Evoluce u značky Kymco. Představujeme čtyři novinky pro rok 2021

0
Zdroj: Kymco.com

I u Kymca, jako jednoho z největších výrobců skútrů na světě, probíhá neustálá evoluce stávajících strojů, ale bylo by to nehodné jeho pozice na trhu, kdyby si pro nás nepřipravil i něco úplně nového. A musím přiznat, že na sklonku roku představené modely jsou skutečně tím, co bychom od lídra trhu mohli očekávat.

Ačkoliv se může zdát, že současná generace skútrů je již prakticky dokonalá, není již moc co vylepšovat a každý nový model musí tak kanibalizovat své vlastní sourozence, opak je pravdou. Výrobci nás stále přesvědčují, že se mýlíme a inovace nalézáme v různé míře u všech výrobců. Občas od sebe navzájem opisují, případně se zpožděním implementují novinky, které se u jiných značek setkaly s pozitivním ohlasem. Při premiérovém uvedení, se některé inovace mnohým z nás mohou zdát až kontraproduktivní, nicméně, každou změnu vnímejme  jako snahu výrobce aplikovat nové technologie, dohnat (a předehnat) konkurenci, ale hlavně zalíbit se nám, zákazníkům.

V posledních letech prochází odvětví dopravních prostředků zásadní změnou. S prudkým rozvojem výpočetní techniky se pokrok přenesl i do dalších odvětví, neb simulační systémy a umělá inteligence dovolují vyvíjet stále rychleji a pouštět se i do projektů, které by v minulých desetiletích neměly šanci uspět. Jedním z odvětví, které zažívá obrovský boom, je bezpochyby elektromobilita.

První elektrické koloběžky, či skúry, převážně od v Evropě naprosto neznámých čínských společností, postupně nahrazují modely v auto a motosalonech světových výrobců. Někteří přejímají čínské modely a nabízejí je pod svou značkou, jiní vyvíjejí svá vlastní řešení.

Zdroj: Kymco.com

Jedním z těch, kteří jdou vlastní cestou je i Kymco, které jako odpověď na nové modely v katalozích mnoha výrobců, představilo Kymco F9. Je vidět, že i Kymco vzalo elektromobilitu vážně a že se tak i v dalších letech můžeme těšit na nové modely nejen s klasickým benzínovým, ale rovněž s elektrickým pohonem.

Zdroj: Kymco.com

F9 je koncipován jako městský elektrický motocykl. Přiznám se, že na první pohled mi připomíná spíše malou krosku na řádění někde na polňačce. Je to nejspíše jeho atypickým vzhledem s posezem s nohami na stupačkách, což pro skútr není vůbec typické, na rozdíl od hladkých pneumatik na kolech o velikosti 14“ a oplastované přední vidlice.

Zdroj: Kymco.com

Sám výrobce tento stroj charakterizuje jako sportovní městský motocykl. Díky 9,4kW elektromotoru disponuje velice slušnou akcelerací, kdy 50km rychlost pokoří za 3s. Rozhodně tedy nebude brzdou městského provozu a díky akcelerační křivce, bude ukazovat koncová světla drtivé většině jedno a dvou stopých vozidel poháněných benzínovým motorem. S Maximální rychlostí 110km/h a dojezdem až 120km, si může dovolit i krátké výlety na dálniční obchvaty měst, příměstské okresky a ani předjíždění pomalejších vozidel tu rozhodně nebude noční můrou. Především v městském provozu to však díky velmi slušnému zrychlení a nízké hmotnosti bude obratný, mrštný a tichý ďáblík, který svému jezdci nabídne velmi mnoho vzrušení, adrenalinu a naplní tak to, s čím k nám přichází – učinit dopravu po městě zábavnější, sportovnější, a také čistší a ekologickou.

Zdroj: Kymco.com

Jedinou slabinou prakticky všech elektromotocyklů však stále zůstává jejich nízký dojezd a přeci jen stále ještě velmi pomalé nabíjení. I když i zde se již blýská na lepší časy. Dojezd 120km s dobou nabíjení 2h je pro městský provoz plně dostačující, neboť typická (pří)městská dojezdová vzdálenost se pohybuje okolo 20-40km, pro což je F9 prakticky ideální. Můžeme se tak jen těšit, až F9 dorazí do našich měst a ideálně k nám do redakce, abychom Vám mohli zprostředkovat osobní zkušenosti s provozem tohoto zajímavého elektroskútru.

Zdroj: Kymco.com

Zatímco s F9 jsme se pohybovali především po městě, druhá novinka od Kymca už má ambice mnohem širší. Jedná se o klasický, benzínovým motorem poháněný skútr,  takže nejste omezeni tristním dojezdem kolem 100km.  Svým agresivním vzhledem však naznačuje, že nějakým tím proplétáním se mezi auty v dopravní zácpě rozhodně nekončí a cestou z práce domů, to klidně můžete vzít polňačkou podél řeky. A nebo ne?

Zdroj: Kymco.com

Kymco DT X360 – nový maxiskútr z kategorie „Adventure Crossover“. Aneb skútr, který Vás nejen odveze do práce a na nákup, ale rovněž poskytne mnoho zábavy a dobrodružství někde za městem. Díky jeho konstrukci a krosovým pneumatikám, se už nebudete muset vyhýbat každé prašné či kamenité cestě. Samozřejmě nemůžete očekávat, že nabídne stejné možnosti jako enduro či kroska, to opravdu ne. Přirovnal bych tento nový model ke crossoverům či SUVéčkům (s pohonem jedné nápravy) v kategorii automobilů. Vyšší světlá výška, robustnost a celkové naladění, dovolují podniknout cesty, na které s nějakým uhlazeným elegánem raději ani nepomyslíte. Určitě však není možné sjíždět skalnatý terén, či brodit horské říčky – stále zde hovoříme o skútru. Pro dobrodružnější povahy, pro ty, které občasný výlet na louku neodolatelně láká, ale nechtějí se vzdát pohodlí a celkové koncepce skútru, pro ty je DT X360 tou správnou volbou. Kontrola trakce, bezklíčkový systém a plně digitální kokpit dávají jasně najevo, že ani po technologické stránce, není tento model žádné ořezávátko a v lecčems strká do kapsy modely ostatních výrobců.

Zdroj: Kymco.com

Konkurentem mu bude např. nedávno uvedená Honda X-ADV, která cílí na podobně naladěné jezdce. Nicméně minimálně objemem motoru a samozřejmě výkonem si oba stroje přímo nekonkurují. Dalo by se s jistou nadsázkou říci, že Kymco tímto modelem spíše doplňuje mezeru v nabídce Hondy. Kdo tedy nebude chtít (potřebovat) silnější 750ccm motor X-ADV, může se směle poohlédnout u Kymca, kde 320ccm objem může být to pravé. Zásadním parametrem pro výběr se pro mnohé může stát i legislativa, kdy na 750ccm Hondy musíte vlastnit ŘO sk. A, kdežto na Kymco DT X360 Vám stačí sk. A2.

Zdroj: Kymco.com

Velkým otazníkem zůstává rovněž cena, která v konečném součtu může způsobit to, že se s tímto krasavcem budeme potkávat velmi často a nebo naopak, že se stane jedním z mnoha modelů, který se zkrátka neujal. Domnívám se však, že by to byla velká škoda, neboť v nabídce adventure skútrů je v současné době nabídka velmi chudá a že by mnozí o podobně laděném stroji minimálně zauvažovali.

Zdroj: Kymco.com

Třetím v pořadí novinek je Kymco KRV. Kompaktní, sportovně rekreační skútr, který se zařadí na špičku nabídky Kymca pro ty, kteří si oblíbili klasickou koncepci skútru s plochou podlahou. Mnozí na tyto modely nedají dopustit právě pro jejich praktičnost, pohodlnost a ovladatelnost.

Zdroj: Kymco.com
Zdroj: Kymco.com

V současné době nabídka Kymca v této kategorii končí  u obsahu 125ccm a těm, kteří by si rádi dopřáli více výkonu tak nezbývalo nic jiného, než se obrátit ke konkurenci. Nyní, KRV nabízí větší objem, vyšší výkon a velkou dávku nových technologií a vylepšení. Namátkou jmenujme plné LED osvětlení, ABS, stabilizační systém TCS, digitální kokpit a v neposlední řadě pohon řemenem, který nejen značně ztiší provoz, ale rovněž zjednoduší údržbu. Zadní odpružení známé z vlajkové lodě AK 550 pak dává jasně najevo, že v této kategorii se jedná opravdu to nejlepší, co Kymco může nabídnout. Agresivní vzhled pak plně koresponduje s naladěním celého skútru a ukazuje, že klasická koncepce ještě nemusí znamenat uhlazenost či dokonce nudu a že v garážích mnoha motorkářů si své místo zcela jistě najde.

Zdroj: Kymco.com

„Není to, auto, není to motorka, má to tři kola – co je to?“.
Tak nějak by mohla znít dětská hádanka, jejíž správnou odpovědí by bylo Kymco CV3. Ano, správných odpovědí by bylo samozřejmě více, neboť ani zde konkurence nespí a na trhu tak najdeme několik modelů, které tento koncept rozvíjí již léta, ať už se jedná o legendární Piaggio MP3, Yamahu Tricity, nebo např. Quadro.

Osobně nemám s tímto typem dopravního prostředku vůbec žádné zkušenosti a musím se přiznat, že ve mně vzbuzuje rozpaky a zvědavost zároveň. Jelikož se, de facto, jedná o kombinaci automobilu a motocyklu, bere si to z obou kategorií to nejlepší a nebo je to naopak ono pověstné „je to dál, zato horší cestou“? Těžko spekulovat a zde bude asi o to více záležet na každém jednotlivci, jak moc mu toto řešení bude sedět, nakolik mu výhody budou kompenzovat nedostatky. Dovedu si představit, že tento skútr zvolí někdo, kdo se obává jízdní nestability motocyklu, někdo, kdo chce ovládnout „jednu stopu“, zažít vítr ve vlasech, ale na motorku si zkrátka netroufá. Nebo letitý motorkář, který se již na motocyklu necítí jistý, ale hrdost motorkáře mu brání usednout do plechovky. Nebo zkrátka někdo, komu toto řešení učarovalo, koho oslnilo a nedá mu spát. Ať tak či onak, evidentně je zástup potenciálních zákazníků pořádně dlouhý a proto se nedivme, že do této kategirie vstoupilo i Kymco.

Zdroj: Kymco.com

A rozhodně to není vstup pozvolný a opatrný. CV3 dostalo do vínku opravdu to nejlepší, co Kymco může nabídnout. Vodou chlazený dvouválec o obsahu 550ccm a výkonu 38kW, dobře známý z vlajkové lodě AK 550i. Vpředu obouvá dvě 13“ a vzadu 15“ kolo, poháněné řemenem. Digitální přístrojová deska, bezklíčkový start, ABS, kontrola trakce – z těchto a mnoha dalších špičkových ingrediencí Kymco uvařilo zcela nový tříkolový maxiskútr. Jízdní stabilitou a rovnováhou blízký dvoustopým vozidlům, volností, zážitkem z jízdy pak skútrům. Zcela nová kategorie, zcela nové pocity a zážitky. Spojuje dvě různé kategorie, nabídne nepoznanou porci zábavy a dobrodružství…

Zdroj: Kymco.com

Jestli bych si chtěl některý ze současných skútrů opravdu vyzkoušet, tak je to tento. Nabídne něco nového, nepoznaného a jakmile to současná obtížná situace dovolí, půjdu se na něj minimálně podívat a posadit.

Přestože se již rok potácíme v nejistotě a pandemie nám komplikuje život, Kymco a další výrobci, nám dávají naději, že se opět brzy rozjedeme po klikatých okreskách a znovu budeme zažívat ty nepopsatelné pocity, které v automobilu nepoznáte.

Nově představené skútry skvěle doplňují nabídku stávající kolekce Kymca, dovolují nám nahlédnout do elektrické budoucnosti a konkurentům dávají jasně najevo, že Kymco si v roce 2021 hodlá ukousnout z koláče prodaných skútrů pořádně velký kus.

REAGOVAT

Vyplňte komentář
Prosíme, zadejte své jméno