Honda představila nový model Vision 110 pro rok 2021

0
Zdroj: Honda Motor Europe

Skútr společnosti Honda pro každodenní použití dlouhodobě nabízí vysokou kvalitu zpracování a skvělou hodnotu za vynaložené prostředky; do roku 2021 vstupuje s novým svěžím vzhledem, novým přístrojovým panelem a s inteligentním klíčem Smart Key. Pokročilý rám Smart Architecture Frame (eSAF) nové generace je o 2 kg lehčí a je spojen s přepracovaným, ještě úspornějším „enhanced Smart Power“ (eSP) motorem, který si ponechal svou praktickou funkci Idling Stop.

Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. A protože se jedná o stroj určený pro každodenní použití velkým množstvím zákazníků, byly mezi klíčové priority zařazeny vlastnosti, jako je odolnost, spolehlivost, bezpečnost nebo pohodlné ovládání.

Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů.

A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. První skútr značky Honda, který byl představen v roce 1954 pod názvem Juno K, disponoval řadou nových technologií a materiálů. O čtyři roky později za ním následoval revoluční model Super Cub se čtyřtaktním motorem. S více než 100 milióny vyrobených kusů je Super Cub nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě v historii – a i dnes si na trhu uchovává silnou pozici.

Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nyní nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější.

Zdroj: Honda Motor Europe

Základní informace

Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou.

Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel. Vision 110 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

  • bílá perleťová Pearl Jasmine White
  • černá metalíza Poseidon Black Metallic
  • černá metalíza Mat Galaxy
  • červená Noble

Vzhled a výbava

  • Výrazně přepracované tvary si uchovávají praktickou plochou podlahu
  • Ovládání zapalování inteligentním klíčem Smart Key a nový přístrojový panel

Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami.

Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru.

Nepřehlédněte: Zcela nový D’elight: nejlehčí skútr ve své třídě

Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.

Motor

  • Nový, úspornější dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor „enhanced Smart Power“
  • Technologie Idling Stop, motor plní emisní normu EURO5

Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.

Zdroj: Honda Motor Europe

Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km.

Zdroj: Honda Motor Europe

Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Zdroj: Honda Motor Europe

Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.

Podvozek

  • Zcela nový, lehčí rám s architekturou Smart Architecture Frame
  • O plné 2 kg nižší celková hmotnost
  • 16palcové přední kolo a 14palcové zadní kolo

Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.

Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností.

Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu.

Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.

Technické informace

  • Motor: Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
  • Zdvihový objem (cm³): 109,5 cm3
  • Počet ventilů na válec            : 2 ventily
  • Vrtání x zdvih (mm): 47,0 x 63,1 mm
  • Kompresní poměr: 10:1
  • Maximální výkon: 6,4 kW při 7 500 ot./min.
  • Max. točivý moment: 9,0 Nm při 5 750 ot./min.
  • Olejová náplň: 0,8
  • Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
  • Objem palivové nádrže: 4,9 l
  • Spotřeba paliva: 1,83 l/100 km
  • Startér: Elektrický
  • Kapacita baterie: GTZ6V 5,3Ah MF
  • Výkon alternátoru: 390 W / 5 000 ot./min.
  • Typ spojky: Automatická, odstředivá
  • Typ převodovky: CVT (klínový řemen)
  • Rám: z ocelových trubek
  • Podvozek (DxŠxV): 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
  • Rozvor kol: 1 280 mm
  • Záklon rejdového čepu: 26° 30’
  • Závlek: 71 mm
  • Výška sedla: 785 mm
  • Světlá výška: 175 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 100 kg
  • Poloměr otáčení: 1,8 m
  • Zavěšení vpředu: Teleskopická vidlice, ⌀31 mm
  • Zavěšení vzadu: Kyvné rameno s jedním tlumičem
  • Velikost ráfku přední: 16M/C X MT1.85
  • Velikost ráfku zadní: 14M/C X MT1.85
  • Pneumatika vpředu: 80/90-16 palců
  • Pneumatika vzadu: 90/90-14 palců
  • Brzdy: Kombinovaná brzdová soustava
  • Přístrojový panel: 12V zásuvka
  • Světlomet: Žárovka
  • Zadní světlo: Žárovka

Zdroj: Honda Motor Europe

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno