a aplikace Honda RoadSync. Telefon se připojí prostřednictvím technologie Bluetooth. Systém Honda Smartphone Voice Control se ovládá prostřednictvím tlačítka na levé rukojeti.

Další pohodlnou funkcí je inteligentní klíč Smart Key, kterým lze přímo z kapsy jezdce ovládat tlačítko zapalování a zámek sedla. Oba tyto prvky se automaticky zamknou poté, co jezdec od stroje odejde. Pomocí tohoto klíče lze také ovládat volitelný 50litrový Smart vrchní kufr; pokud je klíč Smart Key v dosahu stroje, je kufr odemknutý. Pomocí funkce „odpovědi“ lze aktivovat ukazatele směru, což usnadní nalezení stroje.

Podvozek

  • Lehký rám z ocelových trubek, 37mm inverzní vidlice a zadní tlumiče s oddělenou nádržkou jsou zárukou agilní ovladatelnosti a přirozeného ovládání
  • Šestipaprsková kola z lehké slitiny jsou obuta do špalíkových bezdušových pneumatik
  • Kotoučové brzdy vpředu i vzadu plus technologie výstražných světel pro nouzové brzdění (ESS)

Vzhledem k tomu, že ADV350 je skútr určený pro zvládání hrbolatých městských ulic i lehčího terénu, byl jeho podvozek zkonstruován s důrazem na jisté ovládání. Lehký rám z ocelových trubek zajišťuje potřebnou pevnost; rozvor činí 1 520 mm, sklon přední vidlice 26,5° a závlek 90 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 186 kg.

Vrchní a spodní body upevnění inverzní vidlice o průměru 37mm (se zdvihem 125 mm) odpovídají řešení, které je běžné u motocyklů, čímž se zvyšuje tuhost celé přední části stroje. Dva zadní tlumiče s oddělenou nádržkou využívají progresivní třístupňové pružiny a nabízejí vynikající reakci odpružení na různé typy povrchu vozovky, případně při jízdě ve dvou. Oba tlumiče jsou spojeny s jednodílným kyvným ramenem a jejich zdvih dosahuje 130 mm.

HONDA ADV350
Zdroj: Honda Motor Europe

Konstrukce kol je mezi všemi skútry značky Honda novinkou. Obě kola (15palcové přední a 14palcové zadní) z lehké slitiny jsou lakována černou barvou a tvoří je 6 paprsků uspořádaných ve tvaru X. Tato konstrukce zlepšuje pocit kontaktu s vozovkou a celkovou variabilitu stroje; špalíkové pneumatiky o rozměrech 120/70-15 vpředu a 140/70-14 vzadu nabízejí díky širokému dezénu a dostatečné tloušťce měkkost a stabilitu.

Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění je stroj vybaven dvoukanálovým systémem ABS. Výstražná světla pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS) aktivují (a také automaticky zruší) zadní nouzové ukazatele směru v případě, že jezdec začne prudce brzdit. Tím ostatní účastníky silničního provozu včas upozorní na nebezpečnou situaci.

Motor

  • Čtyřventilový SOHC motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 330 cm3
  • Maximální výkon 21,5 kW při 7 500 ot./min., točivý moment 31,5 Nm při 5 250 ot./min.
  • Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC)
  • 11,7l palivová nádrž a spotřeba 3,4 l/100 km (v režimu WMTC) poskytují potenciální dojezd přes 340 km

Čtyřventilový SOHC motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 330 cm3 v modelu ADV350 se díky rozsáhlému využití technologií pro snížení tření vyznačuje ohleduplností k životnímu prostředí i vysokým výkonem – pro použití ve městě i mimo ně.

Maximální výkon činí 21,5 kW při 7 500 ot./min., točivý moment dosahuje 31,5 Nm při 5 250 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 77 mm x 70,8 mm, kompresní poměr dosahuje 10,5 : 1. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,8 litru.

Vzduch je přiváděn přes 5,5litrovou vzduchovou komoru a přes škrticí klapku o průměru 36 mm je směs vzduchu a paliva přiváděna do sacích ventilů o průměru 28 mm. Sání zajišťuje efektivní přívod vzduchu do motoru a díky vířivému proudění ve válci je zajištěno rovnoměrné prohoření paliva. Výfukové plyny z válce vycházejí přímým výfukovým potrubím. Pro snížení odporu výfukových plynů je tlumič výfuku opatřen dvěma komorami.

Vnitřní tření se podařilo dále snížit díky o 5 mm předsunutému válci, použití hydraulického nastavování vačkového řetězu a využití sacího čerpadla. Podobně jako u dalších výkonných strojů, i zde čerpadlo snižuje vnitřní tlak v motoru, snižuje promíchávání oleje a vyznačuje se nižšími sacími ztrátami a vnitřním rotačním třením.  Vyvažovací hřídel dále snižuje vibrace a přispívá k hladké a příjemné jízdě. Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.

Motor modelu ADV350 je rovněž vybaven dvouúrovňovým systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „TC“ na displeji.

Spotřeba paliva činí pouhých 3,4 l/100 km (v režimu WMTC); 11,7litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 340 km a motor je homologován podle emisní normy EURO5.

Příslušenství

Pro model ADV350 bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

  • 50litrový vrchní kufr ovládaný inteligentním klíčem,
  • zadní nosič (pro přímé upevnění),
  • vnitřní tašky,
  • vyhřívané rukojeti,
  • U-zámek,
  • venkovní plachta.

Cena: 154.900,- Kč, top box 164.900,- Kč

Technické paramerty

MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec s rozvodem SOHC; splňující normu Euro 5
Zdvihový objem 330 cm3
Vrtání a zdvih 77 mm x 70,8 mm
Kompresní poměr 10,5 : 1
Maximální výkon 21,5 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 31,5 Nm při 5 250 ot./min.
Úroveň hluku (dB) Lurban 75,5 dB / Lwot 80,2 dB
Olejová náplň 1,8 l
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 11,7 l
Emise CO2 (WMTC)

 

79 g/km

 

Spotřeba paliva 3,4 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V – 9,1 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Automatická odstředivá suchá spojka
Typ převodovky CVT
Stálý převod Klínový řemen
RÁM  
Typ Ocelový
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2 200 mm x 895 mm x 1 295 mm
Rozvor kol 1 520 mm
Záklon rejdového čepu / Úhel vidlice 26,5°
Závlek 90 mm
Výška sedla 795 mm
Světlá výška 145 mm
Pohotovostní hmotnost 186 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 37mm inverzní vidlice – zdvih 125 mm
Typ vzadu Dva tlumiče – zdvih 130 mm
KOLA  
Typ vpředu 15” šestipaprskové z lehké slitiny
Typ vzadu 14” šestipaprskové z lehké slitiny
Velikost ráfku přední 3,5 palce
Velikost ráfku zadní 4,0 palce
Pneumatika vpředu 120/70-15MC 56P
Pneumatika vzadu 140/70-14MC 62P
BRZDY  
Systém ABS, Typ 2kanálový systém ABS
Typ vpředu Jeden 2pístový třmen Nissin. Jeden 256mm kotouč
Typ vzadu Jeden 1pístový třmen Nissin. Jeden 240mm kotouč
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel LCD displej, hodiny, dvě počítadla denních kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor klíče Honda SMART Key
Zabezpečovací systém Imobilizér
Světlomet LED
Zadní světlo LED
Konektivita Ano
USB Ano
Tempomat Ne
Další funkce Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) a výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS)

 

Zdroj: Honda Motor Europe

1 KOMENTÁŘ

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno