Skútr společnosti Honda pro každodenní použití dlouhodobě nabízí vysokou kvalitu zpracování a skvělou hodnotu za vynaložené prostředky; do roku 2021 vstupuje s novým svěžím vzhledem, novým přístrojovým panelem a s inteligentním klíčem Smart Key. Pokročilý rám Smart Architecture Frame (eSAF) nové generace je o 2 kg lehčí a je spojen s přepracovaným, ještě úspornějším „enhanced Smart Power“ (eSP) motorem, který si ponechal svou praktickou funkci Idling Stop.
Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. A protože se jedná o stroj určený pro každodenní použití velkým množstvím zákazníků, byly mezi klíčové priority zařazeny vlastnosti, jako je odolnost, spolehlivost, bezpečnost nebo pohodlné ovládání.
Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů.
A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. První skútr značky Honda, který byl představen v roce 1954 pod názvem Juno K, disponoval řadou nových technologií a materiálů. O čtyři roky později za ním následoval revoluční model Super Cub se čtyřtaktním motorem. S více než 100 milióny vyrobených kusů je Super Cub nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě v historii – a i dnes si na trhu uchovává silnou pozici.
Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nyní nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější.
Základní informace
Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou.
Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel. Vision 110 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
- bílá perleťová Pearl Jasmine White
- černá metalíza Poseidon Black Metallic
- černá metalíza Mat Galaxy
- červená Noble
Vzhled a výbava
- Výrazně přepracované tvary si uchovávají praktickou plochou podlahu
- Ovládání zapalování inteligentním klíčem Smart Key a nový přístrojový panel
Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami.
Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru.
Nepřehlédněte: Zcela nový D’elight: nejlehčí skútr ve své třídě
Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.
Motor
- Nový, úspornější dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor „enhanced Smart Power“
- Technologie Idling Stop, motor plní emisní normu EURO5
Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.
Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km.
Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.
Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.
Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.
Podvozek
- Zcela nový, lehčí rám s architekturou Smart Architecture Frame
- O plné 2 kg nižší celková hmotnost
- 16palcové přední kolo a 14palcové zadní kolo
Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.
Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností.
Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu.
Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.
Technické informace
- Motor: Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
- Zdvihový objem (cm³): 109,5 cm3
- Počet ventilů na válec : 2 ventily
- Vrtání x zdvih (mm): 47,0 x 63,1 mm
- Kompresní poměr: 10:1
- Maximální výkon: 6,4 kW při 7 500 ot./min.
- Max. točivý moment: 9,0 Nm při 5 750 ot./min.
- Olejová náplň: 0,8
- Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
- Objem palivové nádrže: 4,9 l
- Spotřeba paliva: 1,83 l/100 km
- Startér: Elektrický
- Kapacita baterie: GTZ6V 5,3Ah MF
- Výkon alternátoru: 390 W / 5 000 ot./min.
- Typ spojky: Automatická, odstředivá
- Typ převodovky: CVT (klínový řemen)
- Rám: z ocelových trubek
- Podvozek (DxŠxV): 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
- Rozvor kol: 1 280 mm
- Záklon rejdového čepu: 26° 30’
- Závlek: 71 mm
- Výška sedla: 785 mm
- Světlá výška: 175 mm
- Pohotovostní hmotnost: 100 kg
- Poloměr otáčení: 1,8 m
- Zavěšení vpředu: Teleskopická vidlice, ⌀31 mm
- Zavěšení vzadu: Kyvné rameno s jedním tlumičem
- Velikost ráfku přední: 16M/C X MT1.85
- Velikost ráfku zadní: 14M/C X MT1.85
- Pneumatika vpředu: 80/90-16 palců
- Pneumatika vzadu: 90/90-14 palců
- Brzdy: Kombinovaná brzdová soustava
- Přístrojový panel: 12V zásuvka
- Světlomet: Žárovka
- Zadní světlo: Žárovka
Zdroj: Honda Motor Europe